Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myynnin ammattilaiset, auttakaa vähän pulassa olevaa neitoa.

Vierailija

Mun pitäisi ensi viikolla osata muutamalla lauseella vastata kysymykseen "Mitä lisäarvoja on hyvällä myyjällä?"

En tiedä jäätyivätkö aivoni aamulenkillä, vai olenko muuten vain tyhmä, mutta en ymmärrä tuota kysymystä.

Voisiko joku suomentaa niin että tyhmempikin tajuaa..

Kommentit (11)

Vierailija

Hyvä myyjä selvittää aktiivisesti asiakkaan tarpeet ja suosittelee ratkaisuja. Ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja soittaa asiakkaalle. Pitää olla aitoa palveluhalua ja päättäväisyyttä. Osaa argumentoida tuotteen edut. 

Vierailija

Lisäarvolla tarkoitetaan niitä tekijöitä, joilla tämä myyjä parantaa yrityksen asemaa markkinoilla.

esim. "Hyvä myyjä kykenee hyvillä vuorovaikutustaidoillaan lisäämään yrityksen asiakaskuntaa ja ylläpitämään jo solmittuja asiakkuuksia" tai "hyvä ja tehokas myyjä lisää parhaimmillaan yrityksen tuottavuutta ja tukee yrityksen kasvua" jne.

Vierailija

Hyvä myyjä tekee tulosta. Ahkeruus palkitaan. Jos toinen lymyää nurkissa ja toinen palvelee koko ajan asiakkaita, kumpi muu enemmän? 

Kuinka itseäsi haluat palveltavan?

Vierailija

Niin että mitä eroa on sillä, jos on hyvä myyjä tai huono myyjä hommissa. Mitä se hyvä myyjä saa aikaan, mitä huono ei saa = lisäarvo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saa aikaan tulosta - myyntiä enemmän

asiakkaat tyytyväisempiä

uusia asiakkaita 

jne

Tuo on toivottu lopputulos. Vastauksella, jossa kerrottaisiin myös keinoja tuohon pääsemiseksi, olisi lisäarvoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvä myyjä tekee tulosta. Ahkeruus palkitaan. Jos toinen lymyää nurkissa ja toinen palvelee koko ajan asiakkaita, kumpi muu enemmän? 

Kuinka itseäsi haluat palveltavan?

Haluan että minut jätetään rauhaan ja teen itse ostopäätökseni. "Myyvät" myyjät karkoittavat minut kaupasta. Mies

Vierailija

Hyvä myyjä ymmärtää eron. Kun tulen kauppaan, niin voin ottaa katsekontaktin myyjään, mutta se ei tarkoita että tuleppa tänne höpisemään omiasi. Se tarkoittaa ainoastaan, terve, hyvää päivää.

Sitten kun olen 10 minuuttia katsellut itse tuotteita ja minulla on niistä kysyttävää, niin silloin hyvä myyjä huomaa katsekontaktini ja osaa tulla neuvomaan. Tämä ei toimi 90%. Täällä ei juurikaan ole hyviä ja osaavia myyjiä. Lisäksi kun tuotteesta kysyy jotain oleellista niin liian usein myyjä ei sitten tiedäkään tuotteesta mitään. 

t. ostelija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat