Keski-ikäiset, missä iässä hankitte silmälasit ikänäön vuoksi?

Vierailija

Itse 46-v. Shampoopullon tekstit alkavat olla epäselviä, mutta missä tilanteessa tajusitte, että nyt on syytä lähteä optikolle?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

45-vuotiaana lukulasit, aika pieni vahvuus eikoissa. 50-vuotiaana kaksitehot. -2 on toisessa ja toisessa vähän enemmän, eli ei kovin paha. Mulla tuli siitä, kun silmät alkoi väsyä kirjaa lukiessa, tämä ennen kuin nuo pienet tekstit olivat vaikeita lukea. 

Vierailija

50-v, enkä ole tyytyväinen näihin laseihin. Ikänäköisyyttä minulla on ollut jo ennestään, lasit murkkuikäisestä. Mutta näillä kaksiteholaseilla en edelleenkään näe pieniä pakkaustekstejä. Yhtä turhan kanssa. 

Vierailija

Nyt 46-vuotiaana ostin kirjakaupasta ekat lukulasit. En tarvitse lukulaseja päivällä töissä tai kotona hyvässä valaistuksessa lukiessa, mutta iltaisin silmät on usein jotenkin laiskat ja väsyneet.

Vierailija

44-vuotiaana hankin ekat lukulasit Tiimarista, vahvuus oli +1,5. Tiimari-laseilla pärjäsin monta vuotta, mutta sitten aloin tarvita vahvuutta jo kauaskin, joten jouduin hankkimaan monitehot 49-vuotiaana. Nyt mun lasien vahvuus on jo +2,5 kauas ja +4,75 lähelle ja ikää 55 vuotta. Kyllähän sen lasien tarpeen siitä huomaa, jos ei esim. tuoteselosteita näe lukea tai käsien pituus ei enää riitä lehtien lukemiseen.

Vierailija

Ekat lukulasit 45-vuotiaana, ekat monitehot 53-vuotiaana.

Ap, kannattaa hakea kunnon lukulasit jo siksi että näkee paremmin ja siksi ettei kurtistele otsaansa sibeliusrypyille.

Pärjääminen markettilaseilla riippuu siitä onko vain ikänäköä vai onko jotain muuta kuten ongelmaa ja missä laseja tarvitsee. Melkein kannattaisi käydä näöntarkastuksessa ja hankkia optikkoliikkeestä lukulasit, jos niitä tarvitsee työssään. Jos vain tiiratessa jotain pienempää tekstiä kaupassa tms., sitten selviää markettilaseilla jokusen vuoden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse 46-v. Shampoopullon tekstit alkavat olla epäselviä, mutta missä tilanteessa tajusitte, että nyt on syytä lähteä optikolle?

Myös 46-vuotiaana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat