HYI HEMMETTI! LÖYSIN KUOLLEEN RIISIHÄRÖN!!!

Vierailija

HYI ETTÄ! Otin astiakaapista kipon ja siellä kipossa oli kuollut riisihärö! Tarkistin kaikki kuiva-aineet mutta niissä ei ollut niitä eikä niiden toukkia. Pitääkö mun alottaa nyt heti suursiivous vai mitä *ittua mä teen?! Ällöttää ja itkettää. Millä aineella siivoan ja mistä niitä aineita saa?

Kommentit (9)

Vierailija

Sinusta ei taida tulla hyönteisyöjää, etenkin kun niiden pitäisi jo olla osa terveellistä proteiinien lähdettä. Ei ötölöitä tarvitse pelätä eikä etenkään sulla ole mitään siivoamista asian suhteen.

Vierailija

Oletpa hauska, mistä oot periny noin mahtavan huumorintajun? Itse asut varmaan *askatunkiöllä ni ei moiset ötökät haittaa :) ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hauska, mistä oot periny noin mahtavan huumorintajun? Itse asut varmaan *askatunkiöllä ni ei moiset ötökät haittaa :) ap

Ootko uskovainen, vai miksi oot noin tosikko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen vallan sivistynyt yksilö kun sille päälle satun. Mut ei sun pikku öttiäisiä kande pelätä pusi pusi <3

Vierailija

Ei kannata panikoida. Laitat vaan kuivatuotteet mielellään lasipurkkeihin.

Minä löysin pussillisen riisihäröjä joku vuosi sitten, mutta heitin vaan kaiken niiden ulottuvilla olleen roskiin, siivosin kaapin ja pidin tyhjillään joitan kuukausia. Vieläkin löydän kuolleen yksilön silloin tällöin tarkempaa siivousta tehdessä, mutta eipä noita ole elävänä näkynyt sen jälkeen. Ja jauhot sun muut siis lasipurkeissa nykyään eli kai ne kuolee nälkään, jos jostain vielä ilmestyy.

Vierailija

En ole tietenkään pätevä hyönteistuhooja, joten kerron vain oman kokemukseni. Meiltä löytyi yllättäen paljon sekä eläviä että kuolleita riisihäröjä vuosi sitten. Katoin että mitä mustaa tuolla hyllyllä on, niin siellähän niitä makasi jauhopussien alla sekä mönki eteenpäin. Kun googletettiin, niin löytyi karmeita kokemuksia, että ne saattaa levitä jopa makkariin asti, ja että pitäisi purkaa keittiö listoja myöten.

Mieheni oli saanut vinkin kaveriltaan, jolla myös oli näitä ollut. Eli me tietenkin veimme kaikki kuiva-aineet roskiin. Ja heti ihan kaikki roskat ulos . Mitään tuholaisaineita emme käyttäneet, vaan laitoimme tulikuumaa vettä suihkepulloon, ja sillä vedellä suihkutimme hyllyt ja hyllyjen raot. Riisihäröt katosivat, niitä ei ole sen jälkeen näkynyt ei vaikka tuolla nytkin on muutama jauhopussi ja sokeriastia. Tietysti nuo jauhot ja hiutaleet kannattaisi jatkossa pitää suljetuissa pusseissa tai säilytysrasioissa. Vanhoja jauhoja ja kuiva-aineita ei kannata jemmata, eikä sokeria paljaaltaan. Mutta täähän oli vain meidän kokemuksemme. 

Ap, nuo eivät kai ole vaarallisia, mutta ällöttäviä ne ovat toki. Näin me niistä pääsimme eroon, ja aikaa on jo vuosi. Tsemppiä!

Vierailija

Joo ei vaan huumori nyt lennä mulla ku paniikki iskee moisten ötököitten takia. Huomenna heitän ruuat mäkeen ja pesen hyllyt tujulla aineella, jatkossa myös purkitan kaiken. Huoh, menee järki! Mitä ihmettä ne makkarissa tekee kun ei siellä edes ole ruokaa!? Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat