Kuinka moni ei ole käynyt Helsingissä?
Kuinka paljon Suomessa mahtaa olla vakituisesti asuvia aikuisia, jotka eivät koskaan ole edes käyneet pääkaupungissa? Tunnetko ketään, minä en? Käymiseksi riittää, jos on Tallinnan-matkalla ajanut Helsingin läpi satamaan.
Kommentit (33)
Mä tiedän useamman helsinkiläisen, jotka ei ole käyneet Lapissa. Se tuntuu yleisemmältä.
Entäs ne jotka eivät ole koskaan käyneet kehä kolmosen ulkopuolella...
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaisia nähtävyyksiä Helsingissä on, että niiden takia kannattaisi lähteä esim. ajamaan 700 km?
Helsinki itsessään on nähtävyys verratuna mihinkään muuhun Suomen kaupunkiin. Itse olen siis pikkukaupungista alunperin kotoisin, enkä lapsuudessani montaa kertaa Helsingissä käynyt. Nyt olen asunut täällä reilu 10 vuotta ja vieläkin löydän uutta nähtävää, jos haluan. Synnyinkaupunkini kiertää alle puolessa tunnissa.
Mutta tietty, jos ei arkkitehtuuri tai historia kiinnostaa pätkän vertaa, niin mikäs siinä on nököttää siellä kotiseudulla koko ikänsä. Itselleni tuollainen on jotenkin täysin käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaisia nähtävyyksiä Helsingissä on, että niiden takia kannattaisi lähteä esim. ajamaan 700 km?
Helsinki itsessään on nähtävyys verratuna mihinkään muuhun Suomen kaupunkiin. Itse olen siis pikkukaupungista alunperin kotoisin, enkä lapsuudessani montaa kertaa Helsingissä käynyt. Nyt olen asunut täällä reilu 10 vuotta ja vieläkin löydän uutta nähtävää, jos haluan. Synnyinkaupunkini kiertää alle puolessa tunnissa.
Mutta tietty, jos ei arkkitehtuuri tai historia kiinnostaa pätkän vertaa, niin mikäs siinä on nököttää siellä kotiseudulla koko ikänsä. Itselleni tuollainen on jotenkin täysin käsittämätöntä.
Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki. Se, ettei ole koskaan käynyt Helsingissä, ei tarkoita etteikö olisi voinut muuten Suomea kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne jotka eivät ole koskaan käyneet kehä kolmosen ulkopuolella...
Eikö edes Helsinki-Vantaan lentokentällä? Olisiko ketään sellaista?
Mulle yks tuttu hesasta aivan pokkana kertoi kun kävi Kuopiossa että MITEN IHANAA OLI KÄYDÄ LAPISSA!!? :D
en mä kehannu enää sanoo siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yks tuttu hesasta aivan pokkana kertoi kun kävi Kuopiossa että MITEN IHANAA OLI KÄYDÄ LAPISSA!!? :D
Puolison keskipohjalaiset sukulaiset tulevat mielellään käymään meillä Helsingissä, joka tässä tapauksessa sijaitsee Hyvinkäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL! Mä asun Helsingissä. Nauran niille jotka eivät kertaakaan ole käyneet.
Oletko itse käynyt toisella puolen Suomea...Utsjoella, Ivalossa edes Joensuussa?
En ole tämä LOL, mutta Kuopion likka. Ja olen käynyt kaikissa noissa, Helsingin lisäksi. Ja niin monessa muussakin Suomen kunnissa ja kaupungeissa.
Edellisestä HelsinkiVantaan reissusta taitaa tulla pian kymmenen vuotta. Lomalennoille kun pääsee nykyään niin kätevästi näiltä maakuntakentiltäkin, ja muuta asiaa sinne statiin ei olekaan ollut...
Vierailija kirjoitti:
Yhtä fiksu kun lappilainen kaverinsa... Tämä yleissivistys ja ihan vaan maantieto. Epäilen pisoja, onko tämä Suomen kansa nykyisin näin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä fiksu kun lappilainen kaverinsa... Tämä yleissivistys ja ihan vaan maantieto. Epäilen pisoja, onko tämä Suomen kansa nykyisin näin tyhmä.
t
ikää tällä neidillä on jo melkein 40!!!
Mutta on välillä vähän yksinkertainen oppimaan asioita. Koko ikänsä asunut hesas..
Mun on pakko kommentoida, en vaan ymmärrä tätä ihmeellistä vastakkainasettelua helsinki vastaan muu suomi. Itse olen helsinkiläinen, kolme isovanhemmista ja heidän vanhempansa ovat syntyneet täällä.Ei tulisi mieleenikään arvioida ketään syntymäpaikan perusteella, naurettava ajatus.Ymmärrän ihan täysin jos joku ei halua tai kykene matkustamaan monta sataa kilometriä nähdäkseen helsingin, miksi pitäisi? Ns. sivistys saavuttaa nykypäivänä jokaisen, riippumatta asuinpaikasta, siitä pitää kehittynyt teknologia huolen. Itse pidän helsinkiä melko pienenä kaupunkina ja hyvä niin.
Oletko itse käynyt toisella puolen Suomea...Utsjoella, Ivalossa edes Joensuussa?