Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija

Melko kinkkiseen tilanteeseen olen ajautunut.

Olin erään opiskelupaikan pääsykokeissa. Hakijoita oli vähän suhteessa siihen montako otetaan oppilaitokseen sisään joten olisi hyvän mahdollisuudet nyt päästä opiskelemaan unelmieni alaa. On kuitenkin 1 mutka. Samoihin pääsykokeisiin epäuskokseni ilmestyi eräs henkilö. Kyseessä on 10v vanhempi sukulaisnaiseni jonka kanssa en ole ollut väleissä 4vuoteen. 4v sitten ajauduimem siis riitoihin hänen tehtyään jotain hyvin ikävää ja hän käänsi suurimman osan sukuani minua vastaan valheellisilla vätteillä minusta. Tänä päivänäkin välit sukulaisiin ovat siis mennyttä kiitos tuon sukulaisnaisen ja hänen valheellisten puheidensa. Menetin siis käytännössä kaikki aemmin tärkeät sukulaiseni tuon naisen takia. Koen melko kiusalliseksi tilanteen jos päätyisime samaan opiskeluryhmään. Emme ole olleet 4v tekemisissä eikä olisi haluakaan olla. Mutta mitä opiskelusta samssa ryhmässä tulisi? Emme ole tosiaan olleet MISSÄÄN tekemisissä 4vuoteen ja mutta olen muiden ihmisten kautta kuullut että kyseinen naisihminen edelleen kovasti kyselee mitä minä teen nykyään ja koittaa onkia asioitani tietoonsa ja kertoo niitä sitten muille sukulaisille jotka käänsivät selkänsä minulle, ja juoruilevat urakalla milloin mistäkin..

Tottakai minun ei tarvitse välittää sukulaisnaiseni puheista mutta jos päädymme samaan ryhmään opiskelemaan voi tiedossa olla haastavia aikoja. En halua maalata piruja seinille, mutta hänhän voisi vittumaisuuttaan sabotoida opiskeluitani tavalla tai toisella esimerkiksi saamalla muun opiskeluryhmän minua vastaan - varmasti helppo nakki häneltä kun sai 10sukulaistakin kääntämään minulle selkänsä pelkästään käyttäen puheenlahjojaan ja esittämällä ilkeitä väitteitä ja valheita.

Kommentit (12)

Vierailija

Mitä te tekisitte samanssa tilanteessa?

Haette sitten opiskelemaan tai töihin - ja olisi hyvin todennäköistä että opiskelutoverinne tai työ"kaverinne" olisi ihminen jonka kanssa olisit riitautunut pahasti vaikka muutama vuosi sitten. Ja kyseessä ei oliis mikään pieni kina jonka seurauksena yhteydenpito sitten vain on jäänyt - vaan kunnolla puhjennut paskamyrsky.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko opiskeluryhmällä koko opiskelunsa aloittavaa laumaa vai pienempiä ryhmiä esim. ryhmätöitä varten? 

Kyseessä olisi siis aikuispuolen 2.asteen ammattikoulututkinto, 3v kestävä koulu. Ja opiskelemaan valitaan yksi 25henkilön luokka, ja olisi hyvin todennäköistä että päätyisimme tämän naisen kanssa samalle luokalle opiskelutovereiksi. Ja tottahan toki kyseessä ala joka suurimmalta osin pitää sisällään ryhmätyöskentelyä ym.

Vierailija

Ottaisin sen paikan jos sen saisin. Olisin aikuinen enkä välittäisi tilanteesta. Oli se asia kuinka paha tahansa mitä tää tyyppi sulle teki niin ei sillä oikeestaan olisi nyt niin väliä. Jos tämä henkilö pääsee myös samaan paikkaan niin ole häntä kohtaan "ammattimainen" eli tervehdit aamuisin mutta siinä se. Jos hän yrittää sinua lähestyä niin kerrot että olet päässyt yli hänestä ja tilanteesta etkä halua olla hänen kanssaan ystävä tai mitään muutakaan kuin opiskelu"toveri". Lupaan että pääset tällä tilanteen herraksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin, että en joutuisi samaan ryhmään. Noin muuten hän olisi minulle kuin ilmaa.

Se ei vain ole mahdollista. Opiskelemaan näet valitaan vain yksi 25henkilön ryhmä/luokka. En toki voi olla varma tulenko ITSE edes valituksi opiskelemaan. Olisin todella pettynyt jos en pääse koska olen haaveillut alasta jo kauan "enkä tiedä mitä muuta tekisin" enkä haluaisi tuon naisen takia jätätä menemättä jos tulen valituksi mutta myönnän että koen erittäin isoksi asiaksi jos päätyisin hänen luokkatoverikseen. Joutuisin 3v ajan näkemään häntä joka (koulu)päivä ja mahdollisesti tiimityöskentelemään myös hänen kanssaan. Kaiken tämän ohella kyseinen nainen voisi vittumaisuuttaan alkaa sabotoimaan minun opintojani (esimerkiksi puhumalla muille paskaa) ja tottakai tiedostan jo heti, että olisin sukulaisteni iänikuienn juoronaihe kun akka kertoisi viikottain minun uusista kuulumisistani alkaen ihan jo siittä mitä minulla oli minäkin päivä päällä.

Kyseessä on ns. juoruakka, erittäin negatiivissa merkityksessä.

Vierailija

Hakisin vastaavassa tilanteessa opiskelu tai työpaikkaa. Jos työ tai opiskelu osoittautuisi tuosta tai jostakin muusta syystä ylivoimaiseksi miettisin mitä teen jatkossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sen paikan jos sen saisin. Olisin aikuinen enkä välittäisi tilanteesta. Oli se asia kuinka paha tahansa mitä tää tyyppi sulle teki niin ei sillä oikeestaan olisi nyt niin väliä. Jos tämä henkilö pääsee myös samaan paikkaan niin ole häntä kohtaan "ammattimainen" eli tervehdit aamuisin mutta siinä se. Jos hän yrittää sinua lähestyä niin kerrot että olet päässyt yli hänestä ja tilanteesta etkä halua olla hänen kanssaan ystävä tai mitään muutakaan kuin opiskelu"toveri". Lupaan että pääset tällä tilanteen herraksi.

Ehkä minua ei niinkään haittaa se hänen kohtaamisesta koulussa 5päiväänä viikossa vaan se, että hän "pääsee perille elämästäni" ja laulaa eteenpäin jokaisen tiedonmurusen jota saa irti minusta sen vuoksi että opiskelisimme samassa ryhmässä. Koulussa usein tutustutaan toisiin itsestä kertomalla ja  paljon (opettajan johdolla) saatetaan keskustella myös henkilökohtaisemmista asioista ja puida esimerkiksi kunkin kokeista ja työharjoittelusta suoriutumista.  Ja jutella käytännönasioista, miten kukin asuu, kertoilla vuoroin harrastuksista tai elämäntilanteesta tai puhua muusta vastaavasta. En haluaisi kuitenkaan sulkeutua ja vetäytyä ryhmästä ja hampaat irvessä aina miettiä mitä sanon vain tuon naisen takia.

Eniten ehkä vituttaa se, että henkilö "saisi tietää nykyelämästän" ja pääsisi levittämään tietoa niille sukulaisille, jotka pistivät välit poikki minuun. Okei, en ole paikalla kuulemassa juoruilua eli minun ei tarvitse sitä itse sietää mutta tieto siittä että jokainen asiani lauletaan ihmisille joiden en halua tietävän elämästäni enää mitään vituttaa. Juorunaihe kun tälle naiselle on jo se, mitä mulla oli päälläni...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minua ei niinkään haittaa se hänen kohtaamisesta koulussa 5päiväänä viikossa vaan se, että hän "pääsee perille elämästäni" ja laulaa eteenpäin jokaisen tiedonmurusen jota saa irti minusta sen vuoksi että opiskelisimme samassa ryhmässä. Koulussa usein tutustutaan toisiin itsestä kertomalla ja  paljon (opettajan johdolla) saatetaan keskustella myös henkilökohtaisemmista asioista ja puida esimerkiksi kunkin kokeista ja työharjoittelusta suoriutumista.  Ja jutella käytännönasioista, miten kukin asuu, kertoilla vuoroin harrastuksista tai elämäntilanteesta tai puhua muusta vastaavasta. En haluaisi kuitenkaan sulkeutua ja vetäytyä ryhmästä ja hampaat irvessä aina miettiä mitä sanon vain tuon naisen takia.

Eniten ehkä vituttaa se, että henkilö "saisi tietää nykyelämästän" ja pääsisi levittämään tietoa niille sukulaisille, jotka pistivät välit poikki minuun. Okei, en ole paikalla kuulemassa juoruilua eli minun ei tarvitse sitä itse sietää mutta tieto siittä että jokainen asiani lauletaan ihmisille joiden en halua tietävän elämästäni enää mitään vituttaa. Juorunaihe kun tälle naiselle on jo se, mitä mulla oli päälläni...

Kannattaisi varmaan keskittyä vähän enemmän siihen omaan elämään kuin siihen että murehtii mitä joku sinulle täysin yhdentekevä tyyppi sinusta ehkä joillekin muille sulle yhdentekeville tyypeille saattaa puhua tai sitten ei. Nouse sen yläpuolelle.

Älä ainakaan murehdi etukäteen. Voi olla että hän ei pääse ja sinä pääset, tai sitten toisinpäin, tai ehkä ette pääse kumpikaan.

Jos ala on se mistä olet aina haaveillut niin et tietenkään anna yhden kusipään sitä sinulta viedä.

Vierailija

Toivotaan että karma osuu tällä kertaa sukulaisnaisesi kohdalle, eikä hän pääse opiskelemaan, vaan sinä.

Jos kuitenkin molemmat pääsevät opiskelemaan niin sukulaisnainen 10v ikäerolla (muihin?) on kuitenkin lähtökohtaisesti eri asemassa kuin muut. Luultavasti sinun on helpompi muodostaa kontakteja ja kavereita opiskelukavereista. Sinuna en todellakaan, missään nimessä jättäisi opiskelupaikkaan vastaanottamatta jonkun ilkeän sukulaisnaisen takia. Sillonhan hän vaikuttaa ja sabotoi edelleen elämääsi. Jos hänen kanssa  ei ole mahdollista jutella ja selvittää välejä. Niin sinuna olisin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, eiköhän muutkin huomaa kuka on se ilkeilijä ja kuka ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että karma osuu tällä kertaa sukulaisnaisesi kohdalle, eikä hän pääse opiskelemaan, vaan sinä.

Jos kuitenkin molemmat pääsevät opiskelemaan niin sukulaisnainen 10v ikäerolla (muihin?) on kuitenkin lähtökohtaisesti eri asemassa kuin muut. Luultavasti sinun on helpompi muodostaa kontakteja ja kavereita opiskelukavereista. Sinuna en todellakaan, missään nimessä jättäisi opiskelupaikkaan vastaanottamatta jonkun ilkeän sukulaisnaisen takia. Sillonhan hän vaikuttaa ja sabotoi edelleen elämääsi. Jos hänen kanssa  ei ole mahdollista jutella ja selvittää välejä. Niin sinuna olisin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, eiköhän muutkin huomaa kuka on se ilkeilijä ja kuka ei.

Sukulaisnainen on minua 10v nuorempi ja suurin osa opiskelemaan pyrkineistä oli samanikäisiä kun tämä sukulaisnainen tai häntäkin vanhempia. Olin siis joukon juniorina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisnainen on minua 10v nuorempi ja suurin osa opiskelemaan pyrkineistä oli samanikäisiä kun tämä sukulaisnainen tai häntäkin vanhempia. Olin siis joukon juniorina.

Siis 10v vanhempi.... kirjoitusvirhe. Oon itse 24v ja sukulaisnainen 34v ja suurin osa opiskelemaan hakeneista oli 35-50v

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat