Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveisiä Jumbosta jälleen!

Raymond
27.10.2015 |

Taaskaan ei mitään mamuinvaasiota, eikä ketään ahdisteltu.

Olen nyt käynyt siellä arkena ja viikonloppuna, aamulla, päivällä ja illalla. Ei mitään raportoitavaa. Paitsi että paljon japanilaisturisteja oli yhtenä päivänä. Näyttivät iloisilta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa nyt tajuta että nää kiertää maailmaa paremman elintason toivossa koska heidän kk-palkka satasen parin luokkaa omassa maassaan? Vaikkeivät asu kriisialueilla tai lähelläkään, niin feikkaavat osoitteensa sinne missä levottomuuksia ollut?

Täällä niille maksetaan ainakin vuoden verran kaikki ja saavat käteistä kouraan, siinä on kiva kierrellä ja lomailla sinkkuna. Sitten taas seuraava maa, ja seuraava, muutaman vuoden ajan ja lopulta palataan rahatukun kanssa omaan maahan, etsitään morsian ja perustetaan perhe.

Näin siis Ruotsissa asuva tuttu irakilaistaustainen ruotsalaistunut mies kertoi minulle, ettei ymmärrä näitä nykymiehiä joilla tuollainen hinku hakea helppoa elämää pitkin maailmaa.

Käyväthän suomalaisetkin reppureissailemassa pitkin maailmaa ennen asettumistaan ja näille jopa matka maksetaan. Houkutus varmasti suuri. Lisäksi vähän kuin muutto kotoa valvovien vanhempien silmien alta, täällä voi rellestää vapaasti. 

Vierailija
42/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näiden pakolaisten takia elämänlaatuni on heikentynyt merkittävästi. Ikää on 23 vuotta mulla ja olen luonnollisen vaalea, eli en ole koskaan värjännyt hiuksiani. Olen todella kiltin näköinen, mistä johtuen esimerkiksi passintarkastuksessa passiani ei edes vilkaista, sillä eihän näin kiltin näköinen mitään tekisi. Baby faceni ei ole koskaan erityisesti kiinnostanut suomalaisia miehiä, sillä en meikkaa tai ole "makea mimmi", mutta nyt pakolaisten tullessa omaan kaupunkiini saan ihan liikaa huomiota. On todella ahdistavaa, kun jokaisella kauppareissulla vähintään viisi ukkoa tulee selittämään jotakin arabian ja englannin sekoituksella. He koskevat minua, hokevat "Come me" ja ovat hyvin päällekäyviä.

Kukaan ei vain välitä siitä, että minua pelottaa. Ketään ei kiinnosta, että kauppareissut ovat nykyään silkkaa painajaista minulle. Olen ollut puoli vuotta vaihdossa ulkomailla elämäni aikana ja seurustelin siellä ulkomaalaisen kanssa, joten en todellakaan ole rasisti. Olen vain tavallinen nuori nainen, jonka ulkonäössä on jotakin, joka pakolaisia viehättää. Minusta se ei oikeuta siihen, että pelkään liikkua yksin. Ilmeisesti minulle pitää tapahtua jotakin todella pahaa, ennen kuin myönnetään, että tällainen ongelma on olemassa.

Missä tätä tällaista oikein tapahtuu? Itse kun en ole nähnyt kuin muutaman hassun turvapaikanhakijan etäältä auton ikkunasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näiden pakolaisten takia elämänlaatuni on heikentynyt merkittävästi. Ikää on 23 vuotta mulla ja olen luonnollisen vaalea, eli en ole koskaan värjännyt hiuksiani. Olen todella kiltin näköinen, mistä johtuen esimerkiksi passintarkastuksessa passiani ei edes vilkaista, sillä eihän näin kiltin näköinen mitään tekisi. Baby faceni ei ole koskaan erityisesti kiinnostanut suomalaisia miehiä, sillä en meikkaa tai ole "makea mimmi", mutta nyt pakolaisten tullessa omaan kaupunkiini saan ihan liikaa huomiota. On todella ahdistavaa, kun jokaisella kauppareissulla vähintään viisi ukkoa tulee selittämään jotakin arabian ja englannin sekoituksella. He koskevat minua, hokevat "Come me" ja ovat hyvin päällekäyviä.

Kukaan ei vain välitä siitä, että minua pelottaa. Ketään ei kiinnosta, että kauppareissut ovat nykyään silkkaa painajaista minulle. Olen ollut puoli vuotta vaihdossa ulkomailla elämäni aikana ja seurustelin siellä ulkomaalaisen kanssa, joten en todellakaan ole rasisti. Olen vain tavallinen nuori nainen, jonka ulkonäössä on jotakin, joka pakolaisia viehättää. Minusta se ei oikeuta siihen, että pelkään liikkua yksin. Ilmeisesti minulle pitää tapahtua jotakin todella pahaa, ennen kuin myönnetään, että tällainen ongelma on olemassa.

Missä tätä tällaista oikein tapahtuu? Itse kun en ole nähnyt kuin muutaman hassun turvapaikanhakijan etäältä auton ikkunasta.

Asut VOK:n lähellä?

Vierailija
44/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CSI-Jumbo. Ei voi kun nauraa.

Vierailija
45/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääköhän nuoria naisia ahdisteltavaksi kaikille? Asia voitaisiin ehkä ottaa astetta vakavammin siinä vaiheessa, kun keski-ikäisetkin saisivat muutaman yllätysosuman kohdalleen. Siten, että itsemääräämisoikeutta rikotaan, eikä huomio olekaan enää kivaa.

Vierailija
46/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla on prosentuaalisesti erittäin vähän turvapaikanhakijoita, joten heitä ei siellä näy kuin ehkä Jumbossa.

Turvapaikanhakijoita on todella monessa kunnassa, varsinkin pienissä kunnissa turvapaikahakijat todella näkyvät, kun hengailevat vain tietyissä paikoissa. Alle 10 000 asukkaan kunnissa 250 turvapaikanhakijaa todella näkyy. Käydessäni vanhempieni luona Pohjanmaalla viikonloppuna kuulin paljon juttuja ja näin itse jatkuvasti pakolaisia, jotka yrittivät jututtaa tyttöjä aika agressiivisen oloisesti, joten en yhtään epäile näitä tarinoita.

Vierailija
47/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Have you already found Jesus? Jesus saves! Mitenkähän matut reagoisivat?

En uskaltaisi kokeilla, kun näihin ei taida riittää karkotukseen valkosipuli ja risti. 

Vierailija
48/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n muutamat käynnit kumoavat koko tilastot ja kaikki uutiset. Maailma on ihmeellinen. 

Minä muuten tunnen yhden tataarin. On mukava kaveri ja tehnyt pitkää työuraa. Nyt voin tältä pohjalta kumota kaikki tilastot ja työttömyysluvut, koska tunnen yhden työssäkäyvän. En usko muuten, että maailmassa olisi nälänhätää, koska söin äsken. 

Häh, onko tataarit jotenkin työtä vieroksuvia? Mä kun tunnen useita ja ne on kaikki lääkäreitä tai lakimiehiä tai muita koulutettuja JA työssä käyviä.

Vierailija
49/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksessa on paljon enemmän maahanmuuttajaporukkaa ja on ollut jo kauan. Olen käynyt siellä ostoksilla vähintään kerran viikossa  viimeiset 15 vuotta eikä ole kertaakaan ahdisteltu. Olen vaaleatukkainen ja hoikka enkä kovin rumakaan. Nykyään toki jo kolmikymppisenä varmasti liian vanha ahdisteltavaksi :)

Vierailija
50/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle nuorelle tulijamiehelle osa matkan mainoskampanjaa ovat olleet kuvat nuorista naisista kohdemaissa. Nyt lähdetään sitten ruoan ja rahojen perään kyselyn jälkeen hakemaan sitä loppusiivua diilistä. Kun kerta luvattiin. Ihan sama, suostuuko tyttö vai ei.

Vierailija
51/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n muutamat käynnit kumoavat koko tilastot ja kaikki uutiset. Maailma on ihmeellinen. 

Minä muuten tunnen yhden tataarin. On mukava kaveri ja tehnyt pitkää työuraa. Nyt voin tältä pohjalta kumota kaikki tilastot ja työttömyysluvut, koska tunnen yhden työssäkäyvän. En usko muuten, että maailmassa olisi nälänhätää, koska söin äsken. 

Häh, onko tataarit jotenkin työtä vieroksuvia? Mä kun tunnen useita ja ne on kaikki lääkäreitä tai lakimiehiä tai muita koulutettuja JA työssä käyviä.

No noi harhaiset "kriitikot" hölöttävät mitä sattuu, ei heitä kannata kuunnella. Kaikki heidän väitteensä on aina tuulesta temmattuja. 

Vierailija
52/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksessa on paljon enemmän maahanmuuttajaporukkaa ja on ollut jo kauan. Olen käynyt siellä ostoksilla vähintään kerran viikossa  viimeiset 15 vuotta eikä ole kertaakaan ahdisteltu. Olen vaaleatukkainen ja hoikka enkä kovin rumakaan. Nykyään toki jo kolmikymppisenä varmasti liian vanha ahdisteltavaksi :)

Musta tuntuu, että se on aika harva, joka erityisesti vastustaa näitä jo maassa olevia ja jonkin verran kotoutuneita maahanmuuttajia. Nämä tällä hetkellä VOKeissa olevat ja vasta tulossa olevat ovat ihan eri luku eikä niitä voi rinnastaa toisiinsa, ainakaan vielä. Toivottavasti myöhemmin voidaan. 

Vierailija
53/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttaja on eri asia kuin pakolainen tai turvapaikanhakija. Maahanmuuttaja voi olla Saksasta, Isosta-Britanniasta tai Yhdysvalloista töihin Suomeen tullut ihminen. Maahanmuuttaja voi olla Ghanasta Suomeen tullut opiskelija. Maahanmuuttajat tulevat tänne lakia kunnioittaen, toisin kuin turvapaikanhakijat, eli heillä on oleskeluluvat. Turvapaikanhakijoilla ei ole oleskelulupia, joten emme yhtään tiedä, keitä he ovat.

Nykyiset pakolaiset tulevat islamilaisista valtioista. Esimerkiksi afrikkalaiset maahanmuuttajat ovat käytännössä melkein aina kristittyjä, jolloin heille on opetettu jo lapsesta työmoraali ja käytösmoraali, joka on samanlainen kuin länsimaissa. Islamistisissa valtioissa nainen ei ole mitään, vaimoja on useita, naiset kulkevat hunutettuina vain ja ainoastaan miesten seurassa eivätkä yksin. Vaimot ovat usein alaikäisiä.

Veikkaan, että Itäkeskuksen maahanmuuttajat ovat sopeutuneet suomalaiseen kulttuuriin, koska he ovat tulleet maahan laillisesti esimerkiksi töihin, pakolaiskiintiöstä tms., joten heillä on oikeasti halu olla täällä. Nämä irakilaiset eivät ole välttämättä ajatelleet jäädä kovin pitkäksi aikaa, eikä tänne ole tultu ajatuksella, että mennään töihin ja hankitaan elanto.

Itäkeskuksessa on lisäksi varmaan enemmän vartijoita kuin maaseuduilla, joten siellä on myös pelote siitä, että jää kiinni, jos jotain tekee. Täällä "maaseudulla" sitä pelotetta ei ole, valvontakameroita ei ole esimerkiksi kaduilla missään.

Vierailija
54/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahanmuuttaja on eri asia kuin pakolainen tai turvapaikanhakija. Maahanmuuttaja voi olla Saksasta, Isosta-Britanniasta tai Yhdysvalloista töihin Suomeen tullut ihminen. Maahanmuuttaja voi olla Ghanasta Suomeen tullut opiskelija. Maahanmuuttajat tulevat tänne lakia kunnioittaen, toisin kuin turvapaikanhakijat, eli heillä on oleskeluluvat. Turvapaikanhakijoilla ei ole oleskelulupia, joten emme yhtään tiedä, keitä he ovat.

Nykyiset pakolaiset tulevat islamilaisista valtioista. Esimerkiksi afrikkalaiset maahanmuuttajat ovat käytännössä melkein aina kristittyjä, jolloin heille on opetettu jo lapsesta työmoraali ja käytösmoraali, joka on samanlainen kuin länsimaissa. Islamistisissa valtioissa nainen ei ole mitään, vaimoja on useita, naiset kulkevat hunutettuina vain ja ainoastaan miesten seurassa eivätkä yksin. Vaimot ovat usein alaikäisiä.

Veikkaan, että Itäkeskuksen maahanmuuttajat ovat sopeutuneet suomalaiseen kulttuuriin, koska he ovat tulleet maahan laillisesti esimerkiksi töihin, pakolaiskiintiöstä tms., joten heillä on oikeasti halu olla täällä. Nämä irakilaiset eivät ole välttämättä ajatelleet jäädä kovin pitkäksi aikaa, eikä tänne ole tultu ajatuksella, että mennään töihin ja hankitaan elanto.

Itäkeskuksessa on lisäksi varmaan enemmän vartijoita kuin maaseuduilla, joten siellä on myös pelote siitä, että jää kiinni, jos jotain tekee. Täällä "maaseudulla" sitä pelotetta ei ole, valvontakameroita ei ole esimerkiksi kaduilla missään.

Ulkonäön perusteella suuri osa itiksen mamuista on somaleja ja Lähi-Idästä. Ovat asuneet Suomessa varmaankin kauemmin, mutta tausta siis kyllä samansuuntainen.

Vierailija
55/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksen mamuista iso osa on kyllä ihan syntynyt Suomessa, käykääpä joskus puhumassa heille suomea. Osaavat toki arabiaa ja puhuvat sitä usein keskenään, mutta suomalainen kulttuuri, elämäntapa ja lait ovat heille tuttuja. Että ovat kyllä pitkällä jo kotoutuksessa, ihan eri tavalla kuin nämä pakolaiset.

Vierailija
56/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli jäädä mamun auton alle ei välittänyt suojatiestä pätkääkään, tyttö onneksi jo sen ikäinen että aistit yms. toimi ja ehti hypätä sivuun. En tiedä, mikä olisi tulos jos esim. ekaluokkalainen olisi ollut. Näillä on muuten aivan p....stä se liikennekäyttäytyminen. Kolarin sattuessa, suomalaiset odottaa poliiseja yms, niin nämä kutsuu sukulaiset yms. hakkaamaan kolarin osapuolet.

Vierailija
57/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttö oli jäädä mamun auton alle ei välittänyt suojatiestä pätkääkään, tyttö onneksi jo sen ikäinen että aistit yms. toimi ja ehti hypätä sivuun. En tiedä, mikä olisi tulos jos esim. ekaluokkalainen olisi ollut. Näillä on muuten aivan p....stä se liikennekäyttäytyminen. Kolarin sattuessa, suomalaiset odottaa poliiseja yms, niin nämä kutsuu sukulaiset yms. hakkaamaan kolarin osapuolet.

Oho?

Vierailija
58/58 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä raivostuttaa niin paljon! Itsekin olen joutunut taipumaan ja saattaja/hakija on pimeällä vastassa bussipysäkillä, koska läheisen mamu-keskuksen miesten vuoksi ei uskalla kävellä rauhassa kotiin. Naiset taipuvat, yhteiskunta toivottaa lisää tulijoita.

Ja nyt jos joku ehdottaa, että on sitä ennenkin puolustauduttu ihan itse, niin huvittaisiko testata yhtä tai useampaa miestä vastaan, pysyykö se laittomasti mahdollisesti mukana kannettu Mora omissa hyppysissä? Poliisi neuvo helisyttämään avainnippua pelotteena. Voi itku.

Jakoavainnippua vai jokamiehen yleisavainta (sorkkarauta)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän