Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mulla olla näin helppo vauva?

Vierailija

Näköjään voi. Ihan pakko kertoa positiivisessa mielessä mun ihanasta vauvasta, joka on näköjään päättänyt äitinsä päästää helpolla. Ehkä sitten uhma- ja teini-iässä otetaan takaisin..

Mutta siis vauvani hereillä olleessaan vain syö , nauraa, leikkii ja jokeltaa. Itkee tosi harvoin. Illalla menee nukkumaan klo 21 ja ensimmäisen kerran herää n. 8-9 (nytkin vielä nukkuu, oon ehtinyt jo käymään salillakin). Ja tätä on jatkunut jo useamman kuukauden. Vauva nyt 7 kk.

Empä olisi ikinä uskonut että näin helposti tulee vauva-aika sujumaan. 

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla oli samanlainen ihana vauva, joka myös uhmaiässä oli ns. helppo tapaus. Nyt tokaluokkalainen, jonka kanssa väännetään ja käännetään joka asiasta ;)

Vierailija

Voi kauhea! Eihän tällä palstalla saa tuollaista tulla kertomaan. Tulet saamaan kauheita kommentteja tuon takia. Täällä saa vain valittaa, kuinka kamalaa ja uuvuttavaa pikkulapsiarki on. Sitten toiset ottavat osaa ja tsemppaavat.

Paljon on näitäkin helppohoitoisia vauveleita, mutta harva uskaltaa tänne tulla kertomaan.

Vierailija

Meidän esikoinen oli samanlainen vauvana. Hän on oikeastaan tosi helppo edelleen, mitä nyt eskari-ikäisen uhmaa on päällä. Mutta sekin on helpompaa, kun hänestä aina tietää mikä hänellä on. Ja raivo menee ohi nopeasti, ja hänelle on helppo antaa rakkautta sen raivon läpikin. 

Ihanaa vauva-aikaa ap:lle, nauti! :)

Vierailija

Mun esikoinen oli samanlainen vauvana, Ok, pari ekaa kuukautta oli lievää refluksia, mutta senkin kanssa päästiin tosi helpolla. Ja arvaas mitä? Samanlainen on edelleen nyt 14-vuotiaana. Koko ikänsä on ollut tosi rauhallinen ja helppo. Jossain vaiheessa jo mietin, että eihän tyttö pelkää meitä vanhempia kun niin harvoin on mitään vääntöä, mutta ei se siltäkään vaikuta. 

Siskonsa onkin sitten räiskyvämpi luonne, mutta hyvä sellaisenaan hänkin :)

Joskus se rauhallinen perusluonne vaan näkyy jo vauvana. Onnellista vauva-ajan jatkoa ja hyvää jatkoa muutenkin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen oli samanlainen vauvana, Ok, pari ekaa kuukautta oli lievää refluksia, mutta senkin kanssa päästiin tosi helpolla. Ja arvaas mitä? Samanlainen on edelleen nyt 14-vuotiaana. Koko ikänsä on ollut tosi rauhallinen ja helppo. Jossain vaiheessa jo mietin, että eihän tyttö pelkää meitä vanhempia kun niin harvoin on mitään vääntöä, mutta ei se siltäkään vaikuta. 

Siskonsa onkin sitten räiskyvämpi luonne, mutta hyvä sellaisenaan hänkin :)

Joskus se rauhallinen perusluonne vaan näkyy jo vauvana. Onnellista vauva-ajan jatkoa ja hyvää jatkoa muutenkin!

Kitos kovasti ja samoin sinulle! -ap

Joopajoo1

Mulla oli myös hyvin nukkuva vauva ja energinen ja iloinen hereillä ollessaan :) Lähti vähän turhankin aikaisin liikkeelle ja kyllä sai sitten koko aika puhallella vaikka mitä kolhua koko hereillä olo ajan :) Kannattaa nauttia! Itse en osannut, pöllämystyneenä istuin sohvalla ja tuijotin tyhjää, kun en voinut uskoa miten helpolla pääsen, kaikkien kauhutarinoiden jälkeen. Olis voinu vaikka jonkun etälukion käydä sillä vapaa-ajan määrällä :D

Vierailija

Mun sisko oli varmaan tuollainen. Helppo vauva, helppo lapsi. Teininäkin päästi vanhemmat helpolla, ei kapinoinut, eikä ryypiskellyt. Hyvin meni koulussakin mutta ei se mikään nössö ollut ja kavereitakin oli. Opiskeli vaativan ja arvostetun ammatin. Nykyisin pian kolmikymppinen ja nyt ei sit meekään niin vahvasti. Juhlii paljon, vaikea luoda pysyvää parisuhdetta. Epävakaa persoonallisuushäiriö diagnoosina nyt ainakin. Aikuisiällä bulimiaa ollut ja masennusta. Lääkitys alkoi kun 27 täytti. Työelämässä kyllä mutta aina jokin huonosti. Eihän tällä ole ap mitään tekemistä vauvasi kanssa mutta siskoni tapauksessa olen miettinyt että kuuluuko ihmisen elämään väistämättä uhma ja kapina ja tyytymättömyys jossain elämänvaiheessa? Mitään laukaisevaa tekijää ei siskoni tapauksessa tai ainakaan en tiedä olevan.

Vierailija

Meidänkin tyttö oli tuollainen. Todella kiltti ja rauhallinen kouluikään asti. Nyt 14v ja jos asiat ei mene niinkuin haluaa räjähtää. Edelleen viihtyy äitinsä kanssa ja nukkuu hyvin. Ei kuitenkaan kauheen kiltti enää.

Vierailija

Jännityksellä odotin vauva-aikaa esikoisen kanssa ja yllätyin kuinka helppoa oli. Nukkui 11-12 tuntia yöllä, ei itkenyt juurikaan vaan oli hyväntuulinen. Monesti menin kaupungille koko päiväksi. Ravintolassa uskallettiin käydä pari kertaa ja vauva oli vain hiljaa. Nyt taaperovaiheessa saa välillä kunnon kiukkukohtauksia mutta se kestää ihan hetken ja itse pidän sitä söpönnäköisenä. Ruokaa syö hyvin ja varsinkin kasviksia. Nukkuu edelleen hyvin. Eilen meni nukkumaan klo 21. Ja vielä nukkuu mutta herää varmaan 10 min sisällä. Nauravainen ja nopeasti oppiva ihana, rakas lapsi 💕💕

Kohta syntyy toinen ja jännittääkin, että mahtaakohan tämä olla ihan erilainen 😁

Vierailija

Mun vauva oli temperamenttinen ja oon vasta myöhemmin tajunnut, ettei kaikilla ole se vauva-aika semmoista. Oon ihmetellyt, että monet äidit höpöttelee, että sulla taitaa olla vähän nälkä kun vauva alkaa inistä ja vaihtaa siinä vaatteita rauhassa ja paijaa... Mun vauvan vaatimuksilla oli kiire, ellei halunnut kuulla r aivaria, joka jatkuu ja jatkuu! Vieläkin poika on semmonen, että kun hermot menee niin ne menee täysin.
Se kun oon nähnyt helpompiakin vauvoja, saa harkitsemaan toista lasta...

Vierailija

Meillä on samanlainen 4kk nukkuu 23-08 syö ja nauraa, harvoin itkee. Viimeksi jo yli 2 viikkoa kun heräs yöllä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat