Mitä vaurioita sinulle tuli alatie synnytyksistä?

Vierailija

Minä olen kaksi kertaa alatiesynnyttänyt eikä tullut mitään pysyviä vaurioita.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ensimmäisessä synnytyksessä leikattiin episiotomia, parani miitamassa viikossa tai noin kuukaudessa. Toisessa synnytyksessä ei mitään.

Vierailija

Episotomiahaava, joka tulehtui, katetrista sain virtsarakon tulehduksen ja imukupilla vetämisestä golfpallon kokoiset verenpurkaumat alapäähän. Kaikki parani kuitenkin eikä jäänyt kuin pieni arpi epparista.

Vierailija

Ekassa: kaksi epparia,silti välilihan repeäminen, koko emättimen pohjan repeäminen, peräaukon uloimman sulkijalihaksen repeäminen(3,3kg)

toka: tehtiin 1 eppari, ei pahoja repeämiä(4,1kg)

kolmas: pari pientä pinnallista nirhaumaa(pikkuinen lapsi,2,5kg)

Ei jäänyt toiminnallisia vaivoja paitsi tuohon pyllynsulkuun arpi joka vihoittelee toisinaan ja kurataudissa kannattaa pysytellä vessan lähettyvillä, ja peräpukamat kakkosesta.

Vierailija

Hyvin lievä emättimen etuseinän laskeuma. Vaatii jumppaa hoidoksi, ei vaikuta seksiin eikä muuhun elämään lainkaan eli vaivana lähinnä kosmeettinen.
Kaksi alatiesynnytystä takana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ekassa: kaksi epparia,silti välilihan repeäminen, koko emättimen pohjan repeäminen, peräaukon uloimman sulkijalihaksen repeäminen(3,3kg)

toka: tehtiin 1 eppari, ei pahoja repeämiä(4,1kg)

kolmas: pari pientä pinnallista nirhaumaa(pikkuinen lapsi,2,5kg)

Ei jäänyt toiminnallisia vaivoja paitsi tuohon pyllynsulkuun arpi joka vihoittelee toisinaan ja kurataudissa kannattaa pysytellä vessan lähettyvillä, ja peräpukamat kakkosesta.

Niin ja toosan ulkonäkö on nyt semmoinen kuin tuon jälkeen voi olla, epparien leikkauskohdat erottaa, niissä on mutkia yms ja se rako on hirveän pitkä. Emätin itsessään ok, onneksi ei löystynyt mitenkään kovasti.

Vierailija

Ei mitään. Olen jopa kuvauttanut toosaani, eikä näytä synnyttäneeltä holelta, vaan ihna normaalilta. Palstan mukana olen onnekas? Koska täällä on vain laskeumapotilaiden synnytyksiä yleensä...

Vierailija

Noh, suhteellisen muusiksi meni.. Näin 3 vuotta myöhemmin edelleen pidätysongelmia niin ykkös- kuin kakkoshädässä. Kohdunlaskeuma. Hermoratavaurioita, eli en toisin sanoen tunne yhdynnässä juuri lainkaan mielihyvää. En myöskään kostu enää kunnolla, joten aika kivuliasta välillä on, liukkarista huolimatta. Synnytyksessä vauva ei olisi oikein mahtunutkaan tulemaan ulos, tosin imukupilla repimällä loppujen lopuksi saatiin maailmaan. Hapenpuutteestahan vauva kärsi, nyt näkyvissä on kehityksen viivästymiä, saas nähdä miten vaikuttavat kun lapsi kasvaa, mutta nyt 3v eikä esim puhu, kuin yksittäisiä sanoja... Mulle kävi huonosti, tiedän. On tämä silti melko surkeaa.

Vierailija

Onneksi en lukenut ennen synnytystä mitä kaikkea siitä voi seurata. Olisi voinut jäädä tekemättä. Itselleni ei tehty edes epparia ja sain vain pari tikkiä. Pystyin heti istumaan jne. Mutta kyllä se tavara löystyi, ja ulkonäöllisesti aukko on ns. ammollaan. Jotain laskeumaa siellä varmaan myös on, kun yhdynnässä tuntuu että peräsuolikin liikkuu aina tietyissä asennoissa. Orkut sentään ovat ihan taivaallisia olleet synnytyksen jälkeen!

Vierailija

Muutama nirhauma tuli ja yksi pieni repeämä, pystyin heti istumaan synnytyksen jälkeen. Muutaman kuukauden repeämän kohta oli arka yhdynnässä, nyt vuosi synnytyksestä ei mitään. Ja samalta näyttää mun mielestä se reikä kun ennenkin.

Vierailija

Tosi pieni haavauma. Siitä jäi kahden millin jälki sisempään labiaan. Tiedän itse mistä jälki löytyy, mutta muuten sitä ei löytäisi.

Vierailija

2. asteen repeämä, parani n. 6 viikossa. Yllätyin positiivisesti siitä, että synnytyksen jälkeen seksi tuntuu paremmalta ja saan helpommin orgasmin.

Vierailija

Kaksi tikkiä emättimen suuaukolle. Eli mielestäni ei juuri mitään. Istuin, kävelin ja olin ihan normaalisti heti synnytyksen jälkeen. Vauva 4,4 kg.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat