Lähihoitaja KUNTOUTUKSEN osaamisala- millaista työtä käytännössä

Vierailija

Kertokaapa millaisissa työpaikoissa voi kyseisellä suuntautumisella työskennellä ja millaista työ on käytännössä?

Olen lukenut eri oppilaitosten sivuilta, ammattinetistä jne. yleisiä kuvauksia mutta kiinnostaisi tietää jos itselläsi, tutullasi tms. on kokemusta työstä käytännössä tai missä töissä jne.

Kiitos.

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuttava kävi tuon, päätyi terveyskeskuksen "kuntoutusosastolle" jossa kuntoutusta saa etsiä suurennuslasin kanssa. 

Voisiko se tuttava sitten alkaa tekemään sitä kuntoutusta siellä? Eikö sille juuri siitä makseta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuttava kävi tuon, päätyi terveyskeskuksen "kuntoutusosastolle" jossa kuntoutusta saa etsiä suurennuslasin kanssa. 

Ok, kiitos kommentistasi. Muita kokemuksia?

Vierailija

Itse olin validiatalossa helsingissä. Melko samanlaisia tehtäviä hygienian ja lääkityksen suhteen kuin vanhusten puolella. Mielenkiintoa toi kommunikointi ja päivittäinen apuvälineiden käyttö.

tykkäsin "pakkojaksoista" kuntoutuksesta eniten.

Vierailija

Olen itse kuntoutukseen erikoistunut ja kaikki ovet ovat olleet auki. Olen ollut kehitysvammatyössä, vanhustyössä, työikäisten kuntoutustutkimusosastolla sekä vaikeasti työllistettävien tukitoimissa, mielenterveys- ja päihdetyössä, huostaanottolaitoksessa ja nyt yrittäjänä. Kuntoutus antaa todella hyvän pohjan, mutta työtehtävät eivät juurikaan eroa muiden osaamisalojen työtehtävistä. Toki siis kuntoutus lokeroi paljon vähemmän sinua työntekijänä kuin esim. vanhustyö, ainakin itse olen saanut laajan työkokemuksen juurikin siksi että myös koulutuksessa huomioitiin suuri asiakasjoukko eikä lokeroiduttu.

Vierailija

Kotihoidossa töissä. Se mihin on erikoistunut, ei näy meillä mitenkään. Toki työssä käytän kuntouttavaa työotetta, mutta niin jokaisen hoitajan erikoistumisesta riippumatta tulisi tehdä. Perushoidon jälkeen ei jää aikaa mihinkään ylimääräiseen. 

Vierailija

Olisiko kellään kokemuksia/tietoa mitä kyseisellä ammatilla/suuntautumisella voi tehdä kylpylässä? Jossain oli maininta yhtenä työoaikkana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kuntoutukseen erikoistunut ja kaikki ovet ovat olleet auki. Olen ollut kehitysvammatyössä, vanhustyössä, työikäisten kuntoutustutkimusosastolla sekä vaikeasti työllistettävien tukitoimissa, mielenterveys- ja päihdetyössä, huostaanottolaitoksessa ja nyt yrittäjänä. Kuntoutus antaa todella hyvän pohjan, mutta työtehtävät eivät juurikaan eroa muiden osaamisalojen työtehtävistä. Toki siis kuntoutus lokeroi paljon vähemmän sinua työntekijänä kuin esim. vanhustyö, ainakin itse olen saanut laajan työkokemuksen juurikin siksi että myös koulutuksessa huomioitiin suuri asiakasjoukko eikä lokeroiduttu.

Kiitos.
Voisitko avata millaosta työsi oli mt. Ja päihdetyössä? Jollain muulla kokemusta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat