Suositelkaa Netflix-sarjoja kuvauksineen!

Vierailija

Kaipaan sarjasuosituksia kuvauksineen, anyone? Enkä kaipaa pelkkiä sarjojen nimiä tai kommentteja kuinka "On tosi hyvä", vaan kertokaa ainakin mitä lajia sarja on ja hieman juontakin, niin tietää voisiko se kiinnostaa.

Eniten minua kiinnostaa toiminta, draama ja romantiikka. Suosikkejani on mm. Pako, Pretty little liars, Isänmaan puolesta ja Orange is the new black. Oikeastaan ainoa mistä en pidä, on kauhu tai pelkkä komedia. Mutta niitäkin voi laittaa jos joku toinen saisi hyviä suosituksia.

Aloitan itse suosittelemalla noita suosikkejani, eli

Pako - Jos ei vielä jollekin ole tuttu sarja, niin kertoo veljeksistä joista toinen on lavastettu murhasta ja häntä odottaa kuolemantuomio. Veljeksistä vapaana oleva laatii suunnitelman pelastaakseen tuomitun veljensä, ja sarja kertoo heidän pakomatkastaan. Toimintaa/draamaa. Todella hyvät näyttelijät!

Pretty little liars - Teinisarja, mutta saattaa mennä hieman vanhemmillakin. Mysteeriä/draamaa. Kertoo neljästä ystävyksestä, jotka alkavat saada vainoamisviestejä tuntemattomalta henkilöltä, A:lta. Sarja on aika pitkäveteinen A:n piinatessa tyttöjä, mutta kuitenkin ihan viihdyttävä ja jännittävä.

Isänmaan puolesta - Todella hyvä sarja, kertoo taistelusta terroristeja vastaan. Toimintaa ja draamaa. Sarjan keskeisiä henkilöitä on agentti Carrie, joka sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä sekä sotilas Brody, joka palaa kahdeksan vuoden sotavankeudesta. Carrie uskoo terroristien käännyttäneen Brodyn omaa maataan vastaan.

Orange is the new black - Komediaa ja draamaa. Kertoo naisvankilasta henkilöineen. Henkilöt ovat mielenkiintoisia, ja pidän takaumista joita sarjassa näytetään.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Breaking bad!
Lyhyesti sanottuna kemian opettaja alkaa kokkaamaan metamfetamiinia kun sairastuu keuhkosyöpään eikä opettajan palkalla niitä hoitoja rahoiteta. Aivan mahtava hahmokehitys ja tunteita täynnä varsinkin loppua myöten. Näkee miten ihminen muuttuu hirviöksi sarjan aikana, näkee ihmisten herkkyyden kovan ulkokuoren alta. Olen katsonut sarjan läpi varmaan 6 kertaa enkä ikinä kyllästy

Vierailija

Narcos on tosi hyvä sarja, sen katsoin viimeksi.

Narcos kertoo pablo escobarin tarinan, ja sen kiinni ottaneiden poliisien tarinan.

Parasta siinä on näyttelijät, ja oikeastaan ihan kaikki.

Vierailija

Drop Dead Diva
Yllättävän mukaansatempaava sarja naisesta, joka kuolee ja herää uudelleen henkiin eri kehossa. Keho sattuu olemaan asianajajan. Menee ehkä kategoriaan teinisarjat, mutta sarja on miellyttävä seurata.
Suosittelen, jos haluat katsoa hyvänmielen hömppää ilman vakavaa ihmissuhdedraamaa.

Vierailija

En saa mitään irti Netflixin omista kuvauksista enkä jaksa kaikkia googlettaa. Kiitos tähän mennessä tulleista suosituksista! - Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Breaking bad!
Lyhyesti sanottuna kemian opettaja alkaa kokkaamaan metamfetamiinia kun sairastuu keuhkosyöpään eikä opettajan palkalla niitä hoitoja rahoiteta. Aivan mahtava hahmokehitys ja tunteita täynnä varsinkin loppua myöten. Näkee miten ihminen muuttuu hirviöksi sarjan aikana, näkee ihmisten herkkyyden kovan ulkokuoren alta. Olen katsonut sarjan läpi varmaan 6 kertaa enkä ikinä kyllästy

Hei kiitos tästä kuvauksesta. Olen pitkään miettinyt, että onko tämä katsomisen arvoinen, mutta "huumerikossarja" ei kuulosta kovin mielenkiintoiselta. Nyt kuulosti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Breaking bad!

Mä en tajua Breaking Badin hypetystä. Katsoin viitisen jaksoa ja se on NIIIIN TYLSÄÄ. Oikeasti. Hahmot on yhtä karismaattisia ja pidettäviä kuin kasa tiiliä. Ketään ei sympatiseeraa ja sivuhahmot on ärsyttäviä ja hyödyttömiä. Uskon kyllä, että sarjassa on mahtavia kohtauksia - oon niistä klippejä youtubessa nähnyt. Mutta kokonaisuus on mielestäni NIIN tylsä.

Narcos, minkä joku mainitsi, on erikoisella tyylillä tehty, ja vaikka huumejuttu kuulostaa loppuunkalutulta aiheelta, niin se on vaan... Pirun hyvin tehty. Jaksoin katsoa muutamia jaksoja.

Californication, kannattaa katsoa pari jaksoa. Todella nokkelaa huumoria. Osa menee ohi jos ei ole enkun kuullun ymmärtäminen (ja kuulo) hyvällä tasolla. Kyseessä siis ihmissuhdedraama, mutta härski ja nokkela läppä on pääosassa.

House of Cards. Jos tykkäät Kevin Spaceystä, tämä on pakko katsoa. Piste. Tosin viimeisin kausi (joka tehtiin rahastusmielessä) ei ole hyvä. Mutta ne muistaakseni pari ekaa seasonia, ihan puhdasta kultaa. JOS tykkää Kevin Spaceystä. Siksi en enempää perustele.

Vierailija

Breaking bad.

Todella hyvä sarja. Tavallaan tosi kammottava ja ahdistava..

Ei siis kauhun lailla mutta se on erittäin hyvin näytelty tunteineen ja kaikkineen.

Katsoin koko sarjan parissa viikossa puoli vuotta sitten enkä tunne vieläkään päässeeni yli sarjasta. Siinä käsiteltiin niin hienosti vahvoja tunteita ja se kaikki jännitys, suru, pettymys ja välillä ilokin on jotain käsittämätöntä jonka ymmärtää paremmin vielä kun on sarjan katsonut. Ylistän sitä ehkä liikaa ja toivottavasti et tämän tekstin perusteella odota liikoja ja kyllästy kesken katsomisen mutta se on todellakin katsomisen arvoinen sarja! Tuntuu jotenkin, että olisin saanut siitä jonkinlaisia traumoja tai tunsin kai vain sen surun ja vihan todella syvänä  :D katson joskus ehdottomasti uudestaan. 

Vierailija

Kiitos taas! Katsoin joskus tuosta Breaking badista pari ekaa jaksoa jotka oli musta muistaakseni hieman tylsistyttäviä, mutta täytyy kai koittaa uudelleen kun niin moni sitä kehuu, ja varmaan sarjaan koukuttuu sitten vähän myöhemmin. - Ap

Vierailija

Mä oon Netflix-addikti eli uskoisin voivani suositella jotain :)

Grace and Frankie: Komedia, mutta mielenkiintoinen juoni. Ikääntyvien pariskuntien puolisot ilmoittavat yhtäkkiä olevansa homoja ja menevänsä naimisiin.

Sense8: Yliluonnollisesti toisiinsa yhteydessä olevat ihmiset auttavat toisiaan elämässään. Moderni Heroes-versio (jos et oo nähnyt Heroesia niin suosittelen sitäkin)

4400: Scifisarja, missä yhtäkkiä kadoksissa olevat ihmiset ilmestyvät takaisin

Dexter: Sympaattinen sarjamurhaaja tasapainottelee elämänsä eri asioiden kanssa.

Touch: Yksinhuoltajaisän (Kiefer Southerlandin esittämä) autistisella pojalla ilmenee yliluonnollisia kykyjä

Huippudragqueen haussa: Oikeesti maailman hyväntuulisin tositv-kisa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas! Katsoin joskus tuosta Breaking badista pari ekaa jaksoa jotka oli musta muistaakseni hieman tylsistyttäviä, mutta täytyy kai koittaa uudelleen kun niin moni sitä kehuu, ja varmaan sarjaan koukuttuu sitten vähän myöhemmin. - Ap

juu on se vähän pitkäveteinen välillä, muistan kanssa kun aloitin koko sarjaa katsomaan, että ei jaksa enempää ja ajattelin lopettaa heti alkuun mut tosiaan suosion takia jatkoin ja kannatti :D tavallaan ihan hyvä että siinä on rauhallisempaa välillä, mun hermot meinas räjähtää välillä tyystin ja muutenkin olin kauhusta ja kaikesta saamassa sydärin välillä, että olisin varmaan seonnu jos olisi koko ajan kauhea tunnekuohuja aiheuttavia kohtauksia :D yksikään ohjelma ei oo kyllä vaikuttanut noin vahvasti muhun :D sairasta.

-9

Vierailija

Huippudragqueen haussa eli RuPauls Drag Race, saa täältäkin suositukset! Siis jo haluaa katsoa hömppää, missä on kuitenkin sisältöä niin sarja on sellanen must watch-juttu. Katsomisen voi alottaa vaikka 4 kaudesta (7 on omasta mielestäni paras, vaikka rakastankin 6 kauden Jinkxiä), niin pääsee hyvin sisään sarjaan. Dragqueenit suorittaa siis viikottain vaihtuvia tehtäviä ja jakso huipentuu aina runway-haasteeseen. Tää on tosiaan hyvän tuulen huumoriohjelma avomielisille katsojille.

Komedia linjalta suosittelen myös Unbreakable Kimmy Schmidt sarjaa, jossa seurataan päähenkilö Kimmyn elämää kun hän on ensin ollut jotain 10 vuotta vangittuna maanalaiseen bunkkeriin (joo, ei kuulosta hauskalta alustukselta, mutta tää on oikeasti hauska :D). Tästä sarjasta oman mielipiteen muodotaminen vaatii sen ekan jakson katsomisen että se idea aukeaa. Kirjottja ja luoja on Tina Fey, joka on kirjottanut Mean Girl leffan sekä 30 rock-sarjan. Mutta mietikkää jos oisitte ite ollut viimeksi kosketuksissa teknologiaan 10 vuotta sitten, niin miltä nykyset puhelimet yms. tuntusi yhtäkkiä.

Vierailija

Orphan Black on TODELLA hyvä! Jos tykkää ollenkaan tieteisnörttijutuista ja toiminnasta, niin tämä kannattaa katsoa. 

Sarjassa on nainen, joka saa tietää olevansa yksi klooneista. Siitä se vyyhti alkaa sitten purkautua, en kehtaa paljastaa enempää :D mutta todella paljon toimintaa, yllättäviä käänteitä ja upeita henkilöhahmoja tuossa sarjassa! 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat