Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnäri ja erityisruokavalio

Vierailija

Eli tässä synnytys lähellä ja itselläni on erityisruokavalio, niin mietin että minkälaisia kokemuksia on sairaalassa näiden järjestämisestä?

Kun käsittääkseni synnärillä käydään itse se ruoka hakemassa, niin onko isokin riski että joku muu nappaa sen minulle sopivan ruoan?

Ihan vaan, että tietää pitääkö jotain omaa evästä napata varmuuden vuoksi mukaan...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli tässä synnytys lähellä ja itselläni on erityisruokavalio, niin mietin että minkälaisia kokemuksia on sairaalassa näiden järjestämisestä?

Kun käsittääkseni synnärillä käydään itse se ruoka hakemassa, niin onko isokin riski että joku muu nappaa sen minulle sopivan ruoan?

Ihan vaan, että tietää pitääkö jotain omaa evästä napata varmuuden vuoksi mukaan...

Ihan hyvin he niitä toteuttavat, mutta tosiaan joku toinen voi napata sinun annoksesi, vaikka ne nimettyjä ovatkin. Itsellenikin kävi näin "kun se näytti paremmalta". Eli jotain omaa kannattanee ottaa mukaan.

Vierailija

Mä varaan ainakin omia eväitä mukaan. Olen pari kertaa villit sairaalassa useamman yön ja aina on ruokien kanssa ollut jotain häikkää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin he niitä toteuttavat, mutta tosiaan joku toinen voi napata sinun annoksesi, vaikka ne nimettyjä ovatkin. Itsellenikin kävi näin "kun se näytti paremmalta". Eli jotain omaa kannattanee ottaa mukaan.

Ok, pitänee sitten varautua...

Itselläni keliakia, niin ei ole oikein uskallusta syödä mitään muuta kuin se itselleen merkitty annos. Gluteenimyrkytys heti synnytyksen jälkeen ei kuulosta miellyttävältä, eikä varmaan hyvä vauvallekaan noin imetystä ajatellen.

Vierailija

No voi hyvänen aika taas! Minulla on keliakia, olen kolme lasta synnyttänyt ja aina ruokaa saanut. Niissä tarjottimissa on nimet! Ja kipu ruuan päällä. Jos pelkäät rosvoja, niin synnytä pienemmässä sairaalassa! Itse haetaan tarjotin, mutta ainakin meillä kätilö voi sen myös tuoda esim. sektion jälkeen. Tarjottimet ovat meidän sairaalassa pöydillä valmiina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika taas! Minulla on keliakia, olen kolme lasta synnyttänyt ja aina ruokaa saanut. Niissä tarjottimissa on nimet! Ja kipu ruuan päällä. Jos pelkäät rosvoja, niin synnytä pienemmässä sairaalassa! Itse haetaan tarjotin, mutta ainakin meillä kätilö voi sen myös tuoda esim. sektion jälkeen. Tarjottimet ovat meidän sairaalassa pöydillä valmiina.

Niinpä, kipu voi tulla ruuan päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä tässä kuule vähän kyselinkin, että uskaltaako siihen luottaa että saa sairaalassa ruokaa ;)

Vaikea kun on tietää kun ei ole synnärillä ikänä ollut, joten josko jätetään tuollaiset "Voi hyvänen aika!" -asenteen pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Naistenklinikalla ollut ruoka tarjottimilla valmiina. Itse olen kala-allerginen ja minun oletettiin syövän kalapäivinä kasvisruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän tiesi, että sinun ruokasi näytti paremmalta? Kun hän jäi kiinni varkaudesta, eikö henkilökunta hankkinut sinulle korvaavaa ruokaa?

Vierailija

Jos kerrot, mistä sairaalasta kyse, niin saat paremmin vastauksia, eri sairaaloissa voi olla erilaiset käytännöt. Sipoolaisena synnytin Porvoossa, jossa ruuat on hyvin nimetty. Annokset on isoja ja allergiat huomioitu. Pöytään on Porvoossa(kin) yleensä katettu, mutta myös huoneeseen saa sen ruuan. Porvoossa on neljä ateriaa päivässä, eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Sairaalan keittiö on tottunut erilaisiin dieetteihin. Kala-allergikko saattaa saada kasvisruokaa, enkä ymmärrä ongelmaa siinä.

Vierailija

Kaipa nykyään käytännössä aina osa ruoasta pyritä tekemään gluteenittomana. Siis ei välttämättä niin, että kaikkea olisi saatavana gluteenittomana, mutta että aina on joku vaihtoehto.

En uskois, että gluteenittomuudesta tulee ongelma, mutta ehkä just näin, että tarjolla on vaikka se kasvisvaihtoehto gluteenittomana, ei välttämättä niitä lihapullia tms.

Esim kouluissa, joissa ruokitaan isoja porukoita, lista on laadittu niin, että jos ruokana on vaikka sianlihaa, on kasvisvaihtoehto  tarkoitettu mm. muslimeille sinä päivänä ja se possunlihakastike on sitten tehty gluteenittomana tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot, mistä sairaalasta kyse, niin saat paremmin vastauksia, eri sairaaloissa voi olla erilaiset käytännöt. Sipoolaisena synnytin Porvoossa, jossa ruuat on hyvin nimetty. Annokset on isoja ja allergiat huomioitu. Pöytään on Porvoossa(kin) yleensä katettu, mutta myös huoneeseen saa sen ruuan. Porvoossa on neljä ateriaa päivässä, eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Sairaalan keittiö on tottunut erilaisiin dieetteihin. Kala-allergikko saattaa saada kasvisruokaa, enkä ymmärrä ongelmaa siinä.

Jorvissa olisi tarkoitus synnyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän tiesi, että sinun ruokasi näytti paremmalta? Kun hän jäi kiinni varkaudesta, eikö henkilökunta hankkinut sinulle korvaavaa ruokaa?

Kättärillä olin, ja silloin siellä oli nimetty vain erikoisruokavalioruoat, ja muille oli vaan sen kuvun alla tarjottimella kärryssä. Helppohan sitä nimettyä kupua siitä on silloin nostaa. En tiedä mikä käytäntö siellä nykyään on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kättärillä olin, ja silloin siellä oli nimetty vain erikoisruokavalioruoat, ja muille oli vaan sen kuvun alla tarjottimella kärryssä. Helppohan sitä nimettyä kupua siitä on silloin nostaa. En tiedä mikä käytäntö siellä nykyään on.

Hyi hitto tuollainen käytös... Jos vaan tuossa tilanteessa näkisi, että kuka sen ruoan on rosvonnut niin voisi käydä pitämässä tiukan puhuttelun.

Mukava sitten olla osastolla nälässä, kun joku itsekäs on vetänyt välistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat