Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en selviytynyt kiusaamisesta.

Vierailija

Ikää 30 v, opinnot telakalla, ei työtä, ei kavereita, ei seurustelukokemusta.

Surullista. Miksi just minä olinkin se, joka ei selviytynyt. En enää jaksa edes yrittää.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

En tiedä miten enää pääsisin takaisin elämään kun olen jo näin pahasti pudonnut. Ainakaan työpaikan tai seurustelun löytyminen ei ole todennäköistä, ja niillä kaveriehdokkaillakin alkaa jo olla ruuhkavuodet käsillä.

Vierailija

Tuollainen uhriutuminen on huono juttu ja siitä kärsit ainoastaan sinä itse.

Olet todella nuori vielä ja sinulla on mahdollisuus saavuttaa elämässäsi vaikka mitä.

homma_toimimaan

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen uhriutuminen on huono juttu ja siitä kärsit ainoastaan sinä itse.

Olet todella nuori vielä ja sinulla on mahdollisuus saavuttaa elämässäsi vaikka mitä.

Tämä. Lakkaa ajattelemasta kaikkea kiusaamisen seurauksena. Ala elää!

Vierailija

Ilman aikakonetta tapahtuneita ei saa tapahtumattomiksi. Parempi vain hyväksyä paskat jutut ja mennä kohtu uusia pettymyksiä. Kuuluu osaksi elämää. Toisinaan saattaa osua jotain kivaakin kohdalle, mutta se on harvinaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

hengittäminenkin on selviytymistä. Ole omanlaisesi selviytyjä, koita olla miettimättä ulkoisia paineita

Riittäiskö sulle hengittäminen? Sinänsä olen samaa mieltä ettei odotusten miettiminen auta, ei ulkoisten eikä sisäisten, mutta JOKAINEN haluaa tuntea ansainneensa kunnon kohtelua, se on ihan selvä. 

Te vain kiusaatte sanoillanne lisää, aivan kuin aloittaja ei olisi ansainnut kunnon kohtelua, vaan saatu kohtelu pitää niellä ja luulla saavansa parempaa vaikkei ole oppinut puolustamaan itseään jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Te vain kiusaatte sanoillanne lisää, aivan kuin aloittaja ei olisi ansainnut kunnon kohtelua, vaan saatu kohtelu pitää niellä ja luulla saavansa parempaa vaikkei ole oppinut puolustamaan itseään jne.

Ei se noin mene. Ei täällä sanota, että aloittaja ei ansaitsisi hyvää kohtelua.

Fakta on, että menneisyyttä EI VOI enää muuttaa. Ainoa asia mitä ap voi tehdä, on rakentaa itsensä ja elämänsä. Ainoa, joka joutuu kestämään luovuttamisen seuraukset on ap itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että menneisyyttä EI VOI enää muuttaa. Ainoa asia mitä ap voi tehdä, on rakentaa itsensä ja elämänsä. Ainoa, joka joutuu kestämään luovuttamisen seuraukset on ap itse.

Luuletko jotenkin, ettei ihminen sitä ap:n tilanteessa erittäin kipeästi TIEDÄ? Kyllä tietää. Mutta mitenköhän se asia aloittajaa auttaa? Luuletko, että hän voi huonosti siksi, ettei ole yrittänyt yhtään selviytyä?

Vierailija

Ap, sä olet selvinnyt hyvin kiusaamisesta! Joku, joka ei ole täällä kirjoittamassa, ei selvinnyt. Ja muutama tälläkin hetkellä ottaa tutisevin käsin aamuryyppyä tuskaisiin tunteisiin, joita on kokenut liikaa elämässään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko jotenkin, ettei ihminen sitä ap:n tilanteessa erittäin kipeästi TIEDÄ? Kyllä tietää. Mutta mitenköhän se asia aloittajaa auttaa? Luuletko, että hän voi huonosti siksi, ettei ole yrittänyt yhtään selviytyä?

Siksi, koska ap kieriskelee menneisyydessä ja on ottanut uhriuden osaksi omaa identiteettiään totaalisesti. Jos ap:lla olisi edes jotain intressiä vielä selviytyä, niin hän ei olisi tehnyt tämän kaltaista ketjua kertoen jokaisen "epäonnistumisena" pitämänsä seikan (monella ei edes kiusatulla on täysin sama tilanne kuin ap:lla), vaan kysellyt esimerkiksi muiden kiusaamisesta selvinneiden kokemuksia ja kertonut mitä hän tosiasiassa ON tehnyt oman selviytymisensä eteen (terveiden ihmissuhteiden hankkiminen, terapia, lääkitys, jne).

Vaikka se totuus raskasta kuulla, niin tuosta pääsee yli vain sillä, että ottaa täyden vastuun omasta paranemisestaan. Kukaan muu ei sitä voi tehdä ja siihen vaikuttaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat