Suhteessa väkivaltaa, nyt tuli piste
Mies on jo pitkään riitojen yhteydessä läpsinyt tai töninyt minua. Puristanut kasvoista tai hieronut rystysillään kipeästi päätäni. Repinyt hiuksista ja kerran hän kuristi huivilla kaulaani. Olemme jo pitkään yrittäneet parantaa suhdettamme mutta kun mies ei lähde terapiaan niin en tiedä, voiko tämä onnistua. Olimme taas kerran päättäneet, ettei hän enää koske minuun. Tuli riitatilanne, jossa hän menetti taas malttinsa. Hän potkaisi minua takapuoleen kun olin menossa ovesta ulos. Hän itse yleensä lähtee ennen minua mutta päätin nyt yrittää rauhoittaa tilannetta lähtemällä itse. Mittari on nyt täynnä. En enää jaksa. En usko, että hän muuttuu tai lopettaa. Syyllistän tietysti itseäni, että jos vain osaisin olla hiljaa niin hän ei tekisi enää mitään. Mutta en voi enää jäädä odottamaan, mihin pisteeseen tilanne pahenee. Sanokaa jotakin, että jaksan tehdä päätöksen ja lähteä.
Kommentit (22)
Tiedät jo mitä pitää tehdä. Toteuta se. Katso Maid -sarja Netflixistä. Sinun ei tarvitse olla se, joka palaa edes sen kerran pahoinpitelijän luokse. Toinen naisistahan palaa takaisin ukon luo kokonaan ja kulkeekin sitten päähenkilö vastaan hakattuna ja itseään häpeillen. Moni palaa useita kertoja (relapse), mutta eivät kaikki.
Valitettavasti tuollainen käytös tuskin tulee paranemaan vaan tilanne pahenee. Lähde suhteesta kun vielä voit. Sinun ei tarvitse hyväksyä väkivaltaa.