Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko perustella, miksi nykyään ei kirjoita postilaatikkoon sukunimeä enää lainkaan?

Vierailija

Ärsyttää lähinnä, kun postilaatikossa lukee ainoastaan esim. Hietapellontie 21 C. Onko tämä tietosuojahössötys mennyt niin ylivarovaiseksi, että edes talossa asuvien sukuniemeä ei voi enää paljastaa?

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Meillä oli enimmillään kolme sukunimeä (minun, lapseni ja mieheni + yhteisten lasten), yhteensä 30 merkkiä. Ei vaan mahtunut.

Vierailija

nykyään on sinun, minun ja meidän lapset ja kaikilla lapsilla eri isät ja äidit niin ne nimet ei mahdu postilaatikkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua siinä ärsyttää?

Ennen laatikossa luki esim. "Hämäläinen". Miksi ei enää? En tarvitse tietoa, että laatikko on osoitteessa Hietapellontie 21 C, koska tiedän sen muutenkin laatikon sijainnista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen laatikossa luki esim. "Hämäläinen". Miksi ei enää? En tarvitse tietoa, että laatikko on osoitteessa Hietapellontie 21 C, koska tiedän sen muutenkin laatikon sijainnista.

Mihin tarvitset tietoa että ko. osoitteessa asuu "Hämäläinen" ja hänen lisäkseen ehkä rouva "Suomalainen"?

Vierailija

Muakin harmittaa,  en tiedä naapureiden sukunimeä vaikka ovat asuneet tuossa viereisessä omakotitalossa vuosia :(

Vierailija

Me otettiin pois, kun mieheni joutui pahoinpitelyn ja ryöstön uhriksi  ja kävi ilmi, että yksi pahoinpitelijöistä oli henkilö, jolla on tilillään paloittelusurma. Oli ihan tarpeeksi, että oikeuden pöytäkirjoissa oli näkyvissä kaikki mieheni tiedot - näin ihanaa on olla rikoksen uhri Suomessa. Syytetty saa henkilötunnukset ja osoitteet ja kaikki. Me hankimme hälytysjärjestelmän ja salaiset numerot jne. No, tappoi sitten ryyppykaverinsa oikeudenkäynnin aikana ja napsahti uusi elinkautinen, jota nyt sitten varmaan istuu pikkuisen kauemmin, eikä siinä pieni pahoinpitely tunnu missään, mutta olihan siinä kavereita mukana ja he varmaan jo vapaalla.

Mitä vielä haluat kysyä siitä, miksi meillä ei lue postilaatikossa että "Minttu, Jari, Emmi, Essi ja Eetu Nieminen - tervetuloa meille, vesurin kanssa tai ilman!"? Mitä ohikulkija sillä nimellä tekee?

Kai sen naapurin nimen voi ihan kysyä?

Vierailija

Jos siihen ei mahdu kymmen eri sukunimeä, kun on lapsia usealle eri miehelle? Neljä sukunimeä taitaa olla ennätys, jonka olen nähnyt.

Vierailija

miksi vaivautuisin kun sillä ei ole mitään merkitystä? ei postinjakaja sitä postia jaa/jätä jakamatta nimen mukaan, vaan katsoo vain osoitteen. ohikulkijoiden iloksiko se pitäisi siinä vain olla?

jos et ole naapureiden kanssa sen vertaa puheväleissä että tietäisit heidän nimensä niin et sinä silläkään mitään tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos siihen ei mahdu kymmen eri sukunimeä, kun on lapsia usealle eri miehelle? Neljä sukunimeä taitaa olla ennätys, jonka olen nähnyt.

No niinpä, minulla on nykyään tyttönineni ja lapseni ovat eksän nimellä. Uusi puolisoni on myös eri niminen kuin tyttärensä. Yhteensä 4 sukunimeä. Hurjaa.

Vierailija

Meidän tiellä suurimmassa osasssa postilaatikkoja lukee vain nimet. Ei edes talon numeroja ollenkaan. Posti todellakin jaetaan osoitteen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postimies tarvitsee sen tiedon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat