Millaista on valvoa lukiolaisten risteilyä?

Vierailija

Tytär pyysi minua valvomaan luokkansa risteilyä ja alustavasti suostuin koska ilmaiseksi pääsee. En ole vielä aivan selvillä mitä valvontaan kuuluu enkä kaikkea kehtaa koulultakaan kysyä. Eli siis millä tavalla me valvojat olemme nuorista vastuussa? Jos jotain käy niin kai viime kädessä vastuu on vanhemmilla, koska kai he kuitenkin tarvitsevat jonkinlaiset lupalaput kotoa? Entä saavatko valvojat nauttia itse alkoholia matkan aikana? Jos siitä tulee ongelmia niin kenen kanssa - koulun, laivan?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Koulu ei oo mitenkään vastuussa noista, eikä liity siihen mitenkään. Vastuu on teillä, ja ette todellakaan saa juoda alkoholia. Äiti oli valvoo meitä, tosin tiesi mihin ryhtyi. Käänteli sammuneita kylkiasentoon ja vahti ettei tukehdu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei oo mitenkään vastuussa noista, eikä liity siihen mitenkään. Vastuu on teillä, ja ette todellakaan saa juoda alkoholia. Äiti oli valvoo meitä, tosin tiesi mihin ryhtyi. Käänteli sammuneita kylkiasentoon ja vahti ettei tukehdu. 

Onko tästä alkoholikiellosta siis jonkinlainen laivan sääntö? Vahditaanko sitä miten tarkkaan? Olin niin odottanut pääseväni rentoutumaan, koska olen loman tarpeessa :( -AP

Vierailija

Se nyt varmaan riippuu vähän että mistä lukion risteilystä on kysymys. Jos lähtijät ovat 18 täyttäneitä abeja, niin valvojia tarvitaan vain laivayhtiön sääntöjen täyttämiseksi. Tällöin risteilijät voivat ottaa laivalla viinaa ja ovat valvojista huolimatta vastuussa itse itsestään. Jos on nuoremmista kyse, niin heiltäkään ei alaikäisyys poista vastuuta, mutta teihin ollaan todennäköisemmin yhteydessä jos hölmöilevät jotain. Jos osaavat ottaa viinaa maltilla, eikä porukka ole kovin iso, niin ihan hyvin se menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä alkoholikiellosta siis jonkinlainen laivan sääntö? Vahditaanko sitä miten tarkkaan? Olin niin odottanut pääseväni rentoutumaan, koska olen loman tarpeessa :( -AP

Jos olet menossa valvojaksi, et todellakaan ole menossa lomailemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä, että nuoretkin pitävät laivalla hauskaa, joten en minä sitä nyt työmatkaksikaan sanoisi :) Enhän minä kuitenkaan heitä voi vahtia 24/7, joten kai minulla on oikeus käydä kylpylässä, hoidoissa ja seisovassa pöydässä?! Olenhan minä niissäkin vain puhelinsoiton päässä jos nuorille tulee jotain kysyttävää. -AP

Loma kaukana kuule

Ihan sama onko abi- vai vanhojenristeily, saat molemmat yöt juosta niiden valvottavien perässä että kaikki selviäisi hengissä ja ehkäpä jopa omaan hyttiin sammumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä olet vastuussa niistä muksuista. Vahdit ettei ne dokaa, joten se ei todellakasn ole mikään rentoutumisristeily.

En ole ap, mutta mietin tässä, että mitenhän tuommoinen käytönnössä onnistuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä, että nuoretkin pitävät laivalla hauskaa, joten en minä sitä nyt työmatkaksikaan sanoisi :) Enhän minä kuitenkaan heitä voi vahtia 24/7, joten kai minulla on oikeus käydä kylpylässä, hoidoissa ja seisovassa pöydässä?! Olenhan minä niissäkin vain puhelinsoiton päässä jos nuorille tulee jotain kysyttävää. -AP

Lomaile omalla ajallasi, jos lomalle haikailet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä saa tästä reissusta edes palkkaa! Miksi minun pitäisi leikkiä siellä jotain poliisia jos kerran kyseessä on kaikille muille hupimatka? -AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä en omaa tenavaani laivalle päästä, näyttää valvojaksi ilmoittautuneiden aikuisten asenteett liittyvän enemmän omaan viihteeseen kuin valvomiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä saa tästä reissusta edes palkkaa! Miksi minun pitäisi leikkiä siellä jotain poliisia jos kerran kyseessä on kaikille muille hupimatka? -AP

Kukaan ei sinua sinne pakota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet aikuinen (?) muut ovat lapsia... omat lomareissusi voit sitten järjestään erikseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvojalla on valvojan vastuu. Selkeesti sä et ole valvojaksi sopiva.
Jankkaamisen puolelle kääntyy tämä provoilusi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat