Miten jotkut ei koskaan opi yhtään huomioimaan muita ihmisiä?

Vierailija

Joiden "selviytymisstrategiat" ja käytös on vielä keski-ikäisenä sillä tasolla kuin normaalisti teineillä. Miksi? Mikä tekee sen että ihminen ei koskaan opi epäitsekkyyttä ja muiden huomioon ottamista vaan toimii kuin heikkolahjainen kiusaaja?

Kommentit (11)

Vierailija

Minä olen hyvin itsekäs ihminen, mutta en mielestäni käyttäydy kuin teini vaan olen hillitty ja rauhallinen. Mitäköhän tässäkin tarkoitetaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No jos on kotona kiusattu vaikkapa, niin milläs oppii? Ei se muiden ihmistenkään huomaavaisuus niin suurelta vaikuta.

Siis meinaan jotka pitävät itseään huomaavaisina ja joilta voisi sitä sitten oppia, että minäkin olen arvokas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvin itsekäs ihminen, mutta en mielestäni käyttäydy kuin teini vaan olen hillitty ja rauhallinen. Mitäköhän tässäkin tarkoitetaan?

No sitä että miksi aikuinen ihminen käyttäytyy kuin teini-ikäinen kiusaaja? Eihän se ihan normaalia ole, tai ainakin osoittaa ettei siellä korvien välissä kovin paljon tai kovin korkeatasoista sisältöä ole.

Itsekkyyshän ei sinänsä välttämättä oo huono asia. Mutta jos toimii itsekkäästi siten että siitä on muille harmia, kuten kiusaajat toimii...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä että miksi aikuinen ihminen käyttäytyy kuin teini-ikäinen kiusaaja? Eihän se ihan normaalia ole, tai ainakin osoittaa ettei siellä korvien välissä kovin paljon tai kovin korkeatasoista sisältöä ole.

Itsekkyyshän ei sinänsä välttämättä oo huono asia. Mutta jos toimii itsekkäästi siten että siitä on muille harmia, kuten kiusaajat toimii...

Totta kai itsekkyydestä on muille harmia. Kun kieltäydyn tekemästä muille palveluksia, ajan voimakkaasti omia etujani tai en jousta minulle tärkeissä asioista, siitä koituu ihan käytännöllistä haittaa ja joskus myös mielipahaa. En kyllä osaa nähdä tuossa mitään teini-ikäistä enkä kiusaamista.

Vierailija

Meillä on tällainen aikuispissispomo... Omasta mielestään aina oikeassa (not!) ja kiusaa rumasti näpäyttelemällä eikä salli keskustelua tai vasta-agumentteja. Pitäis palauttaa takaisin hiekkalaatikolle mutta valitettavasti koeaika on jo ohi.

Vierailija

Minä olin koulukiusattu läpi kouluvuosien, enkä koskaan myöhemminkään saavuttanut normaaleja vuorovaikutustaitoja ihmisten kanssa. Joko jännitän muiden seurassa, tai sitten eristäydyn. Mutta jossain tilanteessa saattaa yhtäkkiä kaikki patoumat ryöpsähtää esille.

Olen jo niin vanha, etten jaksa mihinkään käytöskouluun tai terapiaankaan hakeutua, eikä ole varaakaan. Yrittäkää kestää.

Vierailija

Joo, samaa oon tässä ihmetellyt viimeisen vuoden kun tota keski-ikäisen naapuripariskuntani touhua oon katellut... Järkyttävää, miten käytöstavattomia jotkut voivatkin olla, ei ilmeisesti ole äiti lapsena antanut tarpeeksi remmiä, ja siksi ovat kasvaneet "kieroon".

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat