Miksi vaikean luonteen omaavia ihmisiä ihannoidaan?

Vierailija

Esimerkiksi se kokki Gordon Ramsey, sen tavaramerkkinä on vittumainen luonne. Ja saa rahansa siitä. Tv-sarjoissakin tuo ihannointi jatkuu. House, paljastavat valheet (se päähenkilö), voitte jatkaa listaa.
Itse kierrän vaikean luonteen omaavat kaukaa. Jos ei kelpaa muokata luonnettaan paremmaksi, ei tarvitse kuulua minun elämään.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

No siksi, että heissä on haastetta. Eivät ole joojoo ihmisiä, eivätkä pelkää olla eri mieltä. Gordon on ihana, naurattaa hänen kommentit. Meissä on haastetta ja tunteiden syvyyttä, ei olla laimeita. Ellet uskalla kohdata, on parempi että luikit karkuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No siksi, että heissä on haastetta. Eivät ole joojoo ihmisiä, eivätkä pelkää olla eri mieltä. Gordon on ihana, naurattaa hänen kommentit. Meissä on haastetta ja tunteiden syvyyttä, ei olla laimeita. Ellet uskalla kohdata, on parempi että luikit karkuun.

Olipa huvittava kommentti, mutta näinhän se paskan luonteen omaavilla menee. Kuvitellaan että paska luonne on yhtä kuin vahva luonne.
Ap

Vierailija

Koska he ovat vahvoja persoonia. Heikkoluonteiset eivät uskalla sanoa kuin joo ja pelkäävät konflikteja. Itse olen hyvin temperamenttinen enkä epäröi sekuntiakaan näpäyttää toista ihmistä jos sikseen on tarve.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat vahvoja persoonia. Heikkoluonteiset eivät uskalla sanoa kuin joo ja pelkäävät konflikteja. Itse olen hyvin temperamenttinen enkä epäröi sekuntiakaan näpäyttää toista ihmistä jos sikseen on tarve.

Ap, vaikuttaa olevan ujo hiiri, hyvä kun uskaltaa myötäillä joojoo. Olen kuten Gordon, meillä on jotain annettavaa kanssaihmisille ja uskallamme olla se rohkea, joka ei pelkää seistä sanojensa takana. Näitä ap:n kaltaisista ei ole mihinkään, korkeintaan seuramaan meitä kaksi askelta takanapäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oi että mä vihaan"temperamenttisia" ihmisiä. Aikuisen ihmisen ei tarvitse näpäyttää toista aikuista ihmistä. Temperamenttisuuden nimiin on helppo laittaa huonot käytöstavat, huonot sosiaaliset taidot ja ailahteleva mieliala.

Vierailija

En ihannoi Gordon Ramsayta. Gordon on aika keskiverto huippukokki joka on tuotteistanut itsensä kiroilevaksi ja töykeitä laukovaksi. Ei tuommoisessa ole mitään ihannoitavaa.

House taas on nero jopa muiden älykköjen keskellä. Nerolle voi antaa anteeksi joitain outouksia varsinkin kun kyseessä on fiktiivinen sarja ja nämä tölväisyt eivät kohdistu oikeisiin ihmisiin kuten tositv:ssä. Lisäksi itse ei tarvitse sietää moista lähipiirissä :)

Vierailija

Minusta Gordon ei ole aivan ansioitta ansainnut kunnioitustaan. Sanoo kyllä pahasti, en itse kestäisi sitä tv-kameroiden edessä varmaan, mutta hän pistää itsensä 150% likoon ja saa jääräpäät (idiootit) muuttumaan. Se on taito, jota ei kaikilla ole. Yritäpä saada jääräpäätä muuttumaan kauniilla puheella, niin ei tule tapahtumaan. Ja Gordon laittaa itsensä myös todellakin arvostelulle alttiiksi, kuka tahansa saattaa ajatella hänen käytöksestään aika pahasti, mutta Gordon ei ajattele, että "no emmä nyssit sen takia sano". 

Ja yleensähän aina ne muuttujat näkevät itsekin, että asiat menivät parempaan ja että heidän oma toimintansa oli menestyksen edessä. 

Niitä kokkikilpailujaan en ole jaksanut katsoa, siinä ollaankin vähän eri tilanteessa, en itse menisi sinne haukuttavaksi. Enkä ihannoi Gordonin kaikkia puolia (mm. "oppilaiden" haukkumista) mutta ihailen silti hänen joitain puoliaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Apua mitä mä just luin :D

Mitä jos jättäisit tämän näpäyttelysi neljän seinän sisälle kämppääsi? Kukaan ei meinaan jaksa kaltaisiasi ihmisiä. Ainiin, paitsi ne toiset näpäyttelijät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos jättäisit tämän näpäyttelysi neljän seinän sisälle kämppääsi? Kukaan ei meinaan jaksa kaltaisiasi ihmisiä. Ainiin, paitsi ne toiset näpäyttelijät.

Ei todellakaan jäädä kotinurkkiin piipittämään. Laitamme itsemme arvostelun kohteeksi, mitä enemmän kauhistuttaa teitä arkajalkaja sitä tyytyväisempiä olemme. Opetamme teidät seisomaan sanojenne takana. Mua saa arvostella vapaasti, se on plussaa. Hoidan omat asiani 100 % tehokkuudella olenkin oikea tiennäyttäjä. Haastakaa meidät. Olkaa eri mieltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viimeiseen asti tällainen joojoo tyyppi, ja sinun kaltaisesi usein sekoittavat sen heikkoon luonteeseen. Sitä en kuitenkaan ole, vaan pidän riitoja turhina. Mutta jos kanssani riidan saa aikaan, niin tähän mennessä kaltaisesi temperamenttiset näpäyttelijät ovat olleet niitä, jotka sen jälkeen parkua mouruavat vessassa. Kaikkia ei kannata näpäytellä, koska kaikki eivät jätä asiaa siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viimeiseen asti tällainen joojoo tyyppi, ja sinun kaltaisesi usein sekoittavat sen heikkoon luonteeseen. Sitä en kuitenkaan ole, vaan pidän riitoja turhina. Mutta jos kanssani riidan saa aikaan, niin tähän mennessä kaltaisesi temperamenttiset näpäyttelijät ovat olleet niitä, jotka sen jälkeen parkua mouruavat vessassa. Kaikkia ei kannata näpäytellä, koska kaikki eivät jätä asiaa siihen.

Joskus pitää riidellä ja puhdistaa ilmaa, puhua suu puhtaaksi, ei riitoja kannata vältellä. Riidan jälkeen aloitetaan puhtaalta pöydältä. 

Vierailija

Toivottavasti ymmärrätte myös toisten tunteita. Ihminen, joka luulee olevansa vahva suunnannäyttäjä, mutta ei ymmärrä muiden tunteita on aika paska johtaja. Kokemusta meinaan on sellaisesta, kasvattajana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan jäädä kotinurkkiin piipittämään. Laitamme itsemme arvostelun kohteeksi, mitä enemmän kauhistuttaa teitä arkajalkaja sitä tyytyväisempiä olemme. Opetamme teidät seisomaan sanojenne takana. Mua saa arvostella vapaasti, se on plussaa. Hoidan omat asiani 100 % tehokkuudella olenkin oikea tiennäyttäjä. Haastakaa meidät. Olkaa eri mieltä.

Hienoa, että meidän vahva näpäyttelijä teitää muidenkin luonteen <3

T. 9, joka osaa jättää tempperamenttinsa kotiin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ymmärrätte myös toisten tunteita. Ihminen, joka luulee olevansa vahva suunnannäyttäjä, mutta ei ymmärrä muiden tunteita on aika paska johtaja. Kokemusta meinaan on sellaisesta, kasvattajana.

Allekirjoitan tämän täysin.

Olin tällaisen miehen kanssa suhteessa, ja mies ilmeisesti luuli nujertaneensa minut kun sanoin niin harvoin vastaan. Kun sitten tuli minulle tärkeitä asioita pöydälle ja pidinkin pääni, niin miehen näkökulmasta tämä oli aivan kamalaa itsekkyyttä ja kohtuuttomuutta ja uliuli. Siinäpä vahva suunnannäyttäjä tosiaankin.

Lienee sanomattakin selvää, että emme ole enää yhdessä ja nyt etsin miestä, joka ei kuvittele olevansa maailman ainoa henkilö, jonka tunteiden huomioon ottamisella on väliä. Tossunalaisilla jeesjees -ihmisillä on toki kasvun paikka, mutta nämä "näpäyttelijät" eivät ole itse yhtään sen kokonaisempia ihmisiä. Todellinen aikuinen huomioi tasapuolisesti sekä omia että muiden tarpeita, ja onnistuu siinä yleensä rakentavasti, tarvitsematta käyttää aggressiota välineenään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat