Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaikean luonteen omaavia ihmisiä ihannoidaan?

Vierailija
25.10.2015 |

Esimerkiksi se kokki Gordon Ramsey, sen tavaramerkkinä on vittumainen luonne. Ja saa rahansa siitä. Tv-sarjoissakin tuo ihannointi jatkuu. House, paljastavat valheet (se päähenkilö), voitte jatkaa listaa.
Itse kierrän vaikean luonteen omaavat kaukaa. Jos ei kelpaa muokata luonnettaan paremmaksi, ei tarvitse kuulua minun elämään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Househan on melko surullinen hahmo. Huippuälykäs mutta ilkeä, ivallinen, tottunut saamaan tahtonsa läpi, tottunut olemaan oikeassa, ei hirveän pidettävä, käyttää hyväkseen muita, jotka ovat "pehmeämpiä", esim Wilsonia, rakkauselämä ollut onnetonta, lopulta melko yksinäinen, ei kykene käsittelemään omia vikoja ja virheitään jne. Mielenkiintoinen hahmo mielestäni, tosin todella ärsyttävä. En voi sanoa koskaan pitäneeni Housen hahmosta "ihmisenä", vaikka sarja onkin suosikkejani. Wilson taas oli lempparini, aivan ihana mies! Sellaisen jos saisi.

Vierailija
22/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat ihmiset ihannoivat itse omaa vaikeaa luonnettaan ja kuvittelevat että näpäyttelemällä päteminen osoittaa heidän ylemmyyttään. Muiden mielestä nämä tyypit taas on lähinnä rasittavia, ahdistavia ja vähän yksinkertaisiakin.

Joskus on kyllä niinkin että näpäyttäminen oikeasti on kohdallaan, kuten just näiden vaikeiden ihmisten kohdalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä näissä tyypeissä viehättää on rehellisyys ja suoruus sekä älykkyys. Siis minusta nämä mainitut Ramsay ja House ei oo niin tympeällä tavalla vaikeita kuin monet arjessa kohdattavat idiootit, nimenomaan sen rehellisyyden ja älyn takia.

Vierailija
24/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyhmyytensä tuolla "olen temperamenttinen ihminen" vain osoittaa:D Kaikilla on temperamentti, millainen se kenelläkin sitten on. Paskamaisrt, tyhmät ja huonosti käyttäytyvät luulevat valitettavasti olevansa vahvoja ja suoria, mutta kun eivät ole. Mutta annetaan heidän elää rauhassa harhoissaan :D

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat vahvoja persoonia. Heikkoluonteiset eivät uskalla sanoa kuin joo ja pelkäävät konflikteja. Itse olen hyvin temperamenttinen enkä epäröi sekuntiakaan näpäyttää toista ihmistä jos sikseen on tarve.

Oi että mä vihaan"temperamenttisia" ihmisiä. Aikuisen ihmisen ei tarvitse näpäyttää toista aikuista ihmistä. Temperamenttisuuden nimiin on helppo laittaa huonot käytöstavat, huonot sosiaaliset taidot ja ailahteleva mieliala.

Vierailija
25/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka pitää Gordon Ramsayta hankalana luonteena, ei tiedä hänen todellisesta luonteestaan yhtään mitään. Siis tuo kaulasuonet näkyen huutaminen on tuotteistettua viihdettä, joka vielä riippuu siitä mikä Gordonin ohjelma on kyseessä. Ainakin siinä Hell's kitchenissä ne Gordonin omat apukokit (jotka yleensä näkyvät vain taustalla, tekevät niitä aamuherätyksiä yms) sabotoivat hommaa koko ajan, vaihtavat sokerit suolapurkkiin yms., että kilpailijat oppisivat oikeasti maistamaan ja tarkistamaan ruokiaan, ja että saataisiin ohjelmaan lisää draamaa (tämä kerrottu joskus jonkun kilpailijan haastattelussa).

Katsopas ohjelmaa (oli masterchef kids vai mikä mahtoi olla), millainen hän on näiden lapsikokkien kanssa: kannustaa, neuvoo, kehuu ja on muutenkin ihana. Myöskin siinä kokki-kisassa, missä kilpailee ihan tavallisia hyviä kokkeja (ei ammattilaisia) ja Gordon on yksi kolmesta tuomarista, yhdellä tuotantokaudella oli kilpailijana nainen, joka oli käytännössä 100% sokea (erotti kai vähän valoa, muttei muuta): Gordon kuvailee hänelle, miltä esim. taikinan pitäisi tuntua, antaa hänen koskea raaka-aineita, ja toimii muutenkin kilpailijan "silminä" monessa tilanteessa.

Vierailija
26/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku loistava taiteilija, menestynyt urheilija  tai muun alan huippuosaaja,joku jonkun alan  nero ,guru,   tai sensellainen niin kyllähän sitä vaikeaakin luonnetta tunnutaan ymmärtävän aika pitkälle.

Sen ulkopuolisia puolustelijoita ja selittelijöitäkin tuntuu löytyvän julkisuudessa siinä tapauksessa  paljon.

Jos sensijaan on töissä 'Mäkkärillä', tai siivoajana, tai rakennustyömies,niin niitä ymmärtäjiä vain on huomattavasti vähemmän...

Kumma juttu.

Mistähän se oikein johtuu ?

Vierailija
27/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hankala luonteeni tulee itsepäisyydestä ja itseriittoisuudesta. Se ei ole  koskaan estänyt minua saamasta ystäviä. 

Vierailija
28/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule vaikeasta luonteesta itselleni ensimmäiseksi mieleen Gordon Ramsey. Sehän on vain se tv-rooli, eikä sekään mielestäni "vaikea luonne", vittumainen ja ilkeä kylläkin. Se nyt vain tekee sarjoista kiinnostavampaa, että henkilöt ovat tavalla tai toisella ääripäitä, eivät mitäänsanomatonta harmaata massaa. Vaikea henkilö olen minä. En siksi, että olisin ilkeä enkä osaisi kohdella ihmisiä ystävällisesti, vaan siksi, että olen niin "fiilis-ihminen" ja mun kanssa on vaikea sopia asioista etukäteen. Kaikki riippuu aina siitä, "mikä on fiilis". Mottoni voisi olla "Kattellaan". En jaksaisi itseni kaltaista tyyppiä :D 

Vierailija
29/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala, vaikea tai erikoinen luonne ei ole suoraan vahva (tai heikko) luonne. Hankala ihminen voi olla hankala, koska on niin heikko. Tai sitten ei.

Vierailija
30/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva luonne on tietysti lähtökohtaisesti hyvä asia - persoonallisuushäiriöinen troublemaker sen sijaan ei. Valitettavasti nämä kaksi menevät usein limittäin, eikä suurimmalla osalla ihmisiä ole kapasiteettia käsittää eroa. 

Vierailija
31/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tällaisen miehen kanssa suhteessa, ja mies ilmeisesti luuli nujertaneensa minut kun sanoin niin harvoin vastaan. Kun sitten tuli minulle tärkeitä asioita pöydälle ja pidinkin pääni, niin miehen näkökulmasta tämä oli aivan kamalaa itsekkyyttä ja kohtuuttomuutta ja uliuli. Siinäpä vahva suunnannäyttäjä tosiaankin.

Näinhän se usein menee. Tätä porukkaa kuuluu paljon feministeihin. Puheet ovat kovia, mutta kun ruvetaan tarkastelemaan sukupuolten asemaa käytäntöjen ja tilastojen valossa, niin kaksoisstandardit otetaan välittömästi käyttöön. 

On helppo aavistaa jo ennalta, että vahva feministi on yleensä ainoastaan itseriittoinen sokea jankuttaja, joka on niin heikko, ettei pysty kuuntelemaan muita ja kyseenalaistamaan omaa katsomustaan.

Vierailija
32/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut narsisteista, niin narsisteja ihaillaan koska heidän karismansa vetää puoleensa. He ovat myös erittäin hyviä manipuloimaan tunnetasolla ja osaavat vetää joka tilanteessa "oikeista naruista". Eli osaavat hurmata; mielistellä muita oikeassa tilanteessa tai näyttää vahvuutensa toisessa tilanteessa, mihin monet "heikot" ihmiset ihastuvat koska heiltä puuttuu tuo vahvuus ,(tai sanotaanko julmuus). Narsisti osaa esittää emotionaalista ihmistä, mutta se on kaikki esitystä jota hän on harjoitellut vuosia; hän osaa imitoida tunteita ja tunnetiloja, ja näkevät ihmisistä kuka on tarpeeksi heikko ja epävarma, kenet saa helposti haaviinsa.

Tällaisia ihmisiä ihaillaan, koska he saavat paljon aikaiseksi, saavat usein haluamansa, koska he pyrkivät kaikin tavoin tavoitteisiinsa, ja käyttävät kaikkia keinoja saadakseen sen. He aiheuttavat myös ympärilleen paljon draamaa, ja monet menevät siihen mielellään mukaan, joko puolustamaan tai vastustamaan narsistia. Ne heikon itsetunnon omaavat, jotka puolustavat narsistia, pääsevät hänen "hoviinsa", ja aluksi vaikuttaa että siellä on mahtavaa ja hienoa....kunnes alistettu ihminen huomaa että häntä käytetään tunteettomasti hyväksi... Silti itsestään epävarma ihminen jollain tavoin ihailee narsistia, vaikka näkee kuinka kieroa tämän touhu on. Monet alallaan todella pärjänneet ihmiset ovat narsisteja....

Vierailija
33/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihannoi Gordon Ramsayta. Gordon on aika keskiverto huippukokki joka on tuotteistanut itsensä kiroilevaksi ja töykeitä laukovaksi. Ei tuommoisessa ole mitään ihannoitavaa.

House taas on nero jopa muiden älykköjen keskellä. Nerolle voi antaa anteeksi joitain outouksia varsinkin kun kyseessä on fiktiivinen sarja ja nämä tölväisyt eivät kohdistu oikeisiin ihmisiin kuten tositv:ssä. Lisäksi itse ei tarvitse sietää moista lähipiirissä :)

Jamie Oliver on mielestäni oikeasti hyvä kokki. Ilman dramatiikkaa ja veemäisyyttä keskittyy itse tekemiseen ärsyttävän vouhottamisen sijaan.Kunnioitan.

Koska hän hoitaa asiallisesti hommansa eikä aikaa mene rähisemiseen.

Tylsää kun Jyrki Sukulakin mennyt tähän nokkavan ärsyttävästi käyttäytyvään rähisevätkokitkuoroon. Kai se on nykyviihdettä, mut camoon hei noi on oikeesti kokkeja essupäällä hellan ääressä diivailemassa -- eikä mitään sydänkirurgeja.

Vierailija
34/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat vahvoja persoonia. Heikkoluonteiset eivät uskalla sanoa kuin joo ja pelkäävät konflikteja. Itse olen hyvin temperamenttinen enkä epäröi sekuntiakaan näpäyttää toista ihmistä jos sikseen on tarve.

Apua mitä mä just luin :D

Mitä jos jättäisit tämän näpäyttelysi neljän seinän sisälle kämppääsi? Kukaan ei meinaan jaksa kaltaisiasi ihmisiä. Ainiin, paitsi ne toiset näpäyttelijät.

Ei todellakaan jäädä kotinurkkiin piipittämään. Laitamme itsemme arvostelun kohteeksi, mitä enemmän kauhistuttaa teitä arkajalkaja sitä tyytyväisempiä olemme. Opetamme teidät seisomaan sanojenne takana. Mua saa arvostella vapaasti, se on plussaa. Hoidan omat asiani 100 % tehokkuudella olenkin oikea tiennäyttäjä. Haastakaa meidät. Olkaa eri mieltä.

Kuulostat sellaiselta, joka loukkaa muita ihmisiä rehellisyyden nimissä ja yksi lempilauseista alkaa sanoin: ei millään pahalla, mutta...

Olet varmaan sellainen kenen kanssa saa aina olla varpaillaan, ettet räjähdä. Kaikki kun ei jaksa riidellä jatkuvasti.

Et varmaan osaa ottaa kritiikkiä vastaan vaan menet puolustuskannalle, kuten jo näkyy edellisestä kirjoituksesta.

Vierailija
35/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkiohjelmista puheenollen, paljonpuhuva ilmiö tapahtui aina kun "Hells Kitchen Suomi"-ohjelman mainos lävähti teeveeruutuun ja se kalju kokki karju siinä jotain tyyliin helvettiin sitä tai keittiöön siitä, niin ystävän lapset juoksi kitarisat pitkällä kauhusta itkien olkkarista aikuisten syliin.

Vierailija
36/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka pitää Gordon Ramsayta hankalana luonteena, ei tiedä hänen todellisesta luonteestaan yhtään mitään. Siis tuo kaulasuonet näkyen huutaminen on tuotteistettua viihdettä, joka vielä riippuu siitä mikä Gordonin ohjelma on kyseessä. Ainakin siinä Hell's kitchenissä ne Gordonin omat apukokit (jotka yleensä näkyvät vain taustalla, tekevät niitä aamuherätyksiä yms) sabotoivat hommaa koko ajan, vaihtavat sokerit suolapurkkiin yms., että kilpailijat oppisivat oikeasti maistamaan ja tarkistamaan ruokiaan, ja että saataisiin ohjelmaan lisää draamaa (tämä kerrottu joskus jonkun kilpailijan haastattelussa).

Katsopas ohjelmaa (oli masterchef kids vai mikä mahtoi olla), millainen hän on näiden lapsikokkien kanssa: kannustaa, neuvoo, kehuu ja on muutenkin ihana. Myöskin siinä kokki-kisassa, missä kilpailee ihan tavallisia hyviä kokkeja (ei ammattilaisia) ja Gordon on yksi kolmesta tuomarista, yhdellä tuotantokaudella oli kilpailijana nainen, joka oli käytännössä 100% sokea (erotti kai vähän valoa, muttei muuta): Gordon kuvailee hänelle, miltä esim. taikinan pitäisi tuntua, antaa hänen koskea raaka-aineita, ja toimii muutenkin kilpailijan "silminä" monessa tilanteessa.

Totta. Samoin vankilassa kokatessaan oli kannustava ja erittäin reilu. Se mitä ihailen Gordonissa on se, ettei hänessä ole yhtään silmänpalvojaa, johtaja tai vanki, niin käytöksesi ratkaisee, miten sinut otetaan. 

Vierailija
37/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temperamentti= huonot hermot?

Vierailija
38/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole joojoo ihmisiä, eivätkä pelkää olla eri mieltä. Gordon on ihana, naurattaa hänen kommentit. Meissä on haastetta

Muakin naurattaa sun kommentti ihan täysillä. Nauran sulle muutenkin aina, sanot mitä tahansa. Sikäli haastetta löytyy, etten aina jaksaisi nauraa, mutta on ihan pakko, jos sinä olet lähettyvillä.

Vierailija
39/39 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvikset vaikuttavat paremmalta kun on pahikset mihin verrata. Sitäpaitsi hyvikset ovat usein tylsiä, mitä draamaa siitä saisi?

En usko että vaikeita ihannoidaan, ovat vaan mielenkiintosempaa seurattavaa, -pääsee taas voivottelemaan kuinka ovat kauheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi