Florida "the" ultimate tour - onko liian tiukka aikataulu vai onko ok?

Vierailija

Eli 3 vk:ssa pitäisi suorittaa Disney World, Universal Studios, Kennedy Space Center, viikon Karibian risteily, Key West, joku länsirannikon puolen kohde (esim. Treasure Island?? vai mikä?), vähän shoppailua ja muuta (esim. "ohiajaessa" pikku kiertely Miami ja/tai Fort Lauderdalen joku ostosparatiisi)...

Itse nyt kuvittelen että onnistuisi tuo setti vetää kolmeen viikkoon suunnitelman mukaan, mutta mitä sanoo kokeneemmat? Nähdäkseni noihin huvipuistoihin pitää varata yht. viikko.

Kommentit (10)

Vierailija

Huvipuistoihin+Space Centeriin riittää 5pv.  9 päivää jäljellä risteilyn jälkeen, niistä neljä tai viisi käyttäisin Key Westiin ja loput sitten kiertelisin shoppaillessa. 

Henkilökohtaisesti mulle riittäisi vähempikin huvipuistoilu ja viettäisin enemmän aikaa Keysissa, mutta lapset voisivat olla eri lieltä :)

Vierailija

Minusta ei yhtään tiukka aikataulu. Toki noihin puistoihin saa aikaa kulumaan, samoin Amerikan ostareihin, mutta kuka niitä viikkokausia jaksaa. En minä ainakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistoihin+Space Centeriin riittää 5pv.  9 päivää jäljellä risteilyn jälkeen, niistä neljä tai viisi käyttäisin Key Westiin ja loput sitten kiertelisin shoppaillessa. 

Henkilökohtaisesti mulle riittäisi vähempikin huvipuistoilu ja viettäisin enemmän aikaa Keysissa, mutta lapset voisivat olla eri lieltä :)

Ok... Disney Worldissa kerran pari pv käyneenä, sanoisin että se on kyllä niin laaja, että yksin siellä menisi helposti viikko (johan niitä puistoja on vaikka miten monta, eikä ainakaan isoimpia puistoja kunnolla ehdi yhdessä päivässä nähdä).

Me yritämme saada tuohon viikkoon kuitenkin myös mahtumaan pari pv Universalilla.

Sen sijaan kuvittelin että pari pv riittäisi Key Westiin..?
Lasten kanssa (ja osin niiden ehdoilla) myös mennään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kuulosta lomalta tuo suunnitelma. Onko teilä lapsia mukana? Länsirannikolta suosittelen Sanibel-Islandia.

On pari lasta mukana.

Sanibel olisi varmaan ihana, mutta siellä oli mielestäni aika kalliit hotellit. Kaiken lisäksi yritämme siis tehdä tätä niin "edullisesti" kuin mahdollista =D (vaikka ihan hulluna maksaa silti), eli mielellään suht' edullisia hotelleja jne.

Olen laskenut, että jossain länsirannikon kohteessa ehtisimme olla 2-3 yötä.

ap

Vierailija

Ai niin ja mun lomat on (lopulta) melkein aina enempi vähempi "suorittamista" :). Niissä on sitten varattu tietyt ajat siihen rentoutumiseenkin tyyliin "nyt olemme 2h rannalla"... tosin meille on tärkeää lähinnä nukkua aamulla pitkään ja rauhassa, mutta sekään ei tule monena aamuna tuossa setissä toteutumaan.

Noh... makaamaan voi mennä sitten Finnmatkojen pakettimatkalle jonnekin Kreetalle tai Kanarialle, ne on eri reissuja.

Mutta kun menen johonkin missä voi nähdä ja tehdä jotain, niin sitä sitten tehdään urakalla. Loman tarkoitus ei aina ole vaan löhötä (sitä teen ihan tarpeeksi kotonakin :D ) vaan kokea ja nähdä eri paikkoja (olkoon sitten shopping mall tai huvipuisto tai jotain aidommin eksoottista..).

ap

Vierailija

Kennedyssä menee helposti päivä, mä olisin ihan näin aikuisena viihtynyt siellä äkkiä parikin päivää. 

Puistoissa ei käyty, joten niistä en osaa sanoa. 

Välimatkat on kuitenkin aika pitkiä ja ajamiseen kuluu hyvistä teistä huolimatta aikaa, se kannattaa huomioida. Vaikka kävisi "lähellä" jossain ostarilla, siihen menee äkkiä kuitenkin tunteja. Puhumattakaan että koluaisi paikan kaikki kaupat läpi.

Me oltiin kaksi viikkoa, joista viikko risteilyllä. Ennen ja jälkeen oli siis muutama päivä aikaa ihmetellä. Päivät kului vinhaa vauhtia ja Key west jäikin meiltä johonkin toiseen kertaan. Käytiin Miami Beachilla, Sawgrass Millssissä (taidettiin käydä kaks kertaa jopa kun jäi pari juttua kaiveleen), Kennedy Space Centerissä ja Miamin edustalla olevalla luontoalueella (olikohan Key Biscayne). Kolmas viikko olisi tullut tarpeeseen! 

Vierailija

Me ollaan tehty kerran viikossa tämmöinen (suurin piirtein noin, en nyt muista ihan tarkkaan):

- 1. pv Fort Lauderdale (vuokra-auton haku ym.), jotain shoppailua (oltiin siis saavuttu edellisiltana/yönä)

- 2. pv päivän miniristeily Bahamalle Ft Lauderdalesta

- 3-5 pv: 2 yötä Orlandossa - 1. pv ajo Orlandoon ja Disney World Epcot, 2. pv Disney World Magic Kingodm, 3. pv Kennedy Space Center ja ajo takaisin Fort Lauderdaleen

- 6. pv: Everglades suoajelu, Sawgrass Mills

- 7. pv: käynti vielä jossain kuuluisalla kirppistyyppisellä alueella (en muista nyt nimeä, Fort Lauderdalessa), ja illalla paluulennolle.

Uimaankin ehdittiin jossain välissä, rannalla ja altaalla. Mutta hyvän suunnittelun vaati ja vauhtiahan tuossa oli.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat