Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtevätkö ihmiset enää kaupungille näyteikkunoita katselemaan ja...

Vierailija

...samalla ulkoilua ja kävelyä harrastelemaan?

Itsestäni vaan tuntuu, että ihmisiä ei enää kiinnosta iltakävelyt kaupungin valoissa näyteikkunoita katsellen, ja eipähän noita enää pienemmissä kaupungeissa oikein liiemmin olekkaan muuta kuin tyhjyyttään ammottavia ikkunoita tyhjillään olevien liiketilojen kera.   Netti on vallannut esim. vaatteidenkin katselun verkkokauppojen sijasta, eikä näyteikkuna-kävelyille enää kukaan viitsi lähteä.  Meidänkin kaupungin katukuvaa ovat vallanneet kirpputorien näyteikkunat, ja eräässäkin sellaisessa on niin likaiset ikkunat, että hyvä kun näkee edes sisään, mitä näyteikkunassa on esillä.

Kommentit (13)

Vierailija

Minä teen tuota jos olen kotona ja on tylsää. Yleensä näillä näyteikkunakierroksilla tarttuu myös mukaan jotain pientä.
Käyn myös pyörimässä kaupoissa (etenkin kirjakaupassa) huvikseni.
T: 25 V :D

Vierailija

Kyllä me mennään välillä varta vasten Helsinkiin kävelemään ja katselemaan milloin mitäkin kaupunginosaa, jolloin kyllä tulee katseltua näyteikkunoitakin, jos vaan on jossain jotain kiinnostavaa nähtävää. Asutaan siis tässä naapurikaupungissa, joten pitää lähtemällä lähteä. Se on aika mukavaa puuhaa sekin. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tuota jos olen kotona ja on tylsää. Yleensä näillä näyteikkunakierroksilla tarttuu myös mukaan jotain pientä.

Ihana, että käyt "näyteikkunakävelyillä", ja olet vielä noin nuorikin ja ilmeisesti nainen? 

AP.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana, että käyt "näyteikkunakävelyillä", ja olet vielä noin nuorikin ja ilmeisesti nainen? 

AP.

Monet 90-lukulaisethan elää 50-80-luvun perinteistä maailmaa lifestyleltään, on kallista kelloa, miehillä solmiota, jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Monet 90-lukulaisethan elää 50-80-luvun perinteistä maailmaa lifestyleltään, on kallista kelloa, miehillä solmiota, jne.

Kyllä, olen nainen. :)

Siitä taas en tiedä mitä tuo 50-80-luvun perinteinen lifestyle on, mutta voin sanoa ettei minulla ainakaan kallista kelloa ole vaikka käytänkin niitä jonkin verran. :D

Ja katselen kyllä vaatteita, koruja ynnä muita asusteita netissäkin, melkein aina on eBay auki.
T: tuo aiempi

Vierailija

Asun suurkaupungin keskustassa ja päivittäin tulee sen verran näyteikkunoiden ohi käveltyä, että kävelylle lähden mieluummin jonnekin muualle. Joko luonnonhelmaan tai syrjemmälle keskustasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asun suurkaupungin keskustassa ja päivittäin tulee sen verran näyteikkunoiden ohi käveltyä, että kävelylle lähden mieluummin jonnekin muualle. Joko luonnonhelmaan tai syrjemmälle keskustasta.

Niin ja shoppailut suoritan siellä mistä tavarat halvimmalla saan - yleensä nettikaupoista. Jotenkin en vaan jaksa sitä kaupoissa kiertelyä, etenkin vaatekaupat tympii.

Vierailija

Harvoin ikkunoissa on mitään kiinnostavaa Helsingissä, koska liikkeissä on paljon bulkkikamaa. Erikoisliikkeet kiinnostaisivat, mutta osa on niin sivussa keskisiltä paikoilta ja ripoteltuina eri puolille kaupunkia. Ei jaksa Gina tricot ja HM retkut kiinnostaa näyteikkunoissa. Ulkomaanmatkoilla löytyy ostoskaduilta monesti kivoja pikkukauppoja, joiden ikkunoita katselisi pidempäänkin.

Vierailija

Näyteikkunoita katseltiin aikana jolloin kaupat meni arkena kiinni ajoissa ja lauantaina vielä aiemmin, sunnuntainahan niitä ei edes avattu.

Vierailija

Oli suosittua ajanvietetettä lapsuuteni pikkukaupungissa, missä erikoisliikkeet menivät kiinni arkisin viideltä ja lauantaisin yhdeltä. Kukaan ei edes unelmoinut, että kauppa olisi auki sunnuntaina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näyteikkunoita katseltiin aikana jolloin kaupat meni arkena kiinni ajoissa ja lauantaina vielä aiemmin, sunnuntainahan niitä ei edes avattu.

Olet oikeassa, ja niitä aikoja haikeudella kaivaten jollain tavalla.

AP.

Vierailija

Kyllähän niitä enemmänkin katselisi jos olisivat edes hieman kiinnostavampia. Voisi vaikka ostohalutkin herätä? Nykyään on myös somistajilta kädet sidottu, kun kaikkien ikkunoiden pitää olla ketjun brändin mukaiset, samanlaiset joka paikassa. Tylsää! Isotkaan tavaratalot eivät uskalla paljon irroitella :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat