Kusipää naapuri soittaa pianoa
Eikun omat musiikit täysille, en vaan jaksa kuunnella sen pimputusta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Siis käy ystävällisesti sanomassa siitä.
Nii, vie sylillinen punaisia ruusuja, samppanjaa ja suklaata.
Mun naapurissa on jotkut illanistujaiset ja siellä kehtaavat välillä nauraa niin äänekkäästi, että vessan kautta kuuluu. Saatanan vittukusipääkyrpänaamat!
Mulla on hirveen rauhalliset naapurit eikä häiritse paljon yhtään, vaikka yläkerran naapuri on nisti o_O en uskalla muuttaa!
Mulla oli kerran pianoa soittava naapuri, tai siis yläkertaani muutti sellainen. Se tuli soittaan ovikelloa ja kysyi, että voidaanko sopia jotkut ajat koska voi soittaa, esim. arkisin 5-7 välillä saa soittaa. Sanoin että voi se myöhempäänkin soitttaa kun ei me niin aikaisin mennä nukkuun. Aika vähän se häiritsi, vaikka kieltämättä oli vähän rasittavaa kuunnella saman kappaleen HARJOITTELUA - ei kauniisti soittamista - monta monta kertaa päivässä. Mutta ehkä meidän talossa on niin hyvä äänieristys ja lisäksi kun naapuri osoitti tuollaista yhteistyökykyä, olin niin mielissään että hermotkin venyi vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianonsoitto kerrostalossa on sairasta. Se ääni kantautuu kaikkialle ja tekee ihmisestä hullun.
Asutko jossain japanilaisessa paperitalossa?
Runkoäänet kantaa tosi hyvin. Se piano tarvitsisi tassujen alle kumityynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa on jotkut illanistujaiset ja siellä kehtaavat välillä nauraa niin äänekkäästi, että vessan kautta kuuluu. Saatanan vittukusipääkyrpänaamat!
Eikö ne tajua, että tässä maassa ei naureta, saatana.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sata kertaa mieluummin kuuntelen yläkerran naapurin pianonsoittoa, kuin seinänaapurin vitun raivostuttavaa huumeteknobassojumputusta. Mikään ei ole niin kamalaa kuin se UNTS UNTS UNTS.
unts unts unts XDDD
Naapuri ei välttämättä edes tiedä miten paljon ääni kantautuu talossanne. Joissain taloissa on vaan yksinkertaisesti todella surkea äänieristys, toisissa voi suunnilleen pommin räjäyttää eikä häiritse naapureita. Itselläni on digipiano, niin ei pitäisi naapureita häiritä. Sen lisäksi kaikki muutkin soittamani instrumentit ovat akustisia, ja laitan aina väliovet kiinni ennen kun alan soittamaan. Vain yhdessä talossa on naapuria häirinnyt, mutta häntä tosin häiritsi kaikki muukin normaali elämä, esimerkiksi päiväsaikaan imurointi, asunnossa käveleminen, suihkun käyttäminen jne.
Niin ja äänen kulkeutumista tosiaan voi vähentää matoilla, varsinkin matto suoraan pianon alle. Tauluja tai jotain kangasta/akustiikkalevyt seiniin. Kaikki mikä ylipäätään vähentää kaikumista ja demppaa tilaa on hyväksi naapureiden hermoille.
Mun alakerrassa asuu muusikko joka soittaa rumpuja, ihanaa! ja aloittaa aina illalla yöhön kestävän töminän ja elämöinnin joka kuulostaa siltä kuin tekisi remonttia/järjestelee paikkoja? en tiedä mitä hommaa.
Noh onneksi on korvatulpar
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen naapuri soitti kerran valehtelematta tunnin putkeen Frontside Ollieta. Olisin vaihtanut sen pianon pimputukseen anytime.
saatoin olla minä...sori:D Mun mielestä kannattaa tulla vaan sanomaan jos kuuluu liikaa läpi. Mä ainakin tykkään suorasta puheesta. Sen sijaan isännöitsijälle soitot on naurettavaa enkä mä ainakaan lopeta ennen kuin kolmas varotus tulee. Eli tulkaa nykäseen hihasta tai laittakaa vaikka lappu luukusta.
Itse kun menin viimeksi naapurille valittamaan, niin he olivatkin osa jotain huumerinkiä. Alkoi oveni potkiminen aina kun kävelivät rappukäytävässä ohi, ovisilmäni viereen lyötiin vasaralla lommo ja oveani yritettiin useasti tiirikoida. Eli mieluummin soitan vain isännöitsijälle ja annan sen tahon hoitaa tuollaiset hommat, kun kerta hän siitä palkkansakin saa.
Pianonsoittajallakin on oikeus asua kerrostalossa.
Oi mitä sivistyksen kukkasia ap ja toverit ovatkaan. Tämä maailma tarvitsee enemmän oikeita, sivistäviä ja kehittäviä harrastuksia harrastavia älykkäitä ja musikaalisia ihmisiä, ei tuollaisia kirosanoja suustaan päästelevää aggressiivista roskaväkeä.
T: Kerrostalossa asuva huilisti
No kyllä pianonsoiton kestää. Bassojytke ja muut ns elämän äänet voivat olla pahempia. Pahinta äänekäs seksi, hyvänä kakkosena juopponaapurin huutoyrjöt wc-pyttyyn melkein joka yö. Hän ärjyi valehtelematta vähintään 20 minuuttia kerralla sisikalujaan ulos. Pytty toimi vielä kaikukoppana kivasti. Ja joka kerta sama örinä ja rääkynä aamuyöstä neljältä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ihan selkeät naapureita häiritsevät, vaikkakin ''normaaliin elämään'' kuuluvat toimet pitäisi oikeasti kieltää kerrostaloissa! Pianon tai muun soittimen soitto niin että ne kuuluvat naapuriin, musiikin soitto järkyttävän kovalla niin että basso jymisee, haukkuvien koirien pito (satunnainen haukkuminen ok, mutta meillä on talossa koiria jotka räksyttävät kaikkia rappukäytävän ääniä). Kestän kyllä ääniä mielestäni hyvin, mutta säännöllinen häirintä on ihan toinen asia. Ei valitettavasti ole mahdollisuutta muuttaa omakotitaloon metsän keskelle, mutta jos olisi sellainen vuokratalo, jossa koirat, musisointi ja jatkuvat bileet olisivat kielletty, hakisin heti sinne.
ah, kohtalontoveri! Olisin voinut itse kirjottaa tän viestin. Meidänkin kerrostalossa asustaa tollanen ilmeisesti manaajan tarpeessa oleva rakki, sen verran demonista ääntä siitä lähtee, eikä omistajansa välitä pätkääkään vaikka kuinka moni on siitä valittanut.
Ja aina tällasiin vastataan että no muuta maalle jos et kestä elämisen ääniä, mutta oikeesti minusta sinne (syvälle) korpeen sais luvan muuttaa ne, jotka haluavat mekkaloida, eivätkä me, jotka osataan elää tässä yhteiskunnassa normien mukaisesti ja muut huomioon ottaen.
On kyllä oikeesti helvetin uuvuttavaa joutua elämään asunnossa jonne naapurin metelöinti kuuluu häiritsevissä määrin, omassa kodissaan kuitenkin pitäis olla oikeus olla "rauhassa", eikä niin että oot jatkuvasti kiukkuinen ja stressaantunut.
Oman naapurini mekkalointia (jatkuvasti haukkuva koira, kauhee tömistely ja kolistelu aamuseitsemästä alkaen yms.) tässä vuoden kuunnelleena oon oikeesti alkanut ymmärtää, että miksi Suomessa on perinteisesti kirveen kanssa naapuririitoja selvitelty. :D Voikun joku häätäis noi tuolta pois lopullisesti...
Taistelin joskus naapurin kanssa samasta asiasta. Ongelma on se että åianon ääni menee talon rakenteisiin. Sano naapurille että pianon taakse jokin patja, matto tai jotain, ja musiikkikaupasta ostettava kumimatto pianon alle. Tuo eristää rakenneäänet ja se vaimentaa paljon. Kannattaa ehdottomasti ehdottaa tuota. Sano vaikka että teet kotona töitä tai jotain ja ääni häiritsee. Kellonajoistakin kannattaa sopia. Sinulla ei ole mitään menetettävää. Jos joku on niin tyhmä että pimputtaa pianoa, saa luvan ottaa muut huomioon.