Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa ylinopeutta ajavat!

Vierailija

Olen vastikään suorittanut ajokortin näin aikuisiällä. Ajokoulussa oltiin hyvin tarkkoja, että nopeusrajoituksia noudatettiin ja muistakin asioista. Nyt kun olen ajanut itsekseni autolla, niin menee hermot näihin, jotka eivät lakeja noudata. Jos nopeusrajoitus on 50 km/h, niin minä ajan juuri sitä 50 km/h. Sitten perässä on koko ajan kiinni joku auto ja heti kun pääsee ohittamaan / kääntymään toiseen suuntaan, niin oikein kiihdytetään kovaa merkiksi siitä, että olin hiturina tiellä. Tämä häiritsi minua jo ajokoulussa, mutta opettaja sanoi, ettei muiden huonoista ajotavoista kuulu välittää. Mutta minua tämä ärsyttää todella paljon! Suomessa ollaan melko lakia noudattavaa väkeä, mutta tuntuu, että vain harva minun lisäkseni siellä tiellä noudattaa niitä lakeja. Mikä mättää?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Miksi ajat alinopeutta? Jos mittarisi näyttää tasan 50, niin oikeasti nopeus on jotain 45.

Kaltaisesi liikenteentukot ärsyttävät eniten. Minä, minä, minä, minä... Mikään muu ei mahdu ajatukseen kuin oma tapa. Viis veisaten muista tuhansista autoilijoista.

Vierailija

Otathan ajaessasi huomioon mahdollisen (todennäköisen) mittarivirheen? Se nimittäin pistää vituttamaan, jos joku ajaa vähän alle rajoituksen.

Vierailija

Minua ärsyttää juurikin nuo, jotka ajaa tasan mittarin mukaan tai jopa alle! Mittari huijaa melkein aina. Itse ajan juurikin nopeusrajoitusten mukaan ja ajan aina hieman yli mitä mittari näyttää!

Vierailija

Opettaja on oikeassa. Koska et pysty muuttamaan toisten ajotapoja niin ei kannata ärsyyntyä siitä, siinäkin voi olla onnettomuuden ainekset...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajat alinopeutta? Jos mittarisi näyttää tasan 50, niin oikeasti nopeus on jotain 45.

Kaltaisesi liikenteentukot ärsyttävät eniten. Minä, minä, minä, minä... Mikään muu ei mahdu ajatukseen kuin oma tapa. Viis veisaten muista tuhansista autoilijoista.

Ja mua ärsyttää tekniikkaa täysin tuntemattomat "kuskit". Mun kojetaulussa mittari esim. näyttää 48 kun navi näyttää jo 50. Mitäs tästä sanotte viisastelijat?

Vierailija

Aja mieluiten aina 5-10 km/h yli rajoituksen, silloin et ärsytä muita ajamalla alinopeutta. Ymmärrän turhautumisesi, varsinkin, kun olet juuri saanut kortin. Kun sulle tulee ajokokemusta, totut liikennekulttuuriin, joka ei todellakaan ole sama kuin liikennesääntöjen orjallinen noudattaminen. Isolla tiellä voit päästellä 10-20 km/h kovempaa kuin nopeusrajoitus ilmoittaa. Liikennevaloissa kannattaa katsoa, tuleeko takaa ketään, jolloin voit päättää, ehditkö ns. vanhoilla vihreillä vai et. Jos takaasi tulee taksi tai rekka, kannattaa aina mennä vanhoilla vihreillä mieluummin kuin tehdä äkkijarrutus, koska takanasi tuleva on mitä ilmeisemmin menossa vielä valoista läpi sinun jälkeesi.

Tee tällaisia pieniä rikkeitä aina kun muu liikenne sitä tuntuu vaativan, mutta älä koskaan ota riskejä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden kohdalla.

Vierailija

Huijaako noi nopeusnäytötkin kun aina on tuntunut munkin kotterossa mittari näyttävän samaa kuin näytötkin?

Varmaan saat roppakaupalla juuri tuollaista viestiä että ei se pieni ylitys mitään haittaa, sitten taas kun joku lapsi jää auton alle niin kauhistellaan ihmisten ajotapoja taas ja mietitään onko ne säännöistä piittaamattomat lapsettomia vai mikä mättää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ärsyttää tekniikkaa täysin tuntemattomat "kuskit". Mun kojetaulussa mittari esim. näyttää 48 kun navi näyttää jo 50. Mitäs tästä sanotte viisastelijat?

Niinpä! Mullakin kojetaulu näyttää jopa 3-4 km/h vähemmän kuin navigaattori. Ja sori vaan, mä luotan kyllä naviin. Tarkastakaa itse mittarinne tai hommatkaa navi, jos ei sellaista jo ole niin ei tarvi täällä esittää kaikkitietävää!

Vierailija

Minua ärsyttää risteysalueiden kiihdyttelijät. Varsinkin ruuhka-aikaan voi olla tosi hankala ehtiä väleihin sivutieltä, saati jos kaikki vielä ajavat ylinopeutta. Mutta kai ne ovat näitä minäminäminäkulttuurin edustajia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Heti kun pääse ohittamaan niin kiihdytetään lujaa", ei sitä ohi muuten pääse?

Edes ohittaessa ei saa ajaa ylinopeutta. Ettäs tiedätte.

Vierailija

En todellakaan rupea ajamaan ylinopeutta, koska en tiedä, jos jossain on nopeustarkastus. Ei todellakaan huvita hankkia sakkolippua vaan siksi, että muut eivät voi noudattaa nopeusrajoituksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heti kun pääse ohittamaan niin kiihdytetään lujaa", ei sitä ohi muuten pääse?

Edes ohittaessa ei saa ajaa ylinopeutta. Ettäs tiedätte.

ei. Mutta esim. ylinopeussakoissa se on toisinaan kuitenkin sakkoa laskeva tekijä. Ja siitä huolimatta siis en kyllä minäkään ylinopeutta kannata.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Juuri niin. Amerikassa osataan ajaa ja siellä liikennevirta menee usein yli maksiminopeuksien. Eli ajetaan muiden virrassa eikä tuijoteta jotain nopeusrajoitusta, joka sopii lähinnä 90-vuotiaille sokeille papoille.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat