Kanarian saaret: kokemuksia, suositteluja

vilukissa

Olen niitä harvoja suomalaisia, joka ei ole koskaan käynyt Kanarialla.  (Madeiralla kylläkin.)

Etsin nyt edullista ja lämmintä talvilomakohdetta ja mietin Kanarian saaria. Mitä eroa on kokemustenne mukaan näillä saarilla, mistä pidätte ja mistä ette yms kokemuksia, olisi kiva lukea.

Sen verran olen kuullut, että Teneriffaa pidetään usein monipuolisempana kuin esim Gran Canariaa. Itse etsin rauhallista, rentoa, luonnonkaunista paikkaa. Ei tarvita diskoja eikä golfratoja.

Kommentit (6)

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Valitse Teneriffa. GC:llä Ingles on homomesta, Bahia Feliz lapsiperheille (ja sataa pahimmillaan) ja Puerto Ricossa taas paistaa aurinko, mutta on erittäin karu. Mikäli kuitenkin menet GC:lle, vuokraa auto ja ajele saaren ympäri ja Tejedalle jne.

Näkemisen arvoinen on papukaijapuisto yms.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Olen käynyt Etelä-Teneriffalla ja Pohjois-Teneriffalla. Etelässä vähän lämpimämpää. Yleisesti hyviä nähtävyyksiä olleet: papukaijapuisto, delfiinisafari, Teiden retki ja banaaniviljelmät. Gran Canarialla käyty kahdesti. Las Palmas on espanjalaistyylinen kaupunki. Paljon turisteja. Puerto Rico on erikoinen. Siinä on laakso meren rannalla ja rinteet. Eniten aurinkoa, siksi myös karumpi. Hiekkadyynit Inglesin vieressä on nähtävä. Itse en ymmärrä, miksi ihmiset vouhkaa, missä on kylmää ja missä tuulista. Kanariansaarilla on keskimäärin tuulista meren lähellä ja lämpötilat +20 asteen kieppeillä ympäri vuoden. Turisteja on kaikkialla. Suomalaiseen törmää joka paikassa, saaret ovat melkoisen pieniä! Ollaan ajeltu taksilla sinne tänne, koska se on halpaa. Ei minkään nähtävyyksien takia sinne kannata lähteä. Lomapaikkoja ovat, rentoutumiseen.

Vierailija

Vai ei ole nähtävyyksiä? Teneriffan pääkaupunki on Unescon maailmanperintölistalla. La Orotava on myös todella kaunis kaupunki upealla paikalla. Kolumbus lähti etsimään Amerikkaa juuri Kanarian saarilta ja historiaa löytyy. Kolumbus lähti muuten La gomeralta koska Teide purkautui tuolloin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat