Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sapettaa kun ei ole varaa viedä lasta lääkäriin yksityiselle

Vierailija
09.02.2006 |

Kohta 6-vuotiaalla pojalla on ollut yskä joulusta asti. Lähinnä aamuisin yskii limaa kurkustaan. Lääkäriajan tilasin terveyskeskuksesta viikko sitten, se on vasta 28.2 Yritin tänään saada aikaa nopeamin, mutta ei mitään mahdollisuutta kuulemma. Harmittaa, kun poika on leikkausjonossa, ja jos yskä jatkuu vielä silloin kun aika leikkaukseen tulisi, niin ei mitä luultavimmin sitä ei voi tehdä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihan olla ettei se lääkärikään voi yskälle mitään tehdä :(

Meilläkin oli pojalla syksyllä pitkään yskä ja siitä lääkäri sanoi vain että on flunssan jälkitautia. Meni itsekseen ohi, mutta kesti tosiaan melkein koko syksyn jouluun asti.

Vierailija
2/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisitko leikkaavaan paikkaan soittoajan ja kertoisit yskästä. Jos siellä puututtaisiin asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä vaikka jossain muussa.

Vierailija
4/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljon pihistellä enää mistään muista menoista. Seuraavan kerran voisin viedä sitten lapsilisäpäivänä yksityiselle, jos tosiaankin on tuon noin 36e, mutta sitten on jo melkein tuo terveyskeskuksen aikakin. Kun soitin teveydenhoitajalle asiasta, niin meinasivat, että olisi melko varmasti allergiaa, ja nähtävästi ei sen takia tarvitse kiirehtiä ajalla. Toivottavasti ei ole tuota poskiontelontulehdusta... itselläni on ja se on kamalaa...

Vierailija
5/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes epäilisin poskiontelotulehdusta, niin veisin lapseni yksityiselle samana iltana.

Rahaa ei meilläkään mistään revitä. Isi myi muutaman oman jutun Huutonetissä. Kun palaan hoitovapaalta töihin, on sovittu että ostan isille uudet päivitetyt versiot.

Mutta mitäpä ei vanhempi lapsensa hyvinvoinnin eteen tekisi.

Ja meillä yskän syy oli keuhkoputkentulehdus. Se voi olla myös kuumeeton (en tiennytkään). Eli ei olisi lähtenyt itsestään, vaan kuuri tuli.

Vierailija
6/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vakuutus jos on korvaa käynnin.

Meillä vakuutus ja ei tässä rahassa uiskennella, mutta kaikki muut hoidetaan yksityisellä, korvat käydään näyttää tervarissa. Yksityisellä otettu verikokeita ja ne maksaa. Mutta siksi hyvä tuo vakuutus kun joulukuussa korvauksia tuli mukavat 700e onhan toki rahaa mennytkin mutta ei tuota 700e kerralla.

Vierailija
7/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nne terveysasemalle uudestaan! VAikka tiedän, osaavat olla tosi ilkeitä sielläkin välillä. Paineita kai heilläkin..

Vierailija
8/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita leikkaavaan paikkaan ja pyydä, jos he voisivat tehdä asialle jotakin.

TAi sinne terveysasemalle soittaessasi kerro, että leikkaus tulossa ja saatava poika sitä ennen kuntoon. Eihän niitä leikkausaikojakaan puussa kasva, kyllä niidenkin luulis sen ymmärtävän.

Vierailija
9/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaksi kertaa ylilääkärille valittanut ja nykyään aina aika saadaan.

Tästä viimeisimmästä menee valitus potilasasiamiehen kautta.

Vierailija
10/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-6-vuotias on kyllä minun mielestäni lapsi

-Yskä kyllä kuulostaa jonkin sortin hengityselintulehdukselta, vaikka akuutti sana nyt oli ehkä vähän liioittelua.

Mutta kummalta kyllä kuulostaa, jos leikkauskin tulossa, eikä aikaa saa ennen sitä! Ei kai julkinen terveydenhuolto voi roikkua sen varassa, että ihmiset käy yksityislääkäreillä?! En ymmärrä.

Vierailija
11/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vie lasta terveyskeskuspäivystykseen?

Jos siis todella olet huolissasi lapsen terveydestä!

Vierailija
12/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkärin maksaa noin 38e. siis itselle kelakorvauksen jälkeen jää maksettavaa. Onneksi se kelakorvaus hyvitetään jo lääkärissä,ettei tarvitse itse kelasta hakea. kätevää. Meillä on myös tapiolan vakuutus. vuoden ajalta voi kerätä kuitteja ja omavastuu on 48e per hakukerta.

Vierailija
13/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä katkaistiin vakuutukset kun nuorin oli 3v,

koska omavastuu oli turvassa 42,-, jokaiselta käynniltä yksityisellä plus joku yskänlääke ja antibiootti, sai takaisin n.10-15,-.

vuositasolla kun näitä käyntejä tuli vain muutamia per lapsi niin paljon kalliimmaksi tuli maksaa vakuutusmaksuja kuin suoraan omasta pussista nuo yksityisellä käynnit!!!

Vierailija
14/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää. Oon itse nyt 30 ja mun vakuutus on otettu mulle lapsena. Käytän sitä vieläkin vuosittain enemmän tai vähemmän. Just kävin yksityisellä ortopedillä ja ultrassa. lasku oli melkoinen,mutta sain ainakin avun nopeasti.

Vierailija
15/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää pahimmat pakkaskuukaudet eli yleensä joulu-helmikuu, maaliskussa jo helpottaa. Johtunee kuivasta ilmasta.

Vierailija
16/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai huolestuttaa lapsen terveys, mutta ei niin paljon, että jättäisin ostamatta viikon ruuat. Pelkkä yskä ja limaisuus aamuisin ei ole mielestäni päivystykseen menemisen syy. Sieltä luultavasti naurettaisi ulos. Täällä päin jopa väitettiin yhdelle kaverille, että ei saisi tulla pelkän korvatulehduksen takia yöllä lapsen kanssa lääkäriin.

Kyselin uudestaan, ja eivät usko olevan poskiontelontulehdusta, koska ei ole ollut kuumetta.

Ja itsekkin olen kallistunut siihen allergian kannalle. Se on hyvin mahdollista, olen itsekkin kissalle allerginen.

Vakuutusta tuskin olisimme saaneet ennen syntymään, sillä esikoisella oli downin syndrooma, ja minut luettiin siksi riskisynnyttäjäksi. Syntymän jälkeen ei olisi saanut, sillä heti syntymän jälkeen huomattiin tyrä, joka on uusiutunut jo kolme kertaa.

Vierailija
17/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhdellä lapsella oli pitkittynyttä aamuyskää ja syynä oli poskiontelontulehdus, vaikkei kuumetta ollutkaan. Tyttö myös ryki ja kakoi kurkkuaan vähän väliä. Saimme normaalin vastaanottoajan, enkä yrittänytkään päivystykseen, mutta meillä saakin lääkärinajan aika nopeasti. Antibioottikuuri auttoi. Korvatulehduksen takia ei tietenkään yöllä tarvitse lääkäriin mennä, vaan annetaan kipulääkettä ja mennään aamulla lääkäriin.

Vierailija
18/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poskarit tarkistaa, eivät naura teitä ulos.