Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruoaksi nirsoille (hoito)lapsille?

Vierailija

Sukulaislapset ovat tulossa lyhyellä varoitusajalla yökylään ja pää lyö tyhjää. Mitkä ruoat ovat lasten suosiossa? 

Kommentit (12)

Vierailija

Jotain neutraalia? Makaronilaatikko ilman hirmusta maustamista? Vaikea sanoa, kun ei tiedä miten nirsoja ne on ja mitä kotona syövät.

Vierailija

Jos haluat, ettet joudu enää koskaan samaan tilanteeseen niin suosittele ruokalista huolella: maksalaatikkoa, hernekeittoa, leipää kantapaloina, piimää juomaksi jne. Perustellusti terveellistä, joten vanhemmatkaan ei voi valittaa.

Vierailija

Perusruokaa, lihapullia ja muusia, pinaattilettuja, makaronilaatikkoa jne.

Älä rupea kikkailemaan mitään inkiväärimarinoitua lampaan lapaa hollandaisekastikkeella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotain neutraalia? Makaronilaatikko ilman hirmusta maustamista? Vaikea sanoa, kun ei tiedä miten nirsoja ne on ja mitä kotona syövät.

Mun nirsot serkut yökkäilee makaroonilaatikon munamaidolle...

Vierailija

Makaroonista ja jauhelihasta tehdyt ruuat ovat yleensä sellaisia, mitkä maistuvat useimmille lapsille. Siis vaikka makaroonilaatikko, spagetti ja lihapullat ym. Peruna ja nakki on myös aika suosittuja, esim. nakkikeito tai perunamuusi ja nakit...

Mutta voihan olla, että just tuo lapsi ei tykkääkään lihapullista tai ei suostu syömään jos ruuassa on sipulia, maitoa tai basilikaa.

Mä joko kysyisin, mitä ruokaa voisin laittaa tai tekisin jotain sellaista, mitä tekisin muutenkin (ja lapset joko ottaa tai jättää). Jos kysymättä alkaa tehdä jotain normaalista poikkeavaa ihan vain lapsia varten, ottaa sitten päähän, jos eivät sitä syökään.

Vierailija

Meillä on aina omat ja vieraat lapset pitäneet näistä:

Uunilohi ja perunamuusi, lisukkeena porkkanaraaste

Makaronilaatikko, lisukkeena hemapa tai porkkanaraaste

Spagetti ja jauhelihakastike, lisukkeena kurkkupaloja

Lihapullat ja makaroni tai perunamuusi, lisukkeena fetasalaatti

Nakkimunakas tai nakit ja muusi, lisukkeena vihannessalaatti

Jauhelihakeitto

Pinaattiletut ja tonnikalamössö, lisukkeena kurkkusiivut ja puolukkaa

Broilerikastike ja riisi, lisukkeena kasviksia

Vierailija

Mä en nyt kyllä kauheasti säätämään ja kyselemään lapsilta. Tarjoat mitä tarjoat, lapset syövät sen minkä syövät. Usein nirsot syövät kylässä mitä vaan kun siihen ei liity valta-asetelmaa ja tietoa nirsoudesta. 

Tarjoa vaikka pizzaa ja varalla voi olla  vaikka voileipää iltapalaksi joa jäi kovin nälkä. 

Vierailija

Meillä nirsot lapset haluavat tietää, mitä syövät. Siksi erikseen riisi, kastike, broileri, kurkku jne. ja sitten saa itse valita, mitä haluaa. Joku broilerpasta on ehdoton ei, samat aineet erikseen otettuna OK

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat