Mykät facekaverit
Pidätkö facekavereissasi äänettömiä kamuja eli sellaisia, jotka eivät koskaan edes peukuta mitään päivitystäsi saati kommentoi? Jos pidät niin miksi?
Kommentit (17)
Fb:n algoritmin ansiosta iso osa kontakteistani ei koskaan edes näe kuin osan päivityksistäni. En itsekään tykkäile tai kommentoi kuin aiheesta, joten olisipa outoa poistaa kontakteja vain siksi että he eivät satu olemaan kiinnostuneita kaikista postauksistani.
Joo,pidän.
En tosin nykyään päivittele mitään sinne,enkä käy siellä välttämättä edes viikoittain.
..joten en poistele ketään. Jotkut on mut poistaneet,mutta en yleensä edes keksi kuka se on.
Fb tuntuu olevan jotenkin out. Tai harvoin siellä edes tulee päivityksiä vastaan.
Niitä tarinaosioita en katso koskaan.
Erikoista miten jotkut "peukut" määrittelevät ihmisten oloa.
Poista vaan minut. En ole katsonut sivujasi / juttujasi syötteessä ikinä!
Onhan se traagista, kun "kavereita" on monta sataa, mutta peukkuja tulee parhaimmillaankin muutama kymmenen, kommentteja ehkä viisi.
Toi peukuttaminen on muutenkin tosi outoa.
Yksi fb tuttu saattaa kirjoittaa sinne vaikka "moi,taas töihin" ja saa 100 tykkäystä.
Ja jonkun paljon "laadukkaampi" päivitys saa vain pari.
Välillä mietin,onko jotain erikoista suosittavuuskilpailua.
Itse en tykkäile kenenkään postauksista,joka ei tykkää omistani.
Pidän en oikein jaksa selvittää kuka peukuttaa tai ei tai käykö joku aktiivisesti facessä vai ei.
miten vähän sulle tulee tykkäyksiä että huomaat että onko joku salla tykänyt vai ei
No joo, lähinnä pelkkiä tylsiä kuvapäivityksiä päivän aterioista, typeriä meemejä ja muuta spämmiroskaa täynnä koko fb. Muutaman ryhmän takia olen siellä.
Vierailija kirjoitti:
miten vähän sulle tulee tykkäyksiä että huomaat että onko joku salla tykänyt vai ei
Kai ne huomaa jos ei ole paljon kavereita listalla.
Käytän facebookia vain ryhmien ja marketplacen takia, en käy katsomassa kenenkään kaverin seinää ja olen laittanut fiidin asetukset niin että sinne tulee vain parin kiinnostavimman ryhmän postauksia. En siis edes näe sinun päivtyksiäsi jos sattuisit olemaan kaverini. En ole facebookissa keräilemässä kavereita, mutta jos joku lähettää mulle kaveripyynnön olen hyväksynyt ne jos henkilö ei vaikuta huijarilta (joskus tulee näiltä ''jenkkisotilailta'' kaveripyyntöjä) ja sitten unohtanut.
Koska se on maailman ihanin olento 🥰
En edes muista koska olisin viimeksi käynyt facessa. Jotain taisin viime vuonna kirpparilla myydä.
Vierailija kirjoitti:
Toi peukuttaminen on muutenkin tosi outoa.
Yksi fb tuttu saattaa kirjoittaa sinne vaikka "moi,taas töihin" ja saa 100 tykkäystä.
Ja jonkun paljon "laadukkaampi" päivitys saa vain pari.
Välillä mietin,onko jotain erikoista suosittavuuskilpailua.
Itse en tykkäile kenenkään postauksista,joka ei tykkää omistani.
Useamman focus siinä päivittäisessä tekemisessä kuin humblebragissa?
Itse olen manuaalisesti käynyt laittamassa jokaiselle facebookkaiverilleni sellaisen eston, että heidän päivityksensä eivät näy minun uutisvirrassani. Eli en tykkäile kenenkään päivityksistä todellakaan enkä myöskään päivitä sinne itse yhtään mitään. Olen siellä ainoastaan parin ryhmän takia, muuten olisin koko facebookista luopunut jo monta vuotta sitten.
En ole ollut facessa pitkään aikaan. Ei ole mitään ryhmääkään josta jaksaisi kiinnostua. Aikoinaan olin facebookissa joidenkin ryhmien takia mutta pian huomasin, että niissä julkaistaan hyvin samantyyppisiä juttuja. Jutut kiertää kehää ja mielenkiinto lopahtaa. Kavereissakin oli vain sukulaisia ja sitten tajusin ettei ketään kiinnosta kenenkään jutut niin poistin kaikki kaverit ja jäin vain tiettyjen sivujen takia. Nykyään en ole enää facessa ja on ihan ok asia.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Facessa olen vain erilaisten ryhmien takia, jos joku edes puolituttu haluaa olla kaverini, niin ei se ole minulta pois, mutta en todellakaan peukuttele ja kommentoi. Ketään!