Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette käyneet näissä kaikissa perinteisissä rantalomakohteissa, mistä olette pitäneet eniten ja miksi?

Vierailija
24.10.2015 |

- Kanarian saaret (mikä saari?)

- Kreikan joku saari (mikä)

- Vai Mallorca?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh. Portugali jäi listalta pois eli se mukaan :) vaikka ei niin suosittu olekaan ja sieltä kohde.

Myös matkakokoonpanoa kyselisin.

Vierailija
2/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelpaa, kunhan on lämmintä. T. Vilukissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa noissa käyneenä Mallorca. Upeat rannat!

ja Portugali samasta syystä, mutta siellä pitää olla auto ja etsiä jylhät maisemat ja autiot rannat itse. Portugalissa en ole yöpynyt turistikohteissa.

Vierailija
4/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kanarian saaret (mikä saari?) Teneriffa. Lämpö, pitkä rantakatu, aurinkovarmin.

- Kreikan joku saari (mikä) Rodos. Helppo, monipuolinen, edullinen, lämmin. Tosin olen myös tykästynyt Santoriniin, mutta on täysin erilainen.

- Vai Mallorca? Ihana paikka. Alcudia erityisesti.  Ihania pikkuliikkeitä, leivoksia yms. Ja siellä myös se rantakatu ja venesatama.

On monta ihanaa kohdetta, joista tykkään.  Ja minne tulee palattua uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
5/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikilla kanarian saarilla ja useimmilla kreikan saarilla.
Nykyään pidän eniten Turkin lomakohteista, vaikka niillä vähän "maine" onkin. Aidosti lämmintä keliä ja eksoottista ja herkullista ruokaa, ystävällinen palvelu. Käyn siistimmissä ravintoloissa enkä baariessa, joten saan olla ihan rauhassa.
Kreikan kohteen ovat ihan jees myös, mutta ruoan taso vaihtelee ja palvelu tylyhköä. Hintalaatu-suhde vaihtelee.
Kanarian saarille en enää mene. Merivesi on aina kylmää ja ruoka huonolaatuista. Kelitkin epävakaat, mereltä voi käydä kylmä viima.

Vierailija
6/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santorini ehdoton suosikkini kreikassa. Mallorcalla Alcudian valkoiset hiekkarannat ja kirkas vesi..

Vierailija
7/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kanarian saaret (mikä saari?) Teneriffa. Lämpö, pitkä rantakatu, aurinkovarmin.

- Kreikan joku saari (mikä) Rodos. Helppo, monipuolinen, edullinen, lämmin. Tosin olen myös tykästynyt Santoriniin, mutta on täysin erilainen.

- Vai Mallorca? Ihana paikka. Alcudia erityisesti.  Ihania pikkuliikkeitä, leivoksia yms. Ja siellä myös se rantakatu ja venesatama.

On monta ihanaa kohdetta, joista tykkään.  Ja minne tulee palattua uudestaan ja uudestaan.

Mikä kohde Teneriffalla?

Vierailija
8/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria. Alkoholi on halpaa ja sitä on paljon saatavilla.

Vierailija
9/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija]</p> <p>

Vierailija</em> kirjoitti:</div><p> </p><p>- Kanarian saaret (mikä saari?) Teneriffa. Lämpö, pitkä rantakatu, aurinkovarmin.</p><p>- Kreikan joku saari (mikä) Rodos. Helppo, monipuolinen, edullinen, lämmin. Tosin olen myös tykästynyt Santoriniin, mutta on täysin erilainen.</p><p>- Vai Mallorca? Ihana paikka. Alcudia erityisesti.  Ihania pikkuliikkeitä, leivoksia yms. Ja siellä myös se rantakatu ja venesatama.</p><p>On monta ihanaa kohdetta, joista tykkään.  Ja minne tulee palattua uudestaan ja uudestaan.</p><p> </p></blockquote><p> </p><p>Mikä kohde Teneriffalla?</p><p>[/quote kirjoitti:

Playa de las Americas. Sinne ollaan taas menossa ja  toista kohdetta kokeillaan vähän myöhemmin.

t. sama

Vierailija
10/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koh Samui. Oltiin vaimon kanssa ultimaattisella rentoilulomalla. Ei tehty käytännössä yhtään mitään järkevää. (Paitsi kirjoitettiin.) Enimmäkseen loikoiltiin rannalla ja ladattiin akkuja keskellä kylmintä talvea.

Vierailija
11/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mallorcalla jo kesäkuun alussa lämmintä ja pystyykö meressä uimaan?

ap

Vierailija
12/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyprosta. Lämmintä ja aurinkoista toukokuusta pitkälle lokakuuhun, jopa marraskuuhun.
Puhtaat ja kirkkaat vedet. Hyvä ruoka ja ystävälliset ihmiset, ilman tuputus kulttuuria.

Vierailija
13/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali on ihana.

Vierailija
14/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa, Puerto de la Cruz : tykkäsin itse kohteesta, mutta talvella kelit eivät suosineet
Mallorca, pidin saaresta mutta sielläkin sää ei ollut sellainen, mitä etelänmatkalta odotin (kolmella tutulla sama kokemus, vaikka kesällä reissussa!)
Portugali, Praia de Rocha: mahtava ranta, itse kohde vähän pieni ja tylsä
Kreikka, Kefalonia: hieno saari ja aivan mahtavan kirkas merivesi! Lempikohteitani Välimerellä

Vierailija
15/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kyprosta. Lämmintä ja aurinkoista toukokuusta pitkälle lokakuuhun, jopa marraskuuhun.
Puhtaat ja kirkkaat vedet. Hyvä ruoka ja ystävälliset ihmiset, ilman tuputus kulttuuria.

Kiitos suosituksesta! Eikö täällä ole myyjiä tai hieronnan tarjoajia rannoilla? Kieltämättä ne oli aika rasittavia. Muutenkin nimittäin pidän välimeren kohteista enemmän kuin Atlannin. 

Kyproshan on oma valtio, onko taloudellinen tilanne hyvä/kohtuullinen? Kyllähän nuo kreikkalaisetkin (Rodos) jaksoivat olla ystävällisiä tilanteestaan huolimatta.  Näköjänsä maan luontokin on näkemisen arvoista. Huomasin nimittäin itse kuvaavani paljon enemmän maisemia kuin joitain vanhoja tolppia, kun Lindoksen akropoliksella käytiin.

ap

Vierailija
16/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on paras. Shoppailumahdollisuudet paremmat kun missään muualla ja vuodessa max 7 sadepäivää.

Vierailija
17/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos suosituksesta! Eikö täällä ole myyjiä tai hieronnan tarjoajia rannoilla? Kieltämättä ne oli aika rasittavia. Muutenkin nimittäin pidän välimeren kohteista enemmän kuin Atlannin. 

Kyproshan on oma valtio, onko taloudellinen tilanne hyvä/kohtuullinen? Kyllähän nuo kreikkalaisetkin (Rodos) jaksoivat olla ystävällisiä tilanteestaan huolimatta.  Näköjänsä maan luontokin on näkemisen arvoista. Huomasin nimittäin itse kuvaavani paljon enemmän maisemia kuin joitain vanhoja tolppia, kun Lindoksen akropoliksella käytiin.

ap

Ainankaan Agia Napassa tai Protaraksessa ei ollut rannoilla myyjiä tai hierontojen tyrkyttäjiä. Kaupoissa oli kiinteät hinnat ja katsella sai rauhassa. Taloustilanne ei ole mikään paras mahdollinen, mutta ei Kreikan tasolla vielä olla. Kypros on ehdottomasti mun suosikkikohde välimerellä.

Vierailija
18/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt eniten ehkä Kanariasta, Lanzarote ja Teneriffa, rauhallisissa kohteissa ollut, elimpienemmissä paikoissa.  Atlantti on tietty aina kylmä, mutta mielummin uinkin hotelliin uima-altaissa. Palvelut on hyvät ja olen löytänyt ihan kohtuuhyviä ravintoloita. Ruuan taso on mielestäni tasaisempi kuin Kreikassa. Olen käynyt Kreikassa Kreetalla ( hyvä ),  Rodoksella ( kohtalainen, lapsille tosi kivaa ohjelmaa hotellissa englanniksi ), Mykonoksella ( ok ) ja kiertänyt Peleponnesoksella, Ateenassa ja Delfoissa ja Thessalonikissa. Italiassa Sisilia oli kanssa kiva, ja Napoli mainettaan patempi. 

Madeira sopii aikuisille, patikoijille ja luonnon ystäville. Paras Kanarian saarista on mielestäni La Gomera, mutta sinne ei pääse suoraan lennolla, koska se on pieni ja vuoristoinen. Teneriffalta pääsee tosin hyvillä lautoilla sinne.

Vierailija
19/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa ja Playa de la Americas on Teneriffan aurinkovarmin kohde.  Ollaan oltu siellä maaliskuussa ja joulukuussa. Loistavat säät olleet.  Yllättäin joulukuun matkan sää oli parempi. Lämpöisempi, kuin maaliskuun.

Lanzarote on myös loistava paikka.  Karumpi tosin. Mut antaa paljon. Sitä tekee myös Teneriffa. Lanzarotella olemme myös olleet monta kertaa ja eri ajankohtina. Sielläkin on aivan ihana rantakatu mikä on monta kilsaa pitkä.

Gran Canaria ja Bahia Feliz. Sielläkin oltu 3-4 kertaa. Pieni alue, mutta ihana. Ja bussilla ja taksilla pääsee kivasti muualle. Ja myös kävellen.

Olen tykännyt ja tykästynyt lähes kaikkiin kohteisiin missä olemme käyneet. Turkki on ainoa mistä en pitänyt. Monista syistä.

Rodos aivan ihana. Samoin Santorini. Kultahietikko kiva, mutta jotenkin liian pieni. Ei silti niin voisi mennä sinne uudestaan. Sunny Beach koettu monta kertaa. Se on yksi sellainen kohde jossa tulee käytyä joka vuosi. Sitä on myös Rodos.

Mallorcalla kävimme ekaa kertaa viime kesänä ja ihastuin paikkaan. Menemme sinne vielä uudesaan.

Noissa kesäkohteissa olen itse huomannut, että paras ajankohta matkustaa on elokuu. Ja mieluusti se loppukuu. Lämmintä ja rauhallista.

Menemme minne tahansa niin me kävelemme kohdetta ristiin rastiin. Kokeilemme eri ruokapaikkoja ja kahviloita yms. Hyvään menee mieluusti uudestaan. Joskus on all inclusive lomia. Silloin tulee pääosin syötyä hotellissa, mutta käymme myös muualla. Meille all inclusive ei ole sitonut meitä hotelliin.

Tuossa nyt noita kohteita missä ollaan oltu. Jokunen saattoi unohtua. Me olemme pyrkineet siihen, että joka vuosi olisi yksi uusi kohde.

Vierailija
20/23 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali, Kreikka, Kanariansaaret. Oikeastaan ainoastaan inglesistä en ole tykännyt. Mies