Te jotka olette käyneet näissä kaikissa perinteisissä rantalomakohteissa, mistä olette pitäneet eniten ja miksi?

Vierailija

- Kanarian saaret (mikä saari?)

- Kreikan joku saari (mikä)

- Vai Mallorca?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kaikissa noissa käyneenä Mallorca. Upeat rannat!

ja Portugali samasta syystä, mutta siellä pitää olla auto ja etsiä jylhät maisemat ja autiot rannat itse. Portugalissa en ole yöpynyt turistikohteissa.

Matkailijatar

[quote=Vierailija]

- Kanarian saaret (mikä saari?) Teneriffa. Lämpö, pitkä rantakatu, aurinkovarmin.

- Kreikan joku saari (mikä) Rodos. Helppo, monipuolinen, edullinen, lämmin. Tosin olen myös tykästynyt Santoriniin, mutta on täysin erilainen.

- Vai Mallorca? Ihana paikka. Alcudia erityisesti.  Ihania pikkuliikkeitä, leivoksia yms. Ja siellä myös se rantakatu ja venesatama.

On monta ihanaa kohdetta, joista tykkään.  Ja minne tulee palattua uudestaan ja uudestaan.

Vierailija

Olen käynyt kaikilla kanarian saarilla ja useimmilla kreikan saarilla.
Nykyään pidän eniten Turkin lomakohteista, vaikka niillä vähän "maine" onkin. Aidosti lämmintä keliä ja eksoottista ja herkullista ruokaa, ystävällinen palvelu. Käyn siistimmissä ravintoloissa enkä baariessa, joten saan olla ihan rauhassa.
Kreikan kohteen ovat ihan jees myös, mutta ruoan taso vaihtelee ja palvelu tylyhköä. Hintalaatu-suhde vaihtelee.
Kanarian saarille en enää mene. Merivesi on aina kylmää ja ruoka huonolaatuista. Kelitkin epävakaat, mereltä voi käydä kylmä viima.

Vierailija

Vierailija]</p> <p>[quote=Vierailija kirjoitti:

- Kanarian saaret (mikä saari?) Teneriffa. Lämpö, pitkä rantakatu, aurinkovarmin.

- Kreikan joku saari (mikä) Rodos. Helppo, monipuolinen, edullinen, lämmin. Tosin olen myös tykästynyt Santoriniin, mutta on täysin erilainen.

- Vai Mallorca? Ihana paikka. Alcudia erityisesti.  Ihania pikkuliikkeitä, leivoksia yms. Ja siellä myös se rantakatu ja venesatama.

On monta ihanaa kohdetta, joista tykkään.  Ja minne tulee palattua uudestaan ja uudestaan.

Mikä kohde Teneriffalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija]</p> <p>[quote=Vierailija kirjoitti:

Mikä kohde Teneriffalla?

Playa de las Americas. Sinne ollaan taas menossa ja  toista kohdetta kokeillaan vähän myöhemmin.

t. sama

Vierailija

Koh Samui. Oltiin vaimon kanssa ultimaattisella rentoilulomalla. Ei tehty käytännössä yhtään mitään järkevää. (Paitsi kirjoitettiin.) Enimmäkseen loikoiltiin rannalla ja ladattiin akkuja keskellä kylmintä talvea.

Vierailija

Suosittelen kyprosta. Lämmintä ja aurinkoista toukokuusta pitkälle lokakuuhun, jopa marraskuuhun.
Puhtaat ja kirkkaat vedet. Hyvä ruoka ja ystävälliset ihmiset, ilman tuputus kulttuuria.

Vierailija

Teneriffa, Puerto de la Cruz : tykkäsin itse kohteesta, mutta talvella kelit eivät suosineet
Mallorca, pidin saaresta mutta sielläkin sää ei ollut sellainen, mitä etelänmatkalta odotin (kolmella tutulla sama kokemus, vaikka kesällä reissussa!)
Portugali, Praia de Rocha: mahtava ranta, itse kohde vähän pieni ja tylsä
Kreikka, Kefalonia: hieno saari ja aivan mahtavan kirkas merivesi! Lempikohteitani Välimerellä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kyprosta. Lämmintä ja aurinkoista toukokuusta pitkälle lokakuuhun, jopa marraskuuhun.
Puhtaat ja kirkkaat vedet. Hyvä ruoka ja ystävälliset ihmiset, ilman tuputus kulttuuria.

Kiitos suosituksesta! Eikö täällä ole myyjiä tai hieronnan tarjoajia rannoilla? Kieltämättä ne oli aika rasittavia. Muutenkin nimittäin pidän välimeren kohteista enemmän kuin Atlannin. 

Kyproshan on oma valtio, onko taloudellinen tilanne hyvä/kohtuullinen? Kyllähän nuo kreikkalaisetkin (Rodos) jaksoivat olla ystävällisiä tilanteestaan huolimatta.  Näköjänsä maan luontokin on näkemisen arvoista. Huomasin nimittäin itse kuvaavani paljon enemmän maisemia kuin joitain vanhoja tolppia, kun Lindoksen akropoliksella käytiin.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat