Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraiset vanhemmat, aiotteko maksaa lastenne autokoulut?

Vierailija
24.10.2015 |

Täällä palstalla törmää joskus vähävaraisiin äiteihin, joilla on viisikin lasta. Joskus on ollut kommentteja, joissa on ihmetelty tätä köyhien vauvantekobuumia.

Miten te suurperheelliset pienten lasten vanhemmat, jotka teette paljon lapsia, aiotte toimia, kun lasten menot kasvavat?

Esimerkiksi autokoulut. Aiotteko maksaa ne, ja miten se on mahdollista köyhässä suurilapsisessa perheessä.

Itse pidin kunnia-asiana lasten autokoulujen maksamista. Olen ollut totaaliyksinhuoltaja, jouduin varautumaan näihin menoeriin jo vuosia ennen autokouluja. 

Onko niin, että moni vanhempi ei näe tulevaisuutta. Ihanahan vauvoja tehdä on ja olla kotiäitinä, mutta miten ihmeessä nämä perheet pärjäävät, kun lapset kasvavat isoiksi?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä duunariammatissa noin hyvin tienaa sinä 8 lapsen äiti?

Jos oikein tarkasti luit, siinä luki yhteenlasketut tulot, siis minun ja mieheni. Olen linja-autonkuljettaja ja mun osuus on n. 47000e.

Herranjumala, tienaat paremmin kuin suurin osa poliiseista jotka tekee raskasta vuorotyötä! Tuon verranko ne maksavat Helsingissä bussikuskeille? Suurin osa maahanmuuttajia? Minä tienaan työvalmentajana n. 25 000€/br. vuodessa, pitäis näköjään taas vaihtaa alaa... tosin meilläpäin en ole koskaan nähnyt että haettaisiin bussikuskeja töihin.

Vierailija
42/42 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tässä ketjussa alapeukkuja niille, jotka sanovat esim. että eiköhän ole tärkeämpää olla vanhempi ja läsnä lapsilleen, kuin ostaa tilpehööriä. Tulkitsen, että on surullisen paljon ihmisiä, jotka paikkaa vanhemmuutta rahalla, kuten tässä lainatussa tekstissä. 

Sä saat alapeukkuja, koska olet tyhmä.

Noi ei ole toisensa pois sulkevia juttuja, ja yleensä ne vanhemmat, joilla on varaa ostella "tilpehööriä" on kans niitä vanhempia, jotka on myös läsnä ja muutenkin tasapainoisia.

Köyhyyteen liittyy paljon muutakin kuin materiaalinen köyhyys, köyhyys on myös voimakkaasti periytyvää ja köyhyydessä kasvaneilla on mm. alentunut elinikä sairauksien ja päihteiden takia, mieti tarkkaan miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän