Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 päivää ja 3€ rahaa, miten pärjäisitte?

Vierailija

Itse ajattelin pärjätä ihan ookoosti, pariinviikkoon ei tosin juhlimaan lähetä. Kaks maitoa todennäkösesti pitää ostaa, mutta pelottaa että kahvi loppuu. Kaverille ois pitäny lahja hommata mutta nyt taitaa jäädä väliin. Vikoina päivinä saattaa kyllä vähän nälkätulla jos kaapit vedän tyhjäksi :D 

Mites te pärjäisitte? 

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Missä kaupungissa asut? Käy diakonityöntekijällä ja pyydä lipuke ruokajonoon. ps. siellä ei sitten kannata ottaa 200€ älypuhelinta esiin kesken asioinnin.

Vierailija

Syötäisiin kaappeja ja pakastinta tyhjäksi, ei mitään ongelmaa. Ehkä vähän harmittaisi kun en saisi joka aamu banaania, olen tottunut niihin. Mies valittaisi kun vissyvesi loppuisi, mutta hengissä hänkin selviäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Syötäisiin kaappeja ja pakastinta tyhjäksi, ei mitään ongelmaa. Ehkä vähän harmittaisi kun en saisi joka aamu banaania, olen tottunut niihin. Mies valittaisi kun vissyvesi loppuisi, mutta hengissä hänkin selviäisi.

Abaut näin meilläkin. Mitään hätää ei tulisi. Sinänsä kyllä ahdistaisi, jos talous olisi jostain syystä näin tiukoilla. Inhoan elää kädestä suuhun.

Vierailija

Meillä on pakastimet ja kaapit niin täynnä ruokaa, että hyvin pärjättäis. 3e sais maitoa monta purkkia, mut voi olla et silti loppuis kesken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa asut? Käy diakonityöntekijällä ja pyydä lipuke ruokajonoon. ps. siellä ei sitten kannata ottaa 200€ älypuhelinta esiin kesken asioinnin.

No tämäntakia en taidakkaan mennä, jalassa ykköspopt, parinhuntin takki ja kallis puhelin. En kyllä uskokaan että tuollaista apua edes tarvitsen, kuhan spekuloin että miten mahtaa 3€ pärjätä. Kyllä nyt jos oikea hätä tulee niin jotain keksin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saisitteko ihan "kunnon" ruokaa tehdyksi, vai meniskö himan improks? Hauskaa että joillain on noin paljon ruokaa kaapeissa :D

Vierailija

Kaurahiutalepaketti. Jauhoja pussillinen ja levitettä, hiivaa pari pakettia ja maitopurkki. 

Rahaa jäisi ehkä 20 centtiä, jonka säästäisin.

Vierailija

2, ei se ole mikään häpeä ja sieltä saa ihan kunnollista ruokaa. Varsinkin jos pakastin on käytössä. Ei ne vaatteiden takia ketään käännytä pois mutta monen sadan euron puhelin saattaa aiheuttaa muissa jonottajissa vähän ikäviä katseita ja ajatuksia. Eli pidä se puhelin sen aikaa vain taskussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutalepaketti. Jauhoja pussillinen ja levitettä, hiivaa pari pakettia ja maitopurkki. 

Rahaa jäisi ehkä 20 centtiä, jonka säästäisin.

Ei varmana saa noin paljoa kolmella eurolla. Et edes lidlistä?!?!? 

Vierailija

Varmaan yllättävän hyvin pärjättäisiin, hamstraan yleensä alennuslihoja pakkaseen sen verran, että niillä pärjäiltäisiin... Kaksi kissaa taloudessa, joten vähän katsottaisiin riittääkö pakkasen lihoista ja kaloista niillekin, vai käytettäisiinkö tuo 3€ sitten mirrien murkinaan.

Eli kyllä, sanoisin että selvittäisiin ihan hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

2, ei se ole mikään häpeä ja sieltä saa ihan kunnollista ruokaa. Varsinkin jos pakastin on käytössä. Ei ne vaatteiden takia ketään käännytä pois mutta monen sadan euron puhelin saattaa aiheuttaa muissa jonottajissa vähän ikäviä katseita ja ajatuksia. Eli pidä se puhelin sen aikaa vain taskussa.

2 on ap ja vastaa, että en sitä häpeänä ajattelekkaan. Mutta voisinhan minä tuon uusimman takin myydä ja saada siitä jo kuukauden ruokarahat, mutta itsepähän olen soppani keittänyt. Ajattelen vain että tyhmää käyttää "hyväkseen" ilmaista apua jos vaihtoehtoja kuitenkin tavallaan on käytettävissä. 

Vierailija

Hyvin, kaapeissa ja pakastimessa on ruokaa, ja vyötäröllä vararavintoa. Bussilipussa rahaa matkustaa töihin. Vessapaperiakin juuri ostin lisää, ja pesuaineita on kaikkia tarpeeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitteko ihan "kunnon" ruokaa tehdyksi, vai meniskö himan improks? Hauskaa että joillain on noin paljon ruokaa kaapeissa :D

Meillä ainakin ihan "kunnon" ruokaa. Tälläkin hetkellä tolkuton määrä jauhelihaa, paisteja, fileitä ja sisäelimiä nautaa sekä hirveä pakastimessa. (Omasta navetasta nauta). Mies ei koskaan ruokakaupassa käydessään muista että kaapissa on jo pastaa, joten niitä kertynyt useampi pussi. Riisiä, perunaa, jauhoja kaapeissa ja leipää pakkasesta sekä pakastevihanneksia. Luulis noista ihan kunnon ruokaa syntyvän. Niin ja maalla asutaan, joten kaapeissa ruokaa oltava kun ei kaupassa joka päivä käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tosiaan ihan hirveästi ruokaa, kun ostan aina liikaa. Sekavihanneksia, jauhelihaa, pelmeneitä, hernekeittoa, kananmunia, juustoja, pastaa, jauhoja, riisiä, tortilloja, tölkkipapuja, riistakäristyslihaa, erilaisia kasviksia tölkeissä ja pakasteena, sieniä, saksalaisia ja venäläisiä valmisruokia kuten seljankaa...mutakakkuja, jäätelöä ja vaikka mitä. Uskon että saisimme ihan normaaleja aterioita pariksi viikoksi, ennen kuin tarvitsisi turvautua mihinkään luoviin ratkaisuihin. Tuore leipä tietysti loppuisi, mutta hapankorppuja ja crackereita riittäisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat