Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasketaanko kotivakuutuksen korvaussumma tuloksi toimeentulotukea hakiessa?

työtöntyönhakija, alle 25v, ei oikeutta työttömyysturvaan

Elän tällä hetkellä toimeentulotuella (väliaikaisesti) ja puhelimeni sattui  hajoamaan. Minulla kuitenkin on kotivakuutus jonka pitäisi korvata osa uuden puhelimen hinnasta. Mietin vain että jos haen korvausta niin vähennetäänkö mahdollinen korvaussumma suoraan toimeentulotuesta? Jos näin on niin ei tietenkään kannata nähdä vaivaa ja hakea korvausta kun ei siitä mitään itse kuitenkaan hyödy.

Kommentit (4)

AP353525352352

AP tässä, löysinkin vastauksen itse. Vähennetään suoraan toimeentulotuesta. No säästääpähän jatkossa vakuutusmaksuissa kun voi irtisanoa vakuutukset kun ei niistä mitään tule kuitenkaan hyötymään. 

Vierailija

Juu, ikävää, että näin on. Milläs rahalla sitä sitten ostaa uuden puhelimen tilalle? 

Sossu maksaa kuitenkin kotivakuutuksen, joten sekään ei mitään maksa sinulle jatkossa. Eli älä kuitenkaan lakkauta vakuutusta. 

Toimeentulotuki ei motivoi järkevään taloudenpitoon ja säästämiseen ja yhä useampi on ttt:sta kuitenkin riippuvainen, kun vuokrat ovat niin korkeita ja Kelan tuet liian pieniä. 

Vierailija

Paljonko se korvaussumma tulisi olemaan? Itse en ole huomioinut niitä täällä meidän kunnassa, mutta eri kunnissa/kaupungeissa on eroja, miten huomioivat.

T: Etuuskäsittelijä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat