Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ja syntymäpäivät

Vierailija

Onko muilla tällaista? Vaimo järkkää lasten syntyärit, ostaa lahjat, leipoo kakut. Miehen syntäreillä sama kaava, ostaa samppanjan, kokkaa hyvää ruokaa, ostaa pienen muistamisen tai liput johonkin kivaan juttuun. Kun tulee vaimon synttärit niin mies on työmatkoilla. Soittaa ja onnittelee ja sanoo että juhlitaan sitten viikonloppuna. Tulee perjantai niin käy ilmi ettei mitään pöytää ainakaan ole ehtinyt varata mistään. Mitäs jos kokataan yhdessä mies ehdottaa. Vaimolle käy tämäkin, mielessä on mukava ilta kotona, ehkä joku hyvä leffa ja pari lasia viiniä. Mä en sitten viiniä juo ja käytkö sä kattomassa jonkun leffan meille, mä en jaksa, on miehen sanat kun tulee kotiin. Tässä vaiheessa vaimon mielestä on jo ihan sama vääntää se tavallinen jauhelihakastike ja mennä ysiltä nukkumaan. Lahjakin on kuulemma se perheen lomareissu. Vaimo päättää tässä vaiheessa että edellisvuoden hänen maksama kaupunkiloma olkoon miehen tämän vuoden joululahja...

Kommentit (10)

Vierailija

Ei mene ihan noin kärjistetysti, mutta kyllä nainen muistaa miestä paremmin. Miehellä muut asiat mielessä.

Vierailija

Njoo. Olen kyllä joskus unohtanut omatkin synttärini. Ei ole niin justiinsa, mutta naiset noista tuntuu niin vöyhkäävän. Onneksi on nykyään puhelimessa muistutukset.

Vierailija

Miehelle ei syntymäpäivien vietto ole näköjään tärkeää, joten niihin ei kannata panostaa. Jos lapset ovat pieniä, niin heidän vuokseen voi hankkia kakun ja onnittelukortin, muuta ei tarvita. Käytä sitten miehen synttäreihin varaamasi raha ihan omaan hemmotteluusi. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija

No ei ole tuollaista. En järkkäisi miehelle sinuna enää mitään. Ja lisäksi pakottaisin tekemään jotain lasten synttärien eteen, mä en ikinä jaksaisi järjestää niitä yksin!

Vierailija

Kyllä meillä vaan muistetaan niin synttärit kuin vuosipäivätkin, mies paremmin kuin minä. Tykkää ostaa lahjoja ja kukkia ja tuoda aamupalan sänkyyn. Joskus on lähdetty pidemmälle matkalle mutta esimerkiks viime vuonna ajeltiin vaan East Coastia pitkin (asumme Yhdysvalloissa) ja käytiin syömässä kivassa ravintolassa. Musta on ihana viettää toisen kanssa aikaa ihan vaan rennosti ilman sen kummempia suunnitelmia.

Vierailija

No ei ole. Ei meillä aikuisten synttäreitä juhlita. Tuntuis aika keinotekoiselta. En todellakaan odota tiettynä yhtenä päivänä kuningatarkohtelua. Paljon tärkeämpää se että arjessa tehdään yhdessä ja ollaan läsnä. Ja joka petjantain saunotaan ja jutellaan yhdessä. Matkalle mennään kaksin silloin tällöin mutta ei väkisin väännetä juhlaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kyseinen vaimo joskus tullut työmatkalta. :D Ja kumpi sen perheen lomamatkan maksaa. :D

Alkuperäisessä viestissä luki, että sekä ap että mies olivat maksaneet perheen matkoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat