Mikä on oikeasti hyvä kynsilakka, joka ei heti lohkeile pois?

Vierailija

Eilen viimeksi lakkasin kynnet ja taas kynsien kärjet paljaana ja osasta lakat lohjenneet pois puoliväliin kynttä asti.
Käytän vaaleita ja neutraaleja mattapintaisia sävyjä kynsissä, lähinnä ihon värisiä, todella vaaleaa violettia, vihreää tms. Eli ei mitään kirkkaita sävyjä, kimalletta ja glitteriä, kiitos. :)

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy mavalan lakat aina hyvin, varsinkin jos laitan jonkun kirkkaan lakan siihen päälle.

Kiitos, taidan testata tätä kun näytti olevan juuri sellaisia sävyjä, joista itse tykkään. :)
Ap

Vierailija

Lumenen lakan ostin kesällä tarjouksesta ja yllätyin positiivisesti. Ylipäänsä kannattaa ostaa pienissä pulloissa olevia lakkoja, isoissa (ja kalliissa) pulloissa menee lopulta rahat hukkaan, kun se alkaa paksuuntua ajan myötä eikä enää pysy hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy mavalan lakat aina hyvin, varsinkin jos laitan jonkun kirkkaan lakan siihen päälle.

Mä olen suosinut Mavalanin lakkoja myös kauan. Sopivan pieniä pulloja, ei ehdi lakat kuivumaan vaan saa käytettyä pois.

Alus- ja päällyslakkana käytän Rimmel London Nail Nurse Base & Top Coat.

Vierailija

Kynsilakkafriikkinä sanoisin, että kannattaa panostaa hyvään alus- ja päällyslakkaan. Minulla pelkkä värilakka lohkeilee päivässä tai parissa, alus ja päällyslakan kanssa lakkaus voi kestää viikon. Lisäksi jotkut merkit kestävät paremmin kuin toiset - esim. OPI, Essie ja China Glaze kestävät hyvinkin pitkään, kun taas Rimmel ja Lumene Natural Code lohkeilevat kynsistäni hetkessä. Lumene Gel Effect (tjsp) on taas ollut edullisemmista markettilakoista positiivinen yllätys.

Lisäksi omalla toiminnallaan voi vaikuttaa paljon. Lakka lohkeilee helposti, jos käsillä tekee paljon, esim. tiskaa käsin tai rapsuttelee kaikenlaista kynsillä. Kynnet kannattaa viilata (lasiviilalla) leikkaamisen sijaan. Toisilla ihmisillä kynnet liuskottuvat helpommin, jolloin kannattaa panostaa hyviin, kynsiä vahvistaviin aluslakkoihin ja esimerkiksi syödä biotiinia.

Vierailija

Huonot jotka ei pysy puolta päivää: Chanel, osa OPIn lakoista vaikka muutama hyvä tummempi löytyy joukosta

Hyvät ja kestävimmät: osa Mavalan lakoista, Orly, Essie, Dior, Ciaté, Deborah Lippmann, Max Factor, No7

Vierailija

Sally Hansenilla on aika hyvät kynsilakat, niitä saa ainakin Sokoksesta ja Emotioneista.

Kick'sin oman merkin lakoissa on tosi hyviä värejä, muutama vaaleampi sävy on huono pysyvyydeltään ja haisee voimakkaalle.

Diorilla oli ihania ruusun tuoksuisia lakkoja jonain vuonna ja ne pysyivät kuin tauti, saakohan niitä enää?

Vierailija

Minkä tahansa lakan pysyvyyttä voi parantaa hieman, kun pyyhkii kynnet mahdollisimman asetonipitoisella kynsilakanpoistoaineella tai jopa ihan puhtaalla asetonilla juuri ennen lakkaamista. Rasva lähtee pois kynneltä ja lakka pääsee tarraamaan kynnen pintaan paremmin. Kannattaa myös levittää lakka ennemmin monella ohuella kerroksella ja antaa kuivua välissä, kuin että laittaisi yhden paksun kerroksen. Siten lakan sekaan ei joudu niin paljon ilmaa. 

Päällyslakasta voisi myös olla iloa. Jos käyttää pikakuivuvaa niin sitähän voi lisätä kärkiin muutaman päivän välein, niin se on sitten aina se joka ottaa osumat vastaan.

Aluslakka parantaa joillakuilla myös pysyvyyttä, siihen tarkoitukseen osa on suunniteltukin. Itse käytän lähinnä kynsiä vahvistavaa tai sitten tumman lakan alla estämään kynsien värjääntymistä, aina en viitsi laittaa.

Vierailija

Mavala ja Essie on kestosuosikkeja ja Essiellä on paljon just tollaisia sävyjä mistä sanoit tykkääväsi. Isompi pullokaan ei haittaa jos sävy on semmoinen että sitä oikeesti tulee käytettyä. Myös Max Factorin lakat yllätti! Kestää hyvin ainakin omassa käytössäni ja pinta on sen verran kiiltävä että ei ole maailmanloppu jos ei ehdi/viitsi laittaa päällyslakkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat