Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirapuistoissa vallitsee viidakon laki

Vierailija

Monet isompien koirien omistajat suhtautuvat välinpitämättömästi muihin, näin uutisten mukaan.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/329799-raatelutapaukset-karkott...

Onko kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

No huh, onpa todella vastuutonta ja vastenmielistä toimintaa. Ennen kävin koirapuistoissa, vuosia sitten silloisen koirani kanssa, joka tuli toimeen kaikkien kanssa, eikä silloin ainakaan vielä ollut touhu tuollaista. Nyt minulla on isohko uroskoira, joka ei tule toimeen kaikkien kanssa, joten olen automaattisesti katsonut,ettei koirapuisto ole meidän paikka. Koirapuiston tulisi olla kaikille mukava paikka. Jos joku koira ei pidä toisista, nii puistoilu on stressaavaa Myös sille vihaiselle koiralle. Järki käteen taas koiranomistajat!

Vierailija

Minä en koskaan mene koirapuistoihin, paitsi jos puisto on tyhjä. Yleensähän aikuiselle koiralle vieraiden laumojen edustajien kohtaaminen on stressitilanne, ja johtaa vähintään eleillä hierarkioiden ja pomouden selvittelyyn. Koirani kun ovat terrierejä, niin jos toinenkaan ei näytä alemmuutta viestiviä eleitä, niin äkkiä siitä seuraa myös tappelu. 

Ja mitä iloa niille koirille sitten olisi puistosta? Ei niitä kiinnosta vieraat koirat, eivätkä ne aikuisena muutenkaan välitä leikkiä. Niiden ilo on päivittäin kulkea vapaana metsässä, haistella eläinten jälkiä. Asun Helsingissä, mutta täälläkin se on mahdollista useimmissa paikoissa, meilläpäin hyvinkin kun Viikissä asun. Ei mikään puistoaitaus mitenkään koirille korvaa kunnon ulkoilua maastossa, eikä aikuinen koira ole sillä tavalla sosiaalinen eläin kuin moni ihminen ajattelee: ne on sosiaaalisia laumansa sisällä, mutta ulkoiset laumat on tavallaan aina uhka ja stressi. Varsinkin jos suljetaan pienen aidatun alueen sisälle niiden vieraiden laumojen edustajien kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat