Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveelliset elämäntavat?Kuka oikeasti elää terveellisesti?

Vierailija
23.10.2015 |

Paljon on puhetta terveellisistä elämäntavoista!Itse tunnen eläväni terveellisesti;syödään tavallista kotiruokaa..salaatteja myös ja paljon hedelmiä.Juon joskus pari lasillista viiniä..flunssan aikana saatoin ottaa snapsit rommia joka päivä..ihan oikeasti!En harrasta liikuntaa sen ihmeemmin,ulkoilen lasten kanssa ja käydään koiran kanssa mettässä sen verran että kerätään sieniä ja marjoja.Pihassa haravoin ja siivoilen sen verran että hengästyn päivittäin.Sisällä imuroin joka päivä noin tunnin ajan ja siinä saan liikuntaa.Tupakkaa poltan puoli askia päivässä.

Miellän eläväni normaalia ja kohtuu terveellistä elämää..terveellistä ruokaa ja arki liikuntaa sopivasti.Ratsastan viikoittain.Olen normaalipainoinen ja lihaksikas.Kuitenkin lääkärit ovat sitä mieltä että olen huonokuntoinen ja elän epäterveellisesti..

Onko muut jotain yli-ihmisiä vai elänkö jossain kuplassa kun kuvittelen eläväni ihan tavallista elämää?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on epäterveellistä, samoin väheinen liikunta. Ruokavalio on lääkärin mielestä terveellinen, jos siihen kuuluu: kalaa, kanaa, lihaa kohtuudella, rasvattomat maitotuotteet, rypsiöljy, 60% margariinin leivälle, kaviksia, hedelmiä, ruisleipää, perunaa, täysjyväpastaa, kaurapuuroa. Nämä ainakin. Herkkuja voi syödä kohtuudella ja samoin alkoholia kohtuudella.

Niin, lääkärin mielestä terveellistä :) Eihän lääkäreillä ole edes ravintokoulutusta.

Oikeesti toi yllämainittu ei ole terveellistä ravintoa.

No tuo yllämainittu on kyllä just sitä, mitä ravitsemustieteilijätkin suosittelee. Sulla on ilmeisesti parempaa tietoa?

Ravitsemustieteilijä???

Ravitsemustieteilijä = ravitsemustieteen tutkija. Ravitsemusterapeutti = Valviran laillistama, yliopistokoulutuksen saanut henkilö, jolla on takanaan 300 opintopisteen laajuinen tutkinto terveystieteistä. Ravintoterapeutti = kuka tahansa voi kutsua itseään ravintoterapeutiksi.

Kannattaa olla tarkkana näissä!

Vierailija
62/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravitsemustieteen opiskelija ja tietooni perustuen voin sanoa, että älkää vältelkö hiilihydraatteja! Peruna, pasta ja leipä ovat loistavia ravinnonlähteitä, pasta ja leipä etenkin täysjyvävaihtoehtoina. Sen sijaan proteeinia ihmiset Suomessa syövät aivan turhan suuria määriä verrattuna sen tarpeeseen. Omasta mielestäni proteiinirahkat yms. ovat aivan turhia, koska päivittäinen proteiinintarve tulee kyllä kaikilla täyteen aivan normaalista ruuasta (kasvikunnan tuotteet, liha, kala, kana). Useat jogurtit ja rahkat sisältävät myös lisättyä sokeria. Prosessoitu sokeri on luultavasti kaikista pahinta, mitä ihminen voi laittaa suuhunsa. Hyvänä lisänä tulevat tyydyttyneet rasvat ja sen jälkeen eläinperäiset tuotteet. 

Olen itse vegaani pitkälti eettisistä- , mutta myös ravitsemuksellisista syistä. Eläinperäisissä tuotteissa ei B12 lisäksi ole mitään mitä ei kasvikunnan tuotteista saisi. B12-vitamiinin tarve on myöskin hyvin vähäinen. Ihminen pärjää (ilman oireita) kokonaan ilman sitä n. 2-3-vuotta. Kohtuullisessa eläinperäisten tuotteiden käytössä ei ole mitään vikaa (ravitsemuksen näkökulmasta katsottuna), mutta suosittelen silti mahdollisimman kasvipainotteista ruokavaliota.

Olen itse saanut uskomattomia tuloksia vegaani-ruokavalioon siirtymisen myötä (lihan ja maitotuotteiden lisäksi en syö lähes ollenkaan prosessoitua sokeria). Kaikki ruoka-aine allergiani ovat kadonneet, olen laihtunut 6kg, vaikka olen syönyt huomattavasti suurempia määriä ruokaa, 2000-3000 kaloria päivässä (n. 90% hiilareita) Lihakseni ovat erottuvammat, olo on energisempi ja jaksan jopa herätä aikaisina aamuina virkeänä, kaikki entiset suonenvedot ja päänsäryt ovat poissa kuin ihmeenkaupalla ja lisäksi minun ei tee enää ollenkaan mieli herkkuja! Olen entinen suklaa ja jäätelö-addikti, mutta nykyisin en kykene niitä enää syömään. Näiden lisäksi ruuansulatukseni toimii täysin moitteettomasti , iho on kirkastunut selkeästi ja hiukseni kasvavat nopeammin ja tuntuvat vahvemmilta. Lisäksi mieli on kirkkaampi ja kykenen tehokkaampaan ajatus-työskentelyyn. Jopa fyysinen suorituskyky on parantunut. 

Hyvä olo ja terveelliset elämäntavat tuntuvat ja näkyvät siis koko kehossa! Suosittelen ap:lle tupakanpolton lopettamista, kasvispainotteista ruokavaliota sekä aktiivista elämäntyyliä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä että olen mielestäni hyvässä kunnossa.Hiukset on elinvoimaiset,iho ei ikinä ole ollut kummoinen aknen takia.terveet valkoiset hampaat ja muutoin olen terveen ja elinvoimaisen oloinen..ainoa mistä lääkärit ovat jankuttaneet on painoni..painan 65 kiloa ja olen 158 pitkä..mutta olen todella jäntevä..ja muodokas..se on syy epäillä terveyttäni ja ilmeisesti ihoni mikä ei ole koskaan täysin siistin näköinen akne arpien takia.

Muutoin tunnen olevani 30 vuotiaana kuin pikkutyttö..

Vierailija
64/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja sokeria meillä ei turhaan syödä..karamellin napostelua en käsitä lainkaan..sitähän terveysintoilijat harrastavat surutta!Mutta..paheiden määrä on vakio!

Vierailija
65/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä että olen mielestäni hyvässä kunnossa.Hiukset on elinvoimaiset,iho ei ikinä ole ollut kummoinen aknen takia.terveet valkoiset hampaat ja muutoin olen terveen ja elinvoimaisen oloinen..ainoa mistä lääkärit ovat jankuttaneet on painoni..painan 65 kiloa ja olen 158 pitkä..mutta olen todella jäntevä..ja muodokas..se on syy epäillä terveyttäni ja ilmeisesti ihoni mikä ei ole koskaan täysin siistin näköinen akne arpien takia.

Muutoin tunnen olevani 30 vuotiaana kuin pikkutyttö..

Tunnet olevasi, koska sulla ei ole mitään vertailukohdetta, miten paremmin voisi olla. Oletko käynyt kuntotestissä ja kehonmittauksessa? Siitähän jo selviäisi paljon. Vai uskallatko?

Vierailija
66/66 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun hyväkuntoinen ap kävelee peräti 4 kilometriä päivässä ja hengästyy haravoidessa :D tupakoinnin vielä. Olen satavarma että terveellinen ruokavaliokin tarkoittaa ap:lle beigeä ravintomallia nugetteineen, lihoineen, perunoineen ja ruskeine kastikkeineen. No, onhan pizzakilpailussa kasvis Amerikassa.