Toimiiko melatoniini?

Vierailija

Saako sillä hyvät unet?

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla toimii. Harmittaa, että turhaan pari vuotta kärsin nukahtamisvaikeuksista ennen kokeilua. Helpottaa siis nukahtamista. Otetaan 1-2 tuntia ennen toivottua nukahtamisaikaa. Kokeilemani tuotteen vahvuus 1,5 mg. 

Vierailija

Toimii, kun ottaa säännöllisesti samaan aikaan joka päivä riittävän annoksen. Mulle neurologi määräsi 6 mg, otan sen joka ilta klo 21 ja yleensä 22.30 mennessä nukun. 

Vierailija

Toimii se. Aiheuttaa mulle tosin kamalan elävän tuntuisia unia/painajaisia ja välillä päänsärkyä, mutta parempi sekin kuin valvoa aamuyöhön asti. 

Vierailija

Entä auttaako melatoniini, jos nukahtaminen on helppoa mutta ongelmana on heräily aamuyöllä? Tai onko tähän jokin muu lääke?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entä auttaako melatoniini, jos nukahtaminen on helppoa mutta ongelmana on heräily aamuyöllä? Tai onko tähän jokin muu lääke?

Reseptillä on saatavana Circadin-tabletteja joiden pitäisi auttaa tuohon heräilyyn. Ovat siis myös melatoniinia, mutta pitkävaikutteista. 

Vierailija

Auttaa nukahtamaan, mutta saan aina painajaisia, joten en usein käytä. Voi toimia minulla myös placebona, koska usein alkaa heti väsyttämään vaikka 30-60min ennen nukkumaanmenoa pitäisi ottaa.

Kävelevä zombie

Melatoniini on enemmänkin nukahtamislääke. Itsellä ei nukahtamisen kanssa ongelmia, mutta heräilen tunnin välein ja 4 jälkeen en tahdo saada enää unta vaikka kuinka väsyttäs. Unilääke on taas parempi siihen hommaan. Tosin niistä saa pökkelö olon seuraavaksi päiväksi, mutta pökkelö olo sitä on kun valvoo kuukausitolkullakin, että kumpi sitten parempi, en ole vielä keksinyt.

Vierailija

3mg on reseptillä ja otan kaksi niitä joka ilta. Pitää muistaa mennä hyvin pian nukkumaan sen jälkeen koska vaikutus häviää muutamassa tunnissa. Sitten nukkuminen on sellaista horrosta. Positiivisena asiana herää myös helpommin kun on ottanut melatoniinia edellisenä iltana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat