Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monelta lapsilisä tulee tilille?

Vierailija
22.10.2015 |

Niin kauhee tupakanhimo, että heti ryntään kyllä paikalliselle huoltoasemalle. Tilillä ei nyt siis ole tätä kuusieuroista ja en nyt jaksa/halua lainatakaan. 

Tuleeko siis jo puolenyön aikaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy lapsilisä tilillä möllöttävän.

Vierailija
22/27 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kun en tiedä tarkalleen veronmaksajien määrää, mutta aika monelta se tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kellonaikaa tiedä milloin lapsilisä tilille kolahtaa mutta kyllä meilläkin on odoteltu lapsilisää hartaudella. Olen yh-opiskelija ja lapset on niin pieniä että töissä ei voi käydä. Tässä kuussa on uponnut paljon rahaa kolmen lapsen talvivaatehankintoihin joten rahat olivat koko kuun tiukalla. Itse en tupakoi mutta tunnen monia jotka tupakoivat.

Kyllä he ostavat tupakkaa lapsilisästäkin mutta se korvaantuu sitten muualta. Ihminen jolla on pienet tulot ei voi lajitella rahan käyttökohteita sen mukaan millä korvamerkillä raha on tilille kilahtanut vaan sen mukaan milloin raha tulee.

Itse ostin esimerkiksi kaikki lasten vaatteet niin että niihin upposivat kaikki opintotuet ja osa toimeentulotuestakin. Lopuilla on ostettu ruokaa, hygieniatuotteita, bussilippu jotta pääsee kouluun sekä maksettu puhelinlaskut sekä koulun kannalta välttämätön tietokoneen ohjelmistopaketin kuukausimaksu. Lapsilisästä ostan itselleni lämpimämmät kengät sekä koululaukun kun edellinen hajosi käsiin. Mutta se kai tekee minusta huonon äidin...?

Vierailija
24/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei näy tilil lapsilisä😨

Vierailija
25/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassa perheessä kaikki muu raha menee lapseen ja lapsilisästä voi ostaa itselleen jotain joskus. Näin ainakin meillä.

Vierailija
26/27 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä saisi maksaa kpää-veroa, läpäistessään edes-normaalilla-tavalla-sovinnollinen-ja-empaattinen-tai-muutoin-soveltuva -aivokemiakokeen, joka voitaisiin suorittaa vaikkapa psykologisena soveltuvuushaastatteluna, ko. veroa ei tarvitsisi maksaa. Näistä veroista - kun niitä melko paljon kertyisi - maksettaisiin kaikille äideille "Anteeksi yhteiskunnan puolesta" -tukea, jolla voisi ostaa muutaman askin lisää tai laittaa sen siihen paheeseen/hyveeseen, mihin kukakin lystää. Tällaisen etuuden ja tunnustuksen antamisen jälkeen jaksaisi ehkä vähän useammin, pidempään ja paremmin katsella niitä lukemattomia taukkeja, joita pöllähtää vastaan joka nurkan takaa.

Vierailija
27/27 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla tililläni ne ovat aina olleet viimeistään puoli yksi. Pankkina OP.

Puolenyön jälkeen tosiaan ainakin Kelan maksama työttömyyskorvaus on Osuuspankin tilillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän