Voinko luottaa omaan fiilikseeni laihduttamisessa?

Vierailija

Pituutta on siis about 167, ja syksyn alussa lähtöpaino oli 80. Nyt on tippunut aika hyvin ihan vettä juomalla ja annoskokoja vahtimalla, mutta en tiedä kiloja, kun en omista toimivaa vaakaa, enkä ole jaksanut ostaa uutta. Alan olla jo aika tyytyväinen, kun paidat istuu paremmin yms., mutta ajattelin, että vähän olisi vielä varaa tiputtaa, kun kuitenkin istuessa jää vielä hieman vatsamakkaraa housujen vyötärön päälle. Tänään kuitenkin työkaveri kommentoi, että minun pitäisi hillitä, kun "sulla menee jo ihan posket lommolle". Järkytyin, kun en ole itse moista huomannut, eikä minulla tosiaan esim. näy kylkiluut yhtään kun peilistä katsoo, ei edes vaikka vetäisi vatsaa sisään. Kyseinen työkaveri on kuitenkin tosi hyvä tyyppi, ja itsekin aika hoikka, joten ei varmasti ole mitään kateuttakaan... Voinko luottaa omaan fiilikseeni tässä, kun en edes ole millään kielto-dietillä, vaan ihan vaan syön pienempiä annoksia ja juon enemmän vettä kuin ennen, vai onko tässä nyt riski, että kehitän hyvin lähteneen alun seurauksena jotain syömishäiriötä?

Kommentit (10)

Vierailija

Voi olla kateutta jos näkee miten paljon kauniimmaksi tulet muuttumaan kun laihdut hoikaksi.

Ja aina luotetaan eniten itseensä. Olet terve eikä syömishäiriöitä noin vain hankita.

Vierailija

Juu omaan fiilikseen! Sillon kun mä laihdutin niin kaikilta tuli tollasia kommentteja, vaikka lopetinkin laihdutuksen kun bmi noin 23 eli täysin normaali! Jotai sellasta kehum ja kateuden sekaista nuo kommentit.

Vierailija

Totta kai voit luottaa fiilikseesi. Jos sulle kuitenkin edelleen käy vanhat vaatteet, niin et ole vielä liikaa laihtunut. Kun minä laihduin 15 kiloa, niin mulla meni kyllä koko vaatekaappi uusiksi.

Kyllä se työkaveri voi hyvinkin olla kateellinen, vaikka on hoikka. Hän on saanut olla se upea ja mukava, nyt pelkää, että samalle reviirille tulee kilpailija. Sitten kun vanhat mummelit alkaa huolestuneena kyselemään, että syötkö riittävästi tai onko sulla jokin sairaus, ja kun kuulet sen useammasta suusta, niin sitten voit miettiä uudelleen, että onhan syöminen edelleen terveellä asenteella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen muutaman kilon laihdutus tarkoita syömishäiriötä eikä edes sen riskiä.

Minusta on halveeraavaa olettaa kaikki laihduttavat olevan järisyttävässä syömishäiriöiden riskiryhmässä. Suuri osa laihduttaa - vain pieni osa sairastuu. Siihen tarvitaan nyt muutakin kuin pelkkää laihduttamista.

Samanaikaisesti kukaan ei ajattele, että paljon lihoneella olisi syömishäiriö vaikka tätä tulisi yhtälailla kummastella... Ja arvioida.

Vierailija

Kuulostaa, että voit luottaa omiin fiiliksiisi. Ehkä sinäkin vain olet sitä sorttia, jolta läski lähtee ensimmäisenä poskista, joten työkaverisi on kiinnittänyt asiaan huomiota. (Sinäkin = minä olen kanssa, olen reippaasti ylipainoinen lommoposki.)

Vierailija

Voithan käydä punnitsemassa itsesi vaikka kuukauden välein. Mä en luota omaan fiilikseeni koska luulen aina laihtuneeni enemmän kuin olen. Joskus olen jopa lihonut.

Vierailija

Kiitos paljon kommenteista! Sain teiltä itsevarmuutta. Ja hyvä muistutus muuten nuo vaatekoot: kyllähän mulle vanhat paidat ja housut menee edelleen, vaikka vähän on jo saanut vyötärön naruja opetella käyttämään (ennen ne oli koristeena, kun makkarat piti pöksyt ylhäällä. :'D). Jatkan siis näin, kun itsestä tuntuu hyvältä. :) -ap.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat