Missä vaiheessa moraalisesti oikein laittaa deitti-ilmoitus?

Vierailija

On jo pitkään näyttänyt siltä, että olemme päätymässä avioeroon. Olemme puhuneet siitä monta kertaa ja olemme asuneet erillämme jo yli vuoden. Mies ei kuitenkaan ole vielä halunnut allekirjoittaa erohakemusta. Olen kolmenkympin puolivälissä oleva nainen ja biologinen kello tikittää. Haaveissa olisi vielä saada lapsia, mutta vain, jos löydän hyvän isäehdokkaan. Olisiko moraalisesti väärin laittaa deitti-ilmoitus jo nyt? Olen hitaasti lämpiävä, enkä ihastu helposti. Avioliitto on ollut henkisesti todella rankka ja olen terapian tarpeessa. Tarvitsen toipumisaikaa erosta ennen kuin voin ajatellakaan uutta suhdetta vakavasti. Mistään irtosuhteista tai pelkästä seksistä en ole innostunut. Vaikka laittaisin deitti-ilmoituksen, en usko, että ainakaan puoleen vuoteen tapahtuisi yhtään mitään. Kokemuksesta tiedän, että voisi mennä pitkäkin aika pelkkään kirjoitteluun ja treffeillä käymiseen. Voisi mennä useampikin vuosi, että ketään potentiaalista tulisi vastaan. 

Kommentit (8)

Vierailija

Jos siitä biologisesta kellosta olet huolissasi, tai siitä että sinulla vielä olisi aikaa löytää kumppani jonka saattaisit kelpuuttaakin (vanhemmuuden kannalta) niin se biologinen kello ei paljoa sinun entisen puolisosi hyvää yhteisymmärrystä odottele.

Kannattaa siis toimia eikä odotella sitä allekirjoitusta.

Vierailija

Oletteko sitä mieltä? :)

Vaikuttaako asiaan se, että saan tällä hetkellä pientä taloudellista tukea mieheltä, kun en saa rahaa mistään muualta? Olen tavallaan kiitollisuudenvelassa. Olisiko törkeä temppu nyt laittaa deitti-ilmoitus?

Vierailija

Olen hieman eri mieltä. Oletko kokonaan päässyt edes aloittamaan eroprosessista toipumista, kun avioeropapereita ei ole kirjoitettu? Ja sanot itse että ero on ollut rankka. Kannattaako tähän nyt edes ketään uutta katsella? Moni aina sanoo tuota että tuskinpa heti löytyy ja varmasti menee aikaa yms, mutta yllättävän nopeaa se kiinnostava mies voikin löytyä ja silloin on ikävää exäsi ja sen uuden kannalta jos vaikkapa harkinta-aika on vielä käynnissä... Moni mies ei välttämättä halua edes lähtä siihen mukaan ja toisaalta sekavat tunteesi voivat sekoittaa koko sopan. Eli laita ensin nykyinen suhteesi päätökseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat