Haaveissa Kanariandoggi
Heippa, olin hommassa ensimmäistä koiraa. Minua kiinnostaisi kovasti Kanariandoggi. Asumme miehen ja puoli vuotiaan lapsen kanssa kerrostalossa. Millainen tuo koira on luonteeltaan ja kuinka helppo tuo rotu on? Olen kuullut et ne on järjettömän söpöjä pentuna, siksi sellaisen haluaisin. Tämä olisi ensimmäinen koira minulle. Voiko joku kertoa hintoja?kokemuksia? T.20 vuotias nuori
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ostat nyt sen koirasi ja pidät yöt häkissä. Eli osta pentuaitaus tai häkki, näin koirasi ei opi "pahoille tavoille". Myös jos lähdet kotoa niin jätä vaikka tv päälle että koira voi olla rauhassa kun on ääntä talossa. Mekin hommattiin mieheni kanssa tosin amstaffi eikä meillä mitään kokemusta ollut koirista. Kaikki oppii aikanaan koiransa kouluttamaan vaikka täällä muuta väitetäänkin.
Tiedätkö "pikkasen" eri sarjassa mennään amstaffin ja tällaisen presan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ostat nyt sen koirasi ja pidät yöt häkissä. Eli osta pentuaitaus tai häkki, näin koirasi ei opi "pahoille tavoille". Myös jos lähdet kotoa niin jätä vaikka tv päälle että koira voi olla rauhassa kun on ääntä talossa. Mekin hommattiin mieheni kanssa tosin amstaffi eikä meillä mitään kokemusta ollut koirista. Kaikki oppii aikanaan koiransa kouluttamaan vaikka täällä muuta väitetäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit varmaan antaa perustelujakin? Onhan tuo persa tietysti isompi. Kai.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoistasi. Asiallinen vastaus pitkiin aikoihin! Ehkä mä päädyn siihen Kanariandoggiin kuitenkin vaikka hetki sitten mietin ihan toista. Eli hommaan häkin johon laitan koiran jos en tule toimeen sen kanssa. Ap.
No amsu on seurakoira, vaikka toki haastava sellainen. Presa erittäin kova työkoira, jolta mm puuttuu varoittavat eleet ennen hyökkäystä ja jonka taistelutahto on ihan eri luokkaa kuin amsulla. Ja joka tarvitsee sen alueen jota vartioida, jotta voi hyvin kun taas amsu sopii kerrostaloon. Vähän kuin suosittelisi Venäjältä otettua kaukkaria kerrostaloyksiöön.
Ja ei, kaikki eivät todella opi niitä vaativia koiriaan kouluttamaan. Niitä viedään pahimmillaan korttelin ympäri keskellä yötä ja muuten säilytetään häkissä kun ei pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö "pikkasen" eri sarjassa mennään amstaffin ja tällaisen presan kanssa?voit varmaan antaa perustelujakin? Onhan tuo persa tietysti isompi. Kai.
Joo kyllä on isompi ja luonteeltaan PALJON kovapäisempi ja aggressiivisempi. Amstaffeilla harvoin on mitään kunnollista vartiointitaipumusta, mutta presalla on vahva. Amstaffi on luonteeltaan ihmisrakas oikein koulutettuna, vaikka saattaa olla aggressiota toisia koiria kohtaan. Presa taas on epäluuloinen vieraita kohtaan ja yleensä todella aggressiivinen toisia koiria (varsinkin samaa sukupuolta) kohtaan. Presa on itsenäinen, amstaffi ei juurikaan, vaan tarvitsee ihmisiä ympärilleen.
Provohan tämä mutta vastaan silti: Vastuullinen kasvattaja ei ikinä myy kanariandoggia kerrostaloon. Noista puskakasvateista taas ei ikinä tiedä millaisia nuppi/aggressio-ongelmia ilmenee, terveydestä puhumattakaan.
Itseltäni löytyy paperillinen amerikanpitbullterrieri kerrostalosta mutta kanariandoggia en ikinä harkitsisi ellei olisi maatilaa kaukana ihmisasutuksesta.
Jos ap ei ole provo niin koirallansa tulee olemaan todella kurja elämä häkkikoirana. Parhaimmassa tapauksessa siis, huonoimmassa tapauksessa koira päätty parin raateluhyökkäyksen jälkeen piikille.
Vierailija kirjoitti:
Eli kuulostaa siltä, että koira sopisi meille mainiosti :) suojelu viettiä siltä koiralta haluankin... Olen liian heivöröinen ja jos joku hyökkäsi minun tai lapseni kimppuun oltaisiin turvassa molemmat.
Luultavasti ennemmin hyökkää sun ja/tai lapses kimppuun. Ei TODELLAKAAN ensimmäiseksi koiraksi, eikä kerrostaloon. Ja järkiään kaikki koirat on pentuna söpöjä.
Kai tiesit, ettet voi laillisesti häkittää koiraa. Ja vaikka siitä huolimatta häkität, sen pää menee ihan hajalle häkissä ja ekana tulilinjalla olette te.
Kuka ihminen haluaa laittaa terveen eläimen häkkiin? Kokeile ensin viikko tai pari itselläsi häkkielämää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihminen haluaa laittaa terveen eläimen häkkiin? Kokeile ensin viikko tai pari itselläsi häkkielämää.
Ajattelin, että jos en pärjää sen kanssa niin se voisi olla siellä sitten. Eikä se sitten minua pure. Voin toki hommata kuonopannan.
Mitäs jos nyt vaan hankkisit aivot itsellesi ja vähän vaikka harjoittelisit niiden käyttöä! Alkaisi sinunkin aivotoimintasi hiukan toimimaan eri tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että jos en pärjää sen kanssa niin se voisi olla siellä sitten. Eikä se sitten minua pure. Voin toki hommata kuonopannan.
Onko se häkki teleportti jonnekin muualle vai ajattelitko pitää koiran siinä kunnes kuolee? Vai luuletko häkin lisäävän yhteistyöhalua? Itse asiassa sen häkin pitäisi olla tosi jyty tai tuo halutessaan tulee siitä kyllä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se häkki teleportti jonnekin muualle vai ajattelitko pitää koiran siinä kunnes kuolee? Vai luuletko häkin lisäävän yhteistyöhalua? Itse asiassa sen häkin pitäisi olla tosi jyty tai tuo halutessaan tulee siitä kyllä ulos.
Eikä tule kun komennan sitä!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos nyt vaan hankkisit aivot itsellesi ja vähän vaikka harjoittelisit niiden käyttöä! Alkaisi sinunkin aivotoimintasi hiukan toimimaan eri tavalla!
Minulla on jo aivot. En tarvitse uusia kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo aivot. En tarvitse uusia kiitos vaan.
Käytä niitä sitten!
Ei tuollaisia ap:n kaltaisia tonttuja voi oikeasti olla olemassa, eihän? Toivottavasti tää on provo, ei noissa jutuissa ole järjen hiventäkään.
Toivottavasti se sama perhe, joka tatskaa vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia ap:n kaltaisia tonttuja voi oikeasti olla olemassa, eihän? Toivottavasti tää on provo, ei noissa jutuissa ole järjen hiventäkään.
Tämä ei ole Porvoosta.