Vuoden lyhennysvapaa vai säästöt käyttöön?

Vierailija

Mies jää ehkä työttömäksi. Tulot laskisi juuri lainanlyhennyksen verran. Kummin kannattaisi tehdä, anoa vuoden lyhennysvapasta lainaan vai alka syödä säästöjä jotka riittäisi noin vuodeksi?
Mies voi työllidtyä nopeastikin uudestaan tai sitten voi mennä vuosia, ei voi tietää. Mulla on toistaiseksi töitä mut koskaan ei voi huomisesta olla varma.

Kommentit (7)

Vierailija

Ehkä lyhennysvapaata jos sen saa lainan ehtoja huonontamatta. Jos mies ei saakaan heti töitä tai jotain muuta käy niin lyhennysvapaan saaminen voi olla hankalampaa kun kaikki säästöt on syöty. Nyt jos käytätte lyhennysvapaat niin teillä on kumminkin vielä ne säästöt.

Vierailija

Ehkä on kolmaskin vaihtiehto, lainan uudelleenjärjestely nii, että lyhennyserä pienenisi, laina lyhentyisi silti ja säästöihin ei tarvitsisi koskea, jos pystyisi vähentämään kulutustakin, niin tämä voisi onnidtua.

Vierailija

Nyt juuri kannattaa lyhentää lainaa. En ottaisi lyhennysvapaata. Ehdotan samaa kuin edellinen viestittäjä. Pienentäkää lyhennyserää. 

Vierailija

Lainaa on nyt halvempi lyhentää kuin koskaan aiemmin euroaikana. Toisaalta (kaikkien) säästöjen syöminen ei sekään ole hyvä ajatus, pienentäisin lyhennyserää ensisijaisesti, jos mistään muualta ei saa enää järkevästi karsittua - lehtitilaukset, autoilu, (aikuisten) harrastukset, pukeutuminen, kampaajat/parturit jne. 

Vierailija

Minä en käsitä tota ainaista ehdotusta lehtitilauksista säästämistä. Ne on yks hyttysen pieru koko talouden menoissa. Meidän talouteen tulee sanomalehti, Tieteen kuvalehti ja Demi.

Vierailija

Kun mä jäin työttömäksi, sain kuitenkin liitolta rahaa ja mun omat kulut pienenivät tosi paljon.

mietittiin pari kk ja huomattiin ihan yhtä paljon käteen kun ennenkin menojen jälkeen.

Esim ruokamenot meillä tippui kun oli aikaa tehdä ruokaa alusta saakka, mies otti mielellään eväät mukaan kun kotona sai parempaa ruokaa.

ja tehtiin klassiset, lopetettiin ne lehtitilaukset, myytiin ylimääräisiä tavaroita huutiksessa ja torissa.

Meillä pelkästään lainojen uudelleen järjestely maksaa , joten päätimme kokeilla pärjäämmekö ja hyvin pärjättiin.

Vierailija

Oma mies jäi myös työttömäksi alkuvuodesta. Meillä on yhteiset rahat joten siirsin vain lainanlyhennykset menemään mun tililtä. Nyt mies pääsi onneksi taas töihin joten pystyy taas osallistumaan lyhennyksiin ja kun minä tuota jo totuin tekemään niin ollaan miehen rahoilla nyt tehty ylimääräisiä lyhennyksiä jotta laina lyhenee vielä enemmän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat