Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

velkavankeus

epätietoinen

Onko muilla ongelmia raha-asioiden kanssa? Olen ajautumassa tuhoon velkaa on eri pikavippi yms luottoja 25t e. Asuntolainaa päälle mutta sitä ei ole kuin 50t e. Tienaan n 2500e kuussa ja vaimo ei tienaa senttiäkään minun tulojeni takia. Kaikki ylimääräinen raha pakollisten menojen jälkeen menee lainojen maksuun. Velkajärjestelyyn en pääse "värikkään" rahankäyttöni takia. Ulosotto ottaisi vährmmän mitä maksan tällä hetkellä lainoja kuukaudessa pois, joten annanko mennä ulosottoon kaikki?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Hae velkajärjestelyyn. Jos teillä on lapsia, saatte varmasti pitää asuntonne eikä sossu vaadi sen myyntiä. Velkajärjestelyyn pääseminen on siitä kätevää, että kun siihen pääsee, ei tarvitse maksaa läheskään kaikkia velkoja takaisin.

Vierailija

Eihän sinulla ole edes isot tulot. Brutto vai netto 2500€? Vaimo töihin. Yhdistä lainat halpakorkoisemmaksi ja yritä saada elämä hallintaan. Tee nöyränä miehenä paljon kotitöitä, jotta vaimosi ei saisi täyttä slaagia kuullessaan, että olet hankkinut 25 000 €:lla pikavippejä. Tehkää yhdessä suunnitelma, jolla talous saadaan taas tasapainoon. Värikäs rahankäyttö? Rahapeliriippuvuusko? Etsi esim vertaistukiryhmää. Äläkä riistä vaimoltasi toivoa paremmasta. Hän tahtonee taloudellista väljyyttä elämäänsä ei velkaorjuutta ja pakkotyötä, mutta jos hänenkin töihinmeno auttaa pääsemään irti veloista, se voi olla ratkaisu. Huolehdi siitä ettet orjuuta vaimoasi.

hhkkk

Yritä saada pankista uutta lainaa jolla maksat kulutusluotot pois. Sitten lyhennät vain pankille kahta lainaasi. Pankin ehdot on varmasti paremmat.

epätietoinen

Vaimolla ei ole koulutusta niin ei saa edes kelasta rahaa eikä kukaan ota töihin kun ei ole koulutusta. Kelassa sanoi suoraan että miehesi tulot on liian suuret. Niin siis kun puhun palkasta niin tuo on nettopalkka. Brutto huitelee 3500 molemmin puolin kun netto taas 2300-2700e välillä. Ongelmat syntyneet shoppailuaddiktiosta. Pankeista olen kysellyt mutta ilman takaajaa ne ei mulle myönnä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla ei ole koulutusta niin ei saa edes kelasta rahaa eikä kukaan ota töihin kun ei ole koulutusta. Kelassa sanoi suoraan että miehesi tulot on liian suuret. Niin siis kun puhun palkasta niin tuo on nettopalkka. Brutto huitelee 3500 molemmin puolin kun netto taas 2300-2700e välillä. Ongelmat syntyneet shoppailuaddiktiosta. Pankeista olen kysellyt mutta ilman takaajaa ne ei mulle myönnä mitään.

Onko teillä lapsia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten sun tulot voi estää vaimoa saamasta palkkaa????

....tai työmarkkinatukea Kelalta? Enää ei puolison tulot vaikuta tuen saamiseen. Vai onko vaimo kotihoidontuella/lapset yli kolme vuotiaita. Älä  missään nimessä anna talouden kaatua kuitenkin suhteellisen pieniin velkoihin.

epätietoinen

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Ei ole mutta on tulossa. Ja työmarkkinatukea ei voi saada kun ei ole sitä ammatillista koulutusta. En tiedä mistä muualta voisi saada. Kelassa perustelut on nämä.

Vierailija

Eikös työttömyyskorvausta makseta kaikille? Vaimo voi hakea siivoomaan tai tiskariksi. Ei kai niihin koulutusta tarvitse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Buuu...miten olet tuollaisen elätin ottanut? Vaimo koulunpenkille. Kun menee johonkin työvoimakoulutukseen niin saa sen työttömyysturvan ja kulukorvauksen ja tienais edes oman osuutensa ruuasta. Tai sit opiskelemaan muualle (opintoraha+laina).

Alkuperäisen kysymykseen: ei kannata päästää ulosottoon jos voit sen välttää, yritä pitää luottotiedot kunnossa ja katto pään päällä. Jos menee ulosottoon, ulosmittaavat auton ja asunnon tai mitä teillä nyt onkin. Luulisin. Ei ole kokemusta mutta eikö se näin mene.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla ongelmia raha-asioiden kanssa? Olen ajautumassa tuhoon velkaa on eri pikavippi yms luottoja 25t e. Asuntolainaa päälle mutta sitä ei ole kuin 50t e. Tienaan n 2500e kuussa ja vaimo ei tienaa senttiäkään minun tulojeni takia. Kaikki ylimääräinen raha pakollisten menojen jälkeen menee lainojen maksuun. Velkajärjestelyyn en pääse "värikkään" rahankäyttöni takia. Ulosotto ottaisi vährmmän mitä maksan tällä hetkellä lainoja kuukaudessa pois, joten annanko mennä ulosottoon kaikki?

Paljon sun asunnon arvo on? Jos siinä olisi vakuusarvoa 75 000€ niin pankista pitäisi saada sitä vastaan lainaa ja maksaisit kaikki pois. Jos oma pankki ei anna, kannattaa kilpailuttaa muut pankit ja vaihtaa pankkia. Koko hommasta ei tietenkään ole hyötyä jos ette osaa elää tulojen mukaan, eli pitäisi käyttää vain säästössä olevaa rahaa.

Toinen, jos on asunnon vaihdon tarvetta, riippuu vähän missä asutte ja paljon asunnon arvo/ velka. Myytte kämpän ja ostatte uuden ja otatte uuteen kämppään isomman asuntolainan ja maksatte ylimääräiset velat pois, jätätte vain asuntolainaa, näin saatte vähän korkovähennyksiä ja pienemmän lainakoron veloillenne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat