Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako ekaluokkalaisesi jo lukea

Vierailija

Annatteko lukea sanomalehtiä?

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla ei ole lapsia, mutta itse luin jo eskarissa. Luin sanomalehtiä ääneen isoisän kanssa kun harjoittelin, mutta isoisä vähän valkkaili, mistä luin.

Jos lapsi tahtoo lukea sanomalehteä, niin kannattaa valita jokin lapselle sopiva teksti. Esimerkiksi paikallislehdissä on usein juttuja tapahtumista ja se saattaisi olla kivempaa luettava lapselle, kuin sotauutiset jostain maasta. 

Vierailija

on osannut lukea jo puolitoistavuotta. Ei lue sanomalehtiä, koska niitä ei tule. Antaisin kyllä lukea mutta tuskin olisi niistä kovin kiinnostunut.

Vierailija

Mielenkiintoinen täsmennys tämä "Annatteko lukea sanomalehtiä?" - kun luulen, että lapselle paljon pahempi uhka, tai vaara on esimerkiksi tv:sta tunkeva väkivalta ja paikoin minua vähen vanhempaa hämmentävät vanhempien ihmisten "ihmisuhde koukerot." - Niin ja minkäikäisellä on lupa pelata tietokoneella tai minkä ikäisenä saa katsoa yksin nettiä? Tai onko kaikilla ekaluokkalaisilla jo kännkykät. Huokaus. Onneksi oma ala-kouluni on jo takana. - Vaikka hieman kauhistuttaa, että osaanko neuvoa ja ohjeistaa ns. oikein lasta hänen koulun käynnissään, kun kuulun siihen ikäpolveen, joka ei ekalla,eikä kyllä vielä pariin seuraavaankaan vuoteen opetellut koodaamaan ja omassa  nyt pitäsi olla osaava vanhempi, vaikka omassa puhelimessanikin on ohjelmia, joille minun on vaikea keksiä mitään käyttöä. T. Kalkkis, joka pahoittelee lopuksi, että meni vähän ohi aiheen. 

Vierailija

Ei se halua lukea sanomalehtiä, paitsi ehkä sarjakuvia. On lukenut nelivuotiaasta. Isompien lasten (alakoululaisia) annan toki lukea lehtiä, he usein niitä selailevat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen täsmennys tämä "Annatteko lukea sanomalehtiä?" - kun luulen, että lapselle paljon pahempi uhka, tai vaara on esimerkiksi tv:sta tunkeva väkivalta ja paikoin minua vähen vanhempaa hämmentävät vanhempien ihmisten "ihmisuhde koukerot." - Niin ja minkäikäisellä on lupa pelata tietokoneella tai minkä ikäisenä saa katsoa yksin nettiä? Tai onko kaikilla ekaluokkalaisilla jo kännkykät. Huokaus. Onneksi oma ala-kouluni on jo takana. - Vaikka hieman kauhistuttaa, että osaanko neuvoa ja ohjeistaa ns. oikein lasta hänen koulun käynnissään, kun kuulun siihen ikäpolveen, joka ei ekalla,eikä kyllä vielä pariin seuraavaankaan vuoteen opetellut koodaamaan ja omassa  nyt pitäsi olla osaava vanhempi, vaikka omassa puhelimessanikin on ohjelmia, joille minun on vaikea keksiä mitään käyttöä. T. Kalkkis, joka pahoittelee lopuksi, että meni vähän ohi aiheen. 

Tässä on oikeesti kyse vaan lukemisesta, varsinkin sanomalehdistä. Kyse ei ole peleistä tms. niitä varten on omat keskustelut. Sen takia tässä ei niistä kysellä, tai niistä vastailla. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat