Onko outoa, jos nainen menee yksin baariin lasilliselle?

Vierailija

Työreissu pääkaupunkiseudulle ja ajattelin käydä jossain juomassa  lasillisen. Onko huono ajatus? Ei ole tuttavat vapaalla tuohon ajankohtaan, joten ihan yksin on ajatus lähteä liikenteeseen.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

No ei todellakaan. Täysin arkea täällä Helsingissä. Minä olen käynyt yksin lukemattomat kerrat juomassa jopa perskännit, eikä siinäkään ole mitään outoa täälläpäin.

Vierailija

Ei mitään omituista. Itse teen silloin tällöin näin. Usein lukaisen samalla päivän iltalööpin, kun ne ovat monessa paikassa asiakkaille luettavissa ilmaiseksi. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisten pitäisi poistua kotoa vain saattajan kanssa.

Minustakin tämä aloitus helsinkiläiseni tuntuisi jopa koomiselta, ellen olisi joutunut työn puolesta reissaamaan Suomessa, ja tajuamaan ns. kantapään kautta että kaikkialla muualla naisen yksin baarissa käyminen ei ole tavallista. Sellaista tekee lähinnä alkoholisoituneet pubiruusut. Kyllä meinaan päät kääntyy monessakin paikassa jos baariin yksin kävelee ja tilaa vaikka kaljan, ja näyttää ihan siistiltä naiselta joka ei ole alkkis...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tämä aloitus helsinkiläiseni tuntuisi jopa koomiselta, ellen olisi joutunut työn puolesta reissaamaan Suomessa, ja tajuamaan ns. kantapään kautta että kaikkialla muualla naisen yksin baarissa käyminen ei ole tavallista. Sellaista tekee lähinnä alkoholisoituneet pubiruusut. Kyllä meinaan päät kääntyy monessakin paikassa jos baariin yksin kävelee ja tilaa vaikka kaljan, ja näyttää ihan siistiltä naiselta joka ei ole alkkis...

Kuulostaa tosi ahdistavalta.

Olen vilpittämästi iloinen, ettei minun tarvitse enää koskaan asua suomalaisilla pikkupaikkakunnilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan missä muualla. Entisessä kotikaupungissani Kaakkois-Suomessa voisin hyvinkin käydä yksin drinksulla, samoin opiskelukaupungissani Tampereella, mutta voin hyvin kuvitella, miten äärikonservatiivisella Pohjanmaalla saisi hyvin äkkiä hutsun maineen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vilpittämästi iloinen, ettei minun tarvitse enää koskaan asua suomalaisilla pikkupaikkakunnilla.

Näillä samoilla paikkakunnilla on usein myös muutenkin konservatiivisempi meininki. Kun juttelin kokemuksestani erään kanssa,  joka kotoisin sellaisesta pikkukaupungista, niin kuulemma heilläpäin muutenkaan muut kuin nuoret ei oikein käy baareissa, ei siis "kunnon ihmiset". Miehet saa kyllä vapaasti käydä, mutta siitäkin saa viinaan menevän maineen, joka tosin ei ole miehelle niin kovin paha, mutta naiselle on. Lisäksi oudoksuvat muitakin ei-perinteisiä elämänvalintoja kuten naimattomuutta ja lapsettomuutta aikuisella iällä, varsinkin naiselta. Minä tukahtuisin tuollaisessa ympäristössä :-\

nähtyäkuultua

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä samoilla paikkakunnilla on usein myös muutenkin konservatiivisempi meininki. Kun juttelin kokemuksestani erään kanssa,  joka kotoisin sellaisesta pikkukaupungista, niin kuulemma heilläpäin muutenkaan muut kuin nuoret ei oikein käy baareissa, ei siis "kunnon ihmiset". Miehet saa kyllä vapaasti käydä, mutta siitäkin saa viinaan menevän maineen, joka tosin ei ole miehelle niin kovin paha, mutta naiselle on. Lisäksi oudoksuvat muitakin ei-perinteisiä elämänvalintoja kuten naimattomuutta ja lapsettomuutta aikuisella iällä, varsinkin naiselta. Minä tukahtuisin tuollaisessa ympäristössä :-\

Vai niin, että tukahtuisit. Mitäköhän nuoriso Helsingissä? On kova peli kuin kalihfortiassa ikään. Kaatukoon ken kaatuu ja pelastukoon ken kykenee. Ei välitä naapuri, kun seinän takana on onneton pikkuperhe ongelmineen. Maalla autetaan  "naapureita" 10 km:n säteellä  monella tavalla. Ollaan kiinnostuneita jokaisen hyvinvoinnista, koska vain näin tulee myös oma nuoriso hoidettua "epämääräiseltä opetukselta". Siellä vanhemmat verkostoituu ja saattelee nuoret turvalliseen elämään ja näin nuorlta poistuu elinikäinen katumus. Monet joutuvat kaupungin kasvatuksessa  myöhemmin suremaan  elämänsä pilaamisen muotoja; huumeet, haureus, abortit ja rikoksien virta. Syyttävät elinikänsä vanhempiaan ja sukuaan, miksi eivät suojelleet onnettomuuksilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, että tukahtuisit. Mitäköhän nuoriso Helsingissä? On kova peli kuin kalihfortiassa ikään. Kaatukoon ken kaatuu ja pelastukoon ken kykenee. Ei välitä naapuri, kun seinän takana on onneton pikkuperhe ongelmineen. Maalla autetaan  "naapureita" 10 km:n säteellä  monella tavalla. Ollaan kiinnostuneita jokaisen hyvinvoinnista, koska vain näin tulee myös oma nuoriso hoidettua "epämääräiseltä opetukselta". Siellä vanhemmat verkostoituu ja saattelee nuoret turvalliseen elämään ja näin nuorlta poistuu elinikäinen katumus. Monet joutuvat kaupungin kasvatuksessa  myöhemmin suremaan  elämänsä pilaamisen muotoja; huumeet, haureus, abortit ja rikoksien virta. Syyttävät elinikänsä vanhempiaan ja sukuaan, miksi eivät suojelleet onnettomuuksilta.

Tässä hyvä esimerkki ihmisestä, jollaisten takia en halua asua maaseudulla.

Milli

Olen asunut niin helsingissä kuin 1500ihmisen kylässä. Ympäri suomea. Idäs lännes eteläs ja pohjoses. Ja ain käyny yksin yhdel/monel. Enkä o ikin edes ajatellu et se olis jotenkin outoa. Et taitaa rajat olla omien korvien välis. Totta on et pikku kyläl vieraat ihmiset tulee helpommin heittää juttus kun yksin istuu. Isommas kaupungis saa olla rauhas. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut niin helsingissä kuin 1500ihmisen kylässä. Ympäri suomea. Idäs lännes eteläs ja pohjoses. Ja ain käyny yksin yhdel/monel. Enkä o ikin edes ajatellu et se olis jotenkin outoa. Et taitaa rajat olla omien korvien välis. Totta on et pikku kyläl vieraat ihmiset tulee helpommin heittää juttus kun yksin istuu. Isommas kaupungis saa olla rauhas. 

Mulle ainakin tultiin pienellä paikkakunnalla tosiaan juttua heittämään, nimittäin känniset tulivat pokaamaan puoliväkisin. Asenteella, että kun tuo nainen nyt yksin täällä baarissa on, niin lienee semmoinen nainen joka ensin juo kännit ja sitten lähtenee petiin jonkun kanssa. Rauhassa ei saanut oikein millään istua ja olla. Asiaa ei auttanut että olin 25-vuotias, vaalea ja isotissinen, kun muutin yksikseni sinne paikkakunnalle... Muutenkin siellä ainoassa baarissa useimmat muut asiakkaat oli 40-70 v miehiä + pari pitkälle alkoholisoitunutta naista jotka pyöri porukassa. Ei niin kauheasti huvittanut käydä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat