Minkälaisia nuo seurakuntien sinkkuillat on

Vierailija

Käykö niissä se normaali väki joka ei viihdy baarissa vai onko selkeästi uskishommia? t. epätoivoinen jo

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

En osaa sanoa kun en ole itse niissä käynyt mutta luulisin että siellä on sekä uskovaisia että heitä jotka haluavat löytää ihmisen muualta kuin baarista, on sitten uskossa tai ei.

mene rohkeasti kokeilemaan, luulisin että heterogeeninen "ryhmä" siellä on vaikka srk illan järjestääkin. Et varmaan menetä mitään.

Vierailija

Toisaalta onko siellä lihatiskimeno, mutta selvinpäin ja päämääränä ei paneminen vaan häät ensi kesänä? Onko kaiken juttelun takana peittelemätön "mennäänköhän me naimisiin ensi kesänä, ihanaa"?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

no en mä seurakuntien juttuihin menisi jos en itse olisi uskovainen. on niin paljon muitakin paikkoja löytää kumppani.

Ei niitä ole jos ei opiskelijaelämästä aikanaan onnistu löytämään tai sinkkuuntuu sen jälkeen... :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta onko siellä lihatiskimeno, mutta selvinpäin ja päämääränä ei paneminen vaan häät ensi kesänä? Onko kaiken juttelun takana peittelemätön "mennäänköhän me naimisiin ensi kesänä, ihanaa"?

Tuollaisiakin voi mahtua joukkoon mutta eiköhän siellä ole ihan tervepäisiä ihmisiä jotka eivät jokaikistä vastakkaisen sukupuolen edustajaa näe kanssaan alttarilla jos toinen hynyilee ja juttelee.

Sittenhän se selviää kun sinne menee.

Vierailija

Tottakai siellä on pääsääntöisesti Jumalaan uskovia ihmisiä. Jotka kokevat uskon onnellisena asiana elämässään. Siksi sitä uskoa rukoillaan myös toisille. Ja itselle kaiken epäuskon ajatusten keskellä.

Jos jotenkin vihaat kristittyjä, niin älä sitten sinne mene. Mutta kannustaisin menemään avoimin mielin, et siinä mitään menetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiakin voi mahtua joukkoon mutta eiköhän siellä ole ihan tervepäisiä ihmisiä jotka eivät jokaikistä vastakkaisen sukupuolen edustajaa näe kanssaan alttarilla jos toinen hynyilee ja juttelee.

Näin kai, olisi ollut kiva vain kuulla kokemuksia joltakin joka on siellä käynyt. Olisi kertonut millainen kattaus siellä odottaa. Tai onko sielläkin miehiä yhtä suuri enemmistö kuin nettideiteissä.

Vierailija

Tarkoittako ap nyt sinkkujen (pika)deitti-iltaa vai säännölliseen toimintaan kuuluvaa sinkkuiltaa johon kuuluu viikoittainen ilta ja lisäksi eri tapahtumia?

Pikadeiteissä ei taida hengellisyys olla missään roolissa sen kummemmin muuta kuin että srk sen järjestää mutta sinkkuiltoihin tietty kuuluu ainakin jonkunasteinen kristillisyys. Mutta jos ihan evluttiin menet niin ei taida kovin voimakkaasti näkyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no en mä seurakuntien juttuihin menisi jos en itse olisi uskovainen. on niin paljon muitakin paikkoja löytää kumppani.

Ei niitä ole jos ei opiskelijaelämästä aikanaan onnistu löytämään tai sinkkuuntuu sen jälkeen... :(

opiskelija-aikoina on tietty laajempi tarjonta, mutta kyllä niitä paikkoja on senkin jälkeen.

työ, harrastukset, nettipalstat, baarit...ja kannattaa opetella elämään yksinkin, epätoivoisuus karkottaa nopeasti kaikki ehdokkaat.

Vierailija

9: Minä veikkaan, että seurakunnan tilaisuuksissa enemmistö on naisia. Jos niihin miehiä osallistuu, niin he ovat keskimääräistä enemmän sitä "uskis"-porukkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne kristittyjä, jotka ajattelee vaan että "ensi kesänä häät".

Ihan tavallisia ihmisiä kristityt ovat... ensin tulee katseita, ihastusta, uudestaan näkemistä jne... Mutta ehkä erona ettei ekana iltana välttämättä sänkyyn (halutaan kunnioittaa toista ihmistä, ja itseä, eikä käyttää hyväksi). Olen seurannut myös herätysliikkeiden nuoria (ikätovereitani yläaste-lukiossa). Niin ihan samalla lailla sukat pyörivät jaloissa kun se tietty poika tuli vastaan. Sitten alettiin tapailla ym, vanhemmilta salaa. Naimisiinmeno toki tuli parin vuoden päästä seurustelun aloituksesta, eli aiemmin kuin muilla.

Vierailija

Jos haluat tervejärkistä seuraa, kiertäisin kaukaa.

Jos toisaalta olet itsekin jotenkin vajaa (siis uskis), niin, no, kiertäisin silti kaukaa.

Vierailija

Minä kävin nuorempana srk:n sinkkuilloissa. Ihan tavallista porukkaa siellä oli, toki kaikki taisivat olla uskossa mutta monenkymmenen joukkoon mahtui hyvinkin rentoja tyyppejä ja sitten tiukempiakin, ei oikein voi sanoa että siellä on sellaisia tai tuollaisia ihmisiä.

Eräs ystäväni löysi puolisonsa sinkkuleiriltä vaikka oli ajatellut että menee sinne vain rentoutumaan ja aikaa viettämään samassa elämäntilanteessa olevien kanssa, eli (ainakaan kaikki) eivät ole siellä vaimon/miehenkiilto silmissään :)

Sekin on tosin totta että seurakunnassa saattaa olla sosiaalisesti kokemattomia (miehiä) jotka tosiaan luulevat että jos nainen on ystävällinen on hän mieheen ihastunut ja mielikuvitus laukkaa sinne häihin.. mutta vähemmistönä he ovat ja melkeinpä näkyy päällepäinkin ketkä tällaisia ovat.

Oman puolisoni tapasin seurakunnassa vaikken sinkkuillassa ja ekat treffit tehtiin kivaan pubiin. Et mene ap katsomaan, ei sit muuten tiedä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat