Työhaastattelun vastaus.

Vierailija

Onko normaalia ettei suuri yritys ilmoita mitään työhaastattelun jälkeen vaikka laitoin sähköposti kyselyn vielä haastattelun jälkeen?

Kommentit (10)

Vierailija

No mitä ne nyt ilmoittaisi heti haastattelun jälkeen? Ne haastot käydään läpi ja siitä menee vielä aikaa valintaan ja voi olla jopa toinen haastattelukierros.

Vierailija

Ei ollut puhetta toisesta kierroksesta ja aikaa on kulunut jo yli kuukausi. Onko Suomessa tultu siihen että epäammattimainen ja huono käytös on niin paljon osa Suomalaista kulttuuria ettei mitään ilmoiteta, eikä edes vastata vaikka kysyisi. Muistan firman kyllä kun itse olen asiakkaan asemassa ja täytyy päättää että ostanko palvelun heiltä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole ihme että Suomalaiset häviävät kaiken kansainvälisessä kilpailussa. ap.

Vierailija

Normaalia Suomessa, tää on ihan junttila. Hävettää miten paskasti Suomessa hoidetaan yritysviestintää, sekä rekrytoinnissa että myynnissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut puhetta toisesta kierroksesta ja aikaa on kulunut jo yli kuukausi. Onko Suomessa tultu siihen että epäammattimainen ja huono käytös on niin paljon osa Suomalaista kulttuuria ettei mitään ilmoiteta, eikä edes vastata vaikka kysyisi. Muistan firman kyllä kun itse olen asiakkaan asemassa ja täytyy päättää että ostanko palvelun heiltä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole ihme että Suomalaiset häviävät kaiken kansainvälisessä kilpailussa. ap.

Tuollaista se on ollut viimeiset 10 vuotta. Eikä ole mikään Suomen erikoisuus, samanlaista radiohiljaisuutta esiintyy muissakin Euroopan maissa.

t: nimim. Ennenkin töitä hakenut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ulinaa. Samaa paikkaa haki tusina sinua parempaa.

Vierailija

Mulle ei ilmoitettu mitään, vaikka haastattelussa oli mun lisäkseni yksi toinen hakija! Vaikka siis lupasivat ilmoittaa joka tapauksessa. Soittelin sitten itse perään, kun työn aloitus ajankohta lähestyi, vaikka tajusin kyllä ettei mua oltu valittu. 

Eli valitettavasti taitaa olla tapana, ettei viitsitä ilmoittaa. Kiire on kaikilla juu, mutta soittamiseen tai sähköpostin naputteluun menisi muutama minuutti jos sitäkään. Tässä tapauksessa siis kun piti yhdelle ilmoittaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ulinaa. Samaa paikkaa haki tusina sinua parempaa.

Ap oli haastattelussa, ei pelkästään hakenut paikkaa. Vaikka joku "parempi" olisi tullut valituksi tulisi haastatelluille ilmoittaa. Ei siis mitään turhaa ulinaa.

Mutta ap, jos yritys on noin törppö ettei ilmoita eikä vastaa edes sähköpostisi jälkeen on ehkä ihan hyvä ette paikkaa saanut. kertoohan tuo ilmapiiristä ja kulttuurista siellä.

Vierailija

Mulle on käynyt muutamaan kertaan noin, että ilmoitus tulee pitkän ajan kuluttua, vaikka olen käynyt työhaastattelussa. Eräs yritys ei koskaan ilmoittanut mitään. Hieman outo vaikutelma noista yrityksistä on jäänyt. Luulisi, että sen sähköpostin saisi melko helposti lähetettyä vähintään haastatelluille.

Jotkut yritykset eivät ymmärrä, että rekrytointi on osa yritysmielikuvaa. Vuosi sitten hain edellisen kerran töitä ja onneksi on vielä yrityksiä, jotka ilmoittavat rekrytoinnin tuloksesta ajalla . Silti eräänkin haastattelun jälkeen soitin rekrytoijalle ja kysyin rekrytoinnin etenemisestä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat