Onko epillerit vieny multa hedelmällisyyden?

Vierailija

Kun ei raskaus ala. Ennen tulin liiankin helposti raskaaksi..

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet nyt yrittänyt? Oletko tikuttanut oviksen?

5kk yritetty. Kahdessa edellisessä kierrossa oli ovulaatiotestit käyttössä. Ovulaatio löytyi molemmilla kerroilla kp17.

Vierailija

E-pillereillä ei ole tutkimusten mukaan havaittu minkäänlaista vaikutusta hedelmällisyyteen. Päinvastoin, pillerit estävät ovulaation, joten kypsymättömiä munasoluja "säästyy" jolloin periaatteessa hedelmällisyyttä saattaa olla jopa hieman pidempään kuin pillereitä syömättömällä joka ovuloi joka kuukausi.

Vierailija

Ehkä teidän kemiat ei vaan kohtaa. Aina ei löydy edes syytä.

Toisaalta, ette te nyt niin kauaa ole edes vielä yrittäneet. En ole ikinä kuullut sellaisesta, että e-pillereiden syönti vähentäisi hedelmällisyyttä. Aika vanha keksintö kuitenkin. Kyllä syy on todennäköisesti jossain muualla, tai sitten sellaista ei edes ole. Yrittäkää rauhassa vielä.

Vierailija

Mulla meni puolisen vuotta pillereiden lopetuksesta siihen, että rytmi tasaantui. Jos kerran ovuloit niin sitten tuskin on pahasti häikkää pillereihin liittyen. Onko sun kierto normaalipitunen ja säännöllinen?

Jos menkkojen kanssa jotain omituisuutta (esim. lyhyt kierto voi haitata raskautumista) niin kandee varmaan käydä gynellä. Vuoden yrityksen jälkeen tietysti hyvä käydä tsekkauttamassa että kaikki on ok muutenkin.

Vierailija

Kierto on kyllä säännöllinen 31-32päivää.

Miten meidän kemiat olis yhtäkkiä lakanneet käymästä yhteen?? Ollaanhan me saatu kaks lasta aikaan.

Ehkä mulla on sitte liikaa stressiä :/

ap

Vierailija

Meillä oli vaikeuksia tulla raskaaksi hormonikierukan jälkeen. Ennen kierukkaa saimme 2 lasta todella helposti, mutta kierukan poiston jälkeen yritimme lasta melkein kaksi vuotta ennen kun tärppäsi. Olen alle 30- vuotias, joten luulen että syy ei ollut iässäni, vaan kierukan sekoittamasta hormonitoiminnasta.

Toivottavasti selviätte vähemmällä odotuksen odotuksella!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

30v.

No tarviikos sitä sitten ihmetellä. Kaikki ei saa lapsia nelikymppisiksi asti. Itse sain viimeisen lapsen alle 30 vuotiaana ja lopputarkastuksessa gyne totesi että lapsiluku taitaa nyt olla täynnä, munasarjat vetelee viimeisiä.

Vierailija

Onhan se elämän alkaminen melkoinen sattuma. Minulla mennyt näin: 1. lapsi 2 vuoden yrittämisen jälkeen 25-vuotiaana, 2. lapsi 3 vuotta sen jälkeen (ei ollut lainkaan ehkäisyä), 3. lapsi sai vahingossa alkunsa 3 kuukautta synnytyksestä, päättyi keskenmenoon noin raskauden puolivälissä, 4. lapsi sai alkunsa 2 kuukautta keskenmenosta ja päättyi taas keskenmenoon rv 11, 5. lapsi sai alkunsa noin vuoden päästä viimeisestä keskenmenosta. Nyt minulla on ehkäisyt kunnossa ja perheluku täynnä. Raskaus alkaa sinullakin, jos on alkaakseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat