Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sähkölaskunne?

Vierailija

Paljonkohan muilla on sähkölasku yleensä? Myös asunnon tyyppi/koko ja asukasmäärä kiinnostaa.

Sivut

Kommentit (16)

m

Kesäaikaan n:100€/kk talvella voi olla pahimmillaan 500/kk.
Takkaa ja puuhellaa lämmitetään päivittäin lisäksi ilmalämpöpumput.
Vanha ok. Talo 114m2 + lämmin autotalli 105m2
Suora sähkölämmitys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kesäaikaan n:100€/kk talvella voi olla pahimmillaan 500/kk.
Takkaa ja puuhellaa lämmitetään päivittäin lisäksi ilmalämpöpumput.
Vanha ok. Talo 114m2 + lämmin autotalli 105m2
Suora sähkölämmitys.

2+1hlö

Vierailija

Kesäkuukausina sähkönsiirto mukaan lukien n. 25-30€. Talvella 50-60€ / kk. Kylppärissä sähkölämmitteinen lattialämmitys, mikä nostaa talveksi hintaa.. kerrostalo 51 neliöö. Kaks asukasta.

Vierailija

Luulin aina että mulla on iso sähkölasku kun siis ns. käyttösähköstä tulee pienessä kerrostaloasunnossa yksin ~80€/3kk mutta näköjään ei kun muilla on vielä enemmän.

Saunassa käyn kerran viikossa, tietokone on ns. tehokone 5 vuotta vanha jo, iso ja aika vanha LCD-telkkari. Uunia en käytä lähes koskaan, ruokaa laitan liedellä lähes joka päivä.

Mihin te oikein käytätte sähköä noin paljon, jos kulutus on ~1.5-kertainen muhun verrattuna?

Vierailija

Meillä se on miljoona... 

Kerrostalo, 136 neliötä. 

3 teini-ikäistä poikaa, jotka pelaavat koko ajan kotona, viikonloppuisin yöt läpeensä. 

Vanhin pesee itse pyykkinsä, koko ajan pyörii hänellä puolikoneellinen. Pesee pyyhkeensä joka käytön jälkeen. 

Astianpesukone 1-2 krt/pv.

telkkari ja meidän vanhempien padit. 

ArvatkAaa, mikä meidän ruokalasku on...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luulin aina että mulla on iso sähkölasku kun siis ns. käyttösähköstä tulee pienessä kerrostaloasunnossa yksin ~80€/3kk mutta näköjään ei kun muilla on vielä enemmän.

Saunassa käyn kerran viikossa, tietokone on ns. tehokone 5 vuotta vanha jo, iso ja aika vanha LCD-telkkari. Uunia en käytä lähes koskaan, ruokaa laitan liedellä lähes joka päivä.

Mihin te oikein käytätte sähköä noin paljon, jos kulutus on ~1.5-kertainen muhun verrattuna?

minulla on liesituuletin ja lattialämmitys joita on vuokrasopimuksen mukaan pakko pitää päällä 24/7 (pidän lämmitystä pienimmällä mahdollisella säädöllä joka saa kuitenkin lattian lämpiämään), 52 tuuman plasmatelevisio joka ilmeisesti syö paljon sähköä ja sauna, jota en itse muuten käytä mutta poikakaverin kanssa saatan saunoa kerran pari kuukaudessa jolloin sauna on päällä yli tunninkin. veikkaan että ylisuuri laskuni koostuu lähinnä näistä normaalien läppärien ja uuninkäyttöjen päälle.

t. 30 neliötä ja 40 euroa

Vierailija

Kerrostalo 60 neliötä, 1 hlö. Viimeisin lasku kolmelta kuukaudelta 59,12.

Edellisessä kämpässä, joka oli 35 neliötä, oli sähkölasku tuplat. Sama kaupunki, sama sähkösopimus. Siellä oli koneellinen ilmanvaihto.

Vierailija

2000-luvun täystiilitalo sähköpattereilla, takka ja ilmalämpöpumppu. 150 neliötä ja 7 hlöä. Kesällä ~ 100€/kk ja talvella 200-250 €.
Leivotaan monta kertaa viikossa, ruokaa tehdään päivittäin, sauna päällä muutaman kerran viikossa ja suihkussa kaikki käyvät päivittäin.
Ei mielestäni liian iso lasku.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat