Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haen kahvilatyöntekijän koulutukseen, auttakaa?

Vierailija

Mitä kannattaa sanoa "Miksi haet kyseiseen koulutukseen?" Kenttä on aika lyhyt, eikä siihen ole mahdollista laittaa kovin jäsenneltyä tekstiä. Lähinnä haluaisin ilmaista, että motivaationi on kohdallaan.

Muita syitä ovat mm

- haluan pois kotoa ihmisten pariin, haluan tehdä edes jotain kun ei ole töitä

- koulutuksesta voisi olla hyötyä, jos haen töitä korkeakouluopintojen ohelle (jos pääsen korkeakouluun)

Mutta en tiedä kannattaako näitä asioita sanoa? Mitä olette mieltä? Tämä on ammattioppilaitoksessa järjestettävä 6 kk koulutus, en tiedä liittyykö työkkäri tähän jollakin tavalla.

Kommentit (10)

Vierailija

Kahvilatyöntekijän koulutukseen??? Pitääkö siihenkin tutkinto suorittaa? Onpa naurettavaa. Pullia pystyy tiskiin nostelemaan ja kahvikonetta käyttämään ihan jokainen ilman koulutusta.

Vierailija

Lisäksi en tiedä, onko hyvä vai huono asia hakemisen kannalta, että mulla on jo myynnin ammattitutkinto. Kannattaakohan sitä vähätellä vai korostaa... Tästä tulee kai johonkin haastatteluunkin kutsu, jos vaikuttaa sopivalta henkilöltä.

Sen kai voisin mainita, että teen monesti jälkiruokia yms kotona mielelläni. ap

Vierailija

Kaipa noita koulutuksia järjestetään työttömien syrjäytymisenehkäisyä varten ja bisneksenä. Siellä suoritetaan lisäksi alkoholi ym. passit jotka kyllä on hyödyllistä olla ravintola-alalle hakiessa. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En osaa muuten neuvoa kuin, että kipaseppas neiti minulle donitsi ja yksi kahvi mustana

Seitsemän euroa, kiitos! *nätti hymy* Nämä nyt ovat nämä hinnat tällaiset, enkä minä niitä setä hyvä päätä!

Vierailija

Siis johonkin oikeeseen baristakoulutukseen/kurssiin?

Myynnin ammattitutkinto lienee ihan bonaria, kuten myös mahdollinen korkeakoulutushaku. Kyllähän baristana elää, mutta olen huomannut että rehellisyys yleensä toimii näissä tilanteissa. Hieman ehkä voisin epäillä että kiinnostaako homma oikeesti näillä perusteilla, mutta..

Vierailija

Kyllä mua oikeastikin kiinnostaa kahvilatuotteet ja ruuan/ihmisten parissa puuhailu ja ja just sivutyönä opiskellessa kahvila olis ok työpaikka. Mutta ei mulla ole mitään unelmaa, että haaveilen omasta kahvilasta Ranskassa joku päivä tms. ap

Vierailija

No, soittelin sinne tänään kysyäkseni lisätietoja... Koulutuspäällikkö sanoi suoraan, että älä jätä hakemusta, en pääse koulutukseen, koska mulla on ylioppilastutkinto ja myynnin ammattitutkinto.

Mitähän tässä keksis? Töitä ei ole eikä koulutuksia alkamassa ennenkuin kai syksyllä sitten sellaisia, joihin voisin päästä..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat