Mikä hitto siinä on että ei voi naapuria / tuntematonta tervehtiä?!

Vierailija

Tulinpa kotiin ja kerrostalon sisäpihalle ja tervehdin erästä nuorta naista (en tiedä oliko naapuri vai kylässä jollain) reippaasti kaksi kertaa (koska ei vastannut ensimmäiseen, eikä sitten toiseenkaan) niin ei mitään kuulunut, pelkkää ivallista hymyilyä. Teki mieli sanoa, että miten juntin kuvan antaa itsestään. Ei siinä mitään menetä jos naapureita tai tuntemattomia tervehtii. Mikä suomalaisia vaivaa.. Onko tällaista muista maissa, kokemuksia?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Mikä hitto siinä on, että pitäisi tervehtiä tuntemattomia? Ei se varmaan sulta ole pois, vaikkei takaisin moikannut. En itsekään tervehdi tuntemattomia enkä naapureitakaan, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija

Asun paikassa jossa suurin osa on maahanmuuttajia. Albaaninaiset tervehtivät, somalit eivät, arabimiehet  vain tuijottavat. Ei tämä ole mikään suomalainen ongelma pelkästään. Jotkut moikkaavat jotkut eivät. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto siinä on, että pitäisi tervehtiä tuntemattomia? Ei se varmaan sulta ole pois, vaikkei takaisin moikannut. En itsekään tervehdi tuntemattomia enkä naapureitakaan, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Tämä. En tiedä mitään yhtä tekopyhää asiaa, kuin tuntemattomien moikkailu. Kunnioitan ihmisten yksityisyyttä ja omaa rauhaa, enkä katso asiakseni häiritä jonninjoutavilla moikkailuilla. Varsinkaan, jos minulla ei ole mitään asiaa.

Vierailija

Naapureita moikkaan kyllä aina mutta naapureiden vieraita en, hymyilen vaan.

Jotkut on vaan ujoja tai sitten ei jostakin syystä halua tervehtiä.

Vierailija

Oletko muuttanu landelta. Sulla on paljon opittavaa. Ei kerrostaloissa tervehditä. Minä en ees tiedä minkä näköisiä ihmisiä talossa asuu. En kiinnitä heihin mitään huomiota ellei ne tee jotain älytöntä tai häiritse.

Vierailija

Ja minä en ymmärrä, miten jotkut jaksavat tuollaisia miettiä ja siitä kiihtyä jos joku ei tervehdi...

Itse en tervehdi, koska inhoan ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita. Kuljen tuolla ihmisten ilmoilla kuvitellen mielessäni, ettei niitä muitaa ole olemassakaan. 

Vierailija

Miksi rajaat huonon käytöksen vain nuoriin naisiin? Miehet ja vanhat naisetko sitten tervehtivät aina? Vai ärsyttääkö sua kun nimenomaan NUORET NAISET ei huomioi sua?

Vierailija

Olen 43 vuotta asunut pitkin poikin pkseutua ja aina moikkaan, kun pihalla tai rapussa ihmisen näen vauvasra vaariin.
Vanhempani opettivat, että se on hyvää käytöstä.

Tervehdin myös ihmisiä, jotka tulee usein kadulla vastaan. Joidenkin vaihdan pari sanaakin.

Ei ole multa pois olla kohtelias, eikä mua häiritse vaikkei mua takaisin tervehditä. Moni kyllä alkaa tervehtimään, kun tajuaa, että vaan tervehdin, enkä ole sydänystävää vailla.
Samaan syssyyn voin ihmetellä, että miten tässä maassa juorut liikkuu, kun ei yleensäkään kukaan puhu. Eräs mimmi tietää kaikkien asiat, vaikka nää tyypit ei sitäkään moikkaa. Hänellä on äärimmäinen lahja.

Vierailija

Toiset tervehtii, toiset ei. Turha siitä on kiihtyä. Mä tervehdin niitä naapureita, jotka tervehtii mua mutta en odota, että KAIKKI tervehtisivät mua. Ei ole mikään pakko. 

Yleensäkin tervehdin niitä, joihin voisin haluta tutustua lähemminkin mutta sellaisia en oma-aloitteisesti tervehdi ollenkaan, joihin en haluaisi tutustua. Aloittajalle, hanki elämä, niin ei tarvitse joutavia murehtia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin myös ihmisiä, jotka tulee usein kadulla vastaan. Joidenkin vaihdan pari sanaakin.

Hitto, että mua ahdistaa juuri tällaiset ihmiset.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Samaa miettinyt kuin AP, mutta ei sitä kannata liikaa miettiä.

Jotenkin 'ymmärrän' sen jos nuori nainen ei moikkaa minua takaisin, kun naiset ovat usein niin epäluuloisia miehiä kohtaan ("hyi, mitä jos se ajatteli minun pimppiä?"), mutta en ymmärrä sitä miksi nainen ei moikkaisi takaisin naista. Kylläkin eilen illalla kaksi tuntematonta nuorta ja sievää naista moikkasi takaisin taloyhtiön pihalla.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa kotiin ja kerrostalon sisäpihalle ja tervehdin erästä nuorta naista (en tiedä oliko naapuri vai kylässä jollain) reippaasti kaksi kertaa (koska ei vastannut ensimmäiseen, eikä sitten toiseenkaan) niin ei mitään kuulunut, pelkkää ivallista hymyilyä. Teki mieli sanoa, että miten juntin kuvan antaa itsestään. Ei siinä mitään menetä jos naapureita tai tuntemattomia tervehtii. Mikä suomalaisia vaivaa.. Onko tällaista muista maissa, kokemuksia?

Kaikissa suurkaupungeissa, joissa olen asunut, on ollut noin. Pienemmissä kaupungeissa ja joissakin suurkaupunkien taloissa on selkeästi yhteisöllisempää, jolloin tervehditäänkin enemmän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat