Mikä olisi hyvä auto 3 henkiselle perheelle?

Vierailija

Ei siis tarvitse olla farmari auto koska lisää lapsia meille ei ole tulossa. Mikä olisi hyvä auto?

Kommentit (14)

Vierailija

Ei ole autokiihkoilijat vielä tulleet töistä? :) En osaa sanoa muuta kuin, että olen kuulluut volkkarikonsernista huonoa autojen kestämisestä, siis jo ennen päästökohua. Meidän perheellä ollut aina japaninmerkki ja kaikki autot olleet kestäviä ja edullisia pitää (Nissan, Mitsubishi) ja samoin anopin perheessä ( Toyota, Suzuki) eikä heilläkään koskaan ongelmia autojensa kanssa. 

Vierailija

Bensa vai diesel, paljonko ajetaan vuodessa, paljonko saa maksaa, uusi vai käytetty, manuaali vai automaatti, halutaanko vain kulkuneuvo vai tykätäänkö ajamisesta ja tehokkuudesta? Pitäisi vähän tietää mieltymyksiä ja tarpeita ennenkuin osaa suositella mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autokiihkoilijat vielä tulleet töistä? :) En osaa sanoa muuta kuin, että olen kuulluut volkkarikonsernista huonoa autojen kestämisestä, siis jo ennen päästökohua. Meidän perheellä ollut aina japaninmerkki ja kaikki autot olleet kestäviä ja edullisia pitää (Nissan, Mitsubishi) ja samoin anopin perheessä ( Toyota, Suzuki) eikä heilläkään koskaan ongelmia autojensa kanssa. 


Eihän tämä päästöhuijaus ole vaikuttanut autojen kestävyyteen, ainoastaan pienentänyt dieselin kulutusta. Kyllä itsekin kiertäisin vag konsernin autoista dsg laatikot, ja TSI moottorit. Kiinnostus dieseli vaggia kohtaan nousee, jos niiden hinnat Saksassa putoavat.

Vierailija

No jaa, meidän 2-henkisessä perheessä on Mitsubishi Colt. Miksi se sopii meille? Siinä on tarpeeksi tilaa (hyvät jalkatilat vaikka takana olisi 2 aikuistakin), siinä on iso takaluukku (siis se luukun aukko) ja kaatuvat penkit, joten ruokapöydät jne. pystyy kuljettamaan, ja se on varsin edullinen auto. Ainoa puute on maavara, eli ihan täyteen lastattuna saa mökkitien ajella hyvin hissukseen. Mutta muuten ei valittamista, oikein kelpo auto, nuo kaikki 3 ominaisuutta (tilava, hyvä kuljettaa isojakin asioita, hinta) on meille ne tärkeimmät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autokiihkoilijat vielä tulleet töistä? :) En osaa sanoa muuta kuin, että olen kuulluut volkkarikonsernista huonoa autojen kestämisestä, siis jo ennen päästökohua. Meidän perheellä ollut aina japaninmerkki ja kaikki autot olleet kestäviä ja edullisia pitää (Nissan, Mitsubishi) ja samoin anopin perheessä ( Toyota, Suzuki) eikä heilläkään koskaan ongelmia autojensa kanssa. 

Eihän tämä päästöhuijaus ole vaikuttanut autojen kestävyyteen, ainoastaan pienentänyt dieselin kulutusta. Kyllä itsekin kiertäisin vag konsernin autoista dsg laatikot, ja TSI moottorit. Kiinnostus dieseli vaggia kohtaan nousee, jos niiden hinnat Saksassa putoavat.

Voi hyvä pöpi! Eihän se huijaus ole vaikuttanut kulutukseen mitenkään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autokiihkoilijat vielä tulleet töistä? :) En osaa sanoa muuta kuin, että olen kuulluut volkkarikonsernista huonoa autojen kestämisestä, siis jo ennen päästökohua. Meidän perheellä ollut aina japaninmerkki ja kaikki autot olleet kestäviä ja edullisia pitää (Nissan, Mitsubishi) ja samoin anopin perheessä ( Toyota, Suzuki) eikä heilläkään koskaan ongelmia autojensa kanssa. 

Eihän tämä päästöhuijaus ole vaikuttanut autojen kestävyyteen, ainoastaan pienentänyt dieselin kulutusta. Kyllä itsekin kiertäisin vag konsernin autoista dsg laatikot, ja TSI moottorit. Kiinnostus dieseli vaggia kohtaan nousee, jos niiden hinnat Saksassa putoavat.

Voi hyvä pöpi! Eihän se huijaus ole vaikuttanut kulutukseen mitenkään!


Dieselmoottori tuottaa typpioksideja eniten, kun moottori käy tehokkaasti ja palaminen on täydellistä. Typpioksidipäästöjä rajoitetaan, joten autonvalmistajat eivät voi ottaa täysiä tehoja irti moottorista, koska rajat ylittyvät. Huijausohjelma vagin dieselmoottorissa tunnisti, milloin mitataan auton päästöjä ja pudotti moottorin hyötysuhdetta, jotta typpioksidipäästöt pienenee sallitulle tasolle ja kulutus lisääntyi. Dieselmoottorista saa jälkikäteen moottorin uudelleen ohjelmoimalla rutkasti tehoa, koska ei tarvitse välittää typpioksidipäästöistä ja voidaan ottaa kaikki tehot irti moottorista.

Vierailija

Jos auton ei tarvii aiheuttaa mitään fiilistä, eli on vaan mahdollisimman vähävikainen, varma ja luotettava työkalu paikasta A paikkaan B, niin silloin käytettynä vaihtoehtona ainoastaan japanilaiset (Toyota, Lexus,Honda jne.).

Jos taas ostat uuden, niin sitten pitkän takuun myötä ottaisin mukaan harkintaan myös pari korealaista eli Hyundain (takuu 5 vuotta ilman km-rajoitusta) ja Kian (takuu 7v/150 000km).

Noista ylläolevista ihan sama, ostatko bensan vai dieselin. Molemmat toimii varmasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos auton ei tarvii aiheuttaa mitään fiilistä, eli on vaan mahdollisimman vähävikainen, varma ja luotettava työkalu paikasta A paikkaan B, niin silloin käytettynä vaihtoehtona ainoastaan japanilaiset (Toyota, Lexus,Honda jne.).

Jos taas ostat uuden, niin sitten pitkän takuun myötä ottaisin mukaan harkintaan myös pari korealaista eli Hyundain (takuu 5 vuotta ilman km-rajoitusta) ja Kian (takuu 7v/150 000km).

Noista ylläolevista ihan sama, ostatko bensan vai dieselin. Molemmat toimii varmasti.

"Takuu" ei hirveesti lämmitä, jos autoon ei voi luottaa matkaa suunnitellessa ja sen aikana. Ja hiukanko on kiva jonottaa korjausta, toimittaa auto sinne ja odottaa sitten korjausta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat